منشا بوی نامطبوع در اراک شناسایی شد


ساعت: 15:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۰۱
کد خبر: 1905317

علیرضا محرابیان رئیس مرکز مانیتورینگ اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی در خصوص علت بوی نامطبوع در برخی مناطق اراک گفت: در بررسی های انجام شده مشخص شد منشاء بو یکی است. از شهرک های صنعتی شهر اراک که به دلیل ورود حجم زیادی از مواد اولیه به واحد تولیدی است که در زمینه هیدروکربن های نفتی فعالیت می کند، ایجاد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب؛ بوی نامطبوع صبح امروز در سراسر اراک به مشام رسید و بنا به گزارش خبرنگاران دیار آفتاب، این بوی در مناطق مختلف شهر احساس می شود..

این در حالی بود که بوی تعفن در طول روز در حال افزایش بود که البته نارضایتی و اعتراض مردم این کلانشهر را در پی داشت و گاهاً اعلام می کردند که آلودگی کلانشهر اراک کم است و امروز این بوی متعفن نیز به آن اضافه شد. ..

علیرضا محرابیانرئیس مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی درباره علت بوی نامطبوع در برخی مناطق اراک گفت: صبح امروز گلایه هایی از سوی مردم اراک مبنی بر آلودگی بو در شهر اراک داشتیم. و بلافاصله پس از این شکایات تیم هایی از محیط زیست برای بررسی مشکل به شهرستان های اراک و سانیاس اعزام شدند.

محرابیان تصریح کرد: در بررسی های انجام شده مشخص شد که منشاء بو یکی از شهرهای صنعتی شهر اراک است که به دلیل ورود حجم زیادی مواد اولیه به واحد تولیدی که فعال است ایجاد شده است. در زمینه هیدروکربن های نفتی

وی با اشاره به اینکه اقدامات قانونی با این واحد در حال انجام است ادامه داد: در حال حاضر ورود مواد اولیه به این تولید متوقف شده است.

رئیس مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: با نزدیک شدن به فصل سرما به دلیل وارونگی هوا آلودگی به سمت پایین جمع می شود و با کوچکترین حرکت باد به سمت اراک می رود. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید