بوی نامطبوع کشتارگاه لنده امان امنیت مردم را برهم زد


ساعت: 10:28
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۵
کد خبر: 1897680

یکی از چالش های همیشگی شهروندان در روستای دم تنگ لنده بوی نامطبوع فاضلاب کشتارگاه شهرداری است که همچنان منتظر حل آن هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ یکی از چالش هایی که سال هاست شهروندان روستای دم تنگ شهرستان لنده با آن دست و پنجه نرم می کنند، مشکل رعایت نکردن مسائل بهداشتی و بوی فاضلاب ناشی از ذبح آب است. حیوانات در محدوده فعلی فوق کشتارگاه شهرداری لنده.


7507bc32 ebb1 43aa 8892 f768834b041a خبر خاکستری

چند سالی است که این معضل نه تنها در شهرستان لنده، بلکه در تمامی شهرستان ها به چالش بزرگی تبدیل شده است که به دلیل شیوع بیماری ها روند رسیدگی مسئولان را دوچندان خواهد کرد.

یکی از مهم ترین مشکلات این کشتارگاه ازدحام سگ های ولگرد در اطراف این کشتارگاه است که خود تهدیدی برای سلامت این کشتارگاه و حتی عابران است.


d7ed9dd2 daae 4822 bf3d 3c7ff9307a8e خبر خاکستری

رئیس شورای سیاست گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان در جلسه شورای بهداشت و درمان شهرستان لنده گفت: برخی مشکلات شهرستان از عهده شهرستان خارج است از جمله کشتار غیرقانونی دام در شهرستان های استان. فروش مرغ زنده و کشتن غیرقانونی آنها به دلیل شیوع تب.» کریمه کنگو و سایر بیماری ها نیازمند عزم استانی است.

وی تاکید کرد: انتظار داریم مصوبات هیأت سلامت ضمانت اجرایی داشته باشد زیرا این موضوع به سلامت مردم مربوط می شود.


11211ea2 7759 4db7 8075 4d21e75b1709 خبر خاکستری

هدایت نیا گفت: انتظار داریم مصوبات در کمیته فنی شبکه بهداشت و درمان مشخص و نتایج این کمیته به هیات سلامت ارائه شود.

رئیس شورای سیاست گذاری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: از قوه قضائیه و نیروهای نظامی و انتظامی انتظار داریم از بحث سلامت جامعه حمایت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر لنده امروز نیز از کشتارگاه شهرداری لنده بازدید کرد و گفت: از این وضعیت راضی نیستیم و باید فکری به حال کشتارگاه شود و با حضور اعضای شورا جلسه ای برگزار خواهیم کرد. شهردار و قصابان هفته آینده

کورش محمدی گفت: قطعا باید کشتارگاه دیوارکشی شود و چاه سبت با وجود دو چاه بزرگتر است.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم شاهد ساماندهی این امر توسط شهرداری و شورای شهرداری باشیم تا از نگرانی شهروندان نسبت به کشتارگاه کاسته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید