شهر روی زنجان پساب تصفیه شده حاوی سولفات را وارد محیط زیست کرد/ درخواست راه اندازی واحد کنترل آلودگی هوا در شهر روی داریم


ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896586

مدیر کل محیط زیست استان زنجان گفت: مدیران شهرستان روی مسئولیت خود را بر عهده نمی گیرند، حتی آلودگی هوا را هم قبول ندارند، اما پیشنهاد ما این است که یک واحد کنترل آلودگی هوا در شهر روی برای پایش محیط زیست نصب شود. داده ها و داده های عمومی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا یافتیان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به اینکه نزدیک به دو هفته است که مشکل خروج فاضلاب از شهرک صنعتی روی را پیگیری می کنیم، گفت: مدیریت شهر روی مشکلاتی دارد، به عبارتی یک فاضلاب فرآوری به جا گذاشته اند که حاوی یک فاضلاب است. مقدار زیادی سولفات در محیط.”

وی با بیان اینکه در حال حاضر برخی مواد سفید موجود در فاضلاب را که به طور اتفاقی در فضای مجازی پخش می شود به کلرشویی و کلرشویی ربط می دهند، تصریح کرد: واحدی که کلرشویی انجام می دهد را در پایش خود شناسایی نکردیم اما به طور قطع نمی توان گفت که در فاضلاب بدون کلر

مدیرکل محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه مدیریت شهرک صنعتی روی موظف است واحدهای کلرشویی را به محیط زیست معرفی کند، گفت: اگر واحدی که کلرشویی را انجام می دهد به محیط زیست معرفی شود با با تصمیم دادستانی، بخش مهر و موم شده است.

وی با اشاره به اینکه تصفیه خانه شهرک روی با وجود تلاش و سرمایه گذاری انجام شده اما مشکل اساسی وجود دارد، ادامه داد: حذف کلر در دستور کار بلوک ها نیست. (در صنعت، آب مصرفی باید نرم شود و سختی آن حذف شود، بنابراین اقدامی که انجام می‌شود افزودن رزین به این آب است، اما برای احیای مجدد رزین، مقدار بسیار زیادی نمک خوراکی استفاده می‌شود. بنابراین اگر پسابی هم داشته باشد. کلر، نمی توان آن را به شستشوی کلر مرتبط کرد).

یافدیان با بیان اینکه باید در تصفیه خانه شهرک روی یک واحد حذف کلر راه اندازی شود، اذعان داشت: این مشکل باید پیگیری شود، اما آبی که اگر بیش از 250 میلی گرم در لیتر کلر داشته باشد باید در طبیعت رها شود. این طبیعت نیست، بنابراین تصفیه خانه برای تصفیه این زباله ها و رهاسازی آن در طبیعت ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: مدیران روستای روی مسئولیت خود را بر عهده نمی گیرند، حتی آلودگی هوا را هم قبول ندارند، اما پیشنهاد ما اجرای واحد کنترل آلودگی هوا در روستای روی برای پایش محیط زیست و جمع آوری داده ها است. در دسترس مردم است.

مدیرکل محیط زیست استان زنجان در پاسخ به این سوال که چرا محیط زیست از دو هفته پیش فاضلاب شهر را دنبال می کند، گفت: تخلیه فاضلاب ثابت نبوده بلکه قبل از این فاضلاب در مخازن نگهداری می شد اما آنها در هفته های گذشته در محیط زیست رها شده اند و ما در حال نظارت بر روند پاکسازی هستیم. اما نامه های پاکسازی و حذف کلر صادر شده و مسئولان شهری باید نسبت به حذف این مواد اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید