ورود محیط زیست ساویبولا به بوی نامطبوع کانال گلسار/ پایش تصفیه خانه ها و دامداری های سطح شهر


ساعت: 14:50
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811476

در روزهای اخیر مشکلی در یکی از کانال های شهرک گلسار توجه اهالی و کارمندان را به خود جلب کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عنوان؛ در روزهای اخیر مشکلی در یکی از کانال های شهرک گلسار توجه اهالی و کارمندان را به خود جلب کرده است. بوی نامطبوع طبقات ایجاد شده در سطح کانال آب شهری و حجم زیاد این طبقات برای انسان خطرآفرین است.

یکی از اهالی گلسار در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: این کفپوش ها علاوه بر ایجاد آلودگی بوی بد می دهند و خطراتی مانند سقوط افراد و غرق شدن کودکان در کانال وجود دارد که از مسئولان درخواست داریم با این مشکل برخورد کنند.

امید رضاتونی رئیس اداره محیط زیست ساوجبلاغ در خصوص این مشکل به تیتریک گفت: یک شبه از کانال آب عبور کردیم و در روزهای آینده این موضوع توسط کارشناسان برای شناسایی منشا این آلودگی و مقابله با آن رصد می شود. ترس از شهروندان.”

وی افزود: ماده وارد شده به آب باعث تشکیل کف می شود و آنچه تجربه ما می گوید ممکن است این کف به دلیل وجود مقداری مواد شوینده خانگی باشد یعنی قسمتی از فاضلاب شهری در آب این کانال افتاده باشد. زیرا کانال در استخرهای شهر خانه و مکان مردم است.

تونی گفت: واحد صنعتی ماموت دارای تصفیه خانه است و فاضلاب صنعتی ندارد، فاضلاب بهداشتی وجود دارد که تصفیه می شود و سیستم آنلاین به سرعت نظارت می شود. البته 2 دامداری در روستای هرجاب دارای سیستم تصفیه است و زیر نظر ما می باشد.

وی افزود: احتمال دیگر این است که تانکر یا چاه هر از گاهی در ساعات مختلف شبانه روز در این کانال آب فاضلاب داشته باشد. حجم آب آزاد شده در کانال آب از آب کارها زیاد است و سطح آب بالا خواهد رفت.

تونی ادامه داد: در برخی از قسمت های کانال پل هایی تعبیه شده تا مردم بتوانند به راحتی به منازل دسترسی داشته باشند و سرعت برخورد آب با پل باعث ایجاد کف می شود اما قطعا منبع آلودگی را پیدا کرده و از گسترش آن جلوگیری می کنیم. آلودگی آب.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید