من مثل طارمی به پول فکر نمی کنم / کریمی، دایی و رونالدو اسطوره های من بودند / هدف اصلی من قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا است!


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841665

من می خواهم خودم را به اسکوچیچ ثابت کنم و در تیم ملی قطر باشم.

ستاره ایرانی تیم فوتبال گیلسنت پرتغال گفت: هدف اصلی من بازی و قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپاست اما نمی دانم چند سال طول می کشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ علی علیپور مهاجم ایرانی تیم فوتبال پرتغال ژیل ویسنته پس از پیوستن به این تیم و دعوت شدن به لیست اردویی تیم ملی فوتبال ایران در گفت و گو با روزنامه معتبر ابولا این کشور گفت: به اهدافم رسیدم. در ماریتیمو باید یک قدم جلو می رفتم تا قوی تر شوم. به این نتیجه رسیدم که برای من مهم است که در تیمی با رتبه بهتر در اروپا بازی کنم. می خواهم شرایط و پتانسیل خود را ثابت کنم. می خواهم کمک کنم. ژیل ویسنته و کسب امتیاز برای باشگاه در اروپا، من به دنبال موفقیت و رسیدن به سطوح بالاتر هستم، مشتاقانه منتظر بازی در لیگ قهرمانان هستم.

وی گفت: ژیل ویسنته بهترین گزینه برای من از همه پیشنهادهایی بود که از قطر، امارات، چین، کویت، ترکیه، بلژیک، لهستان، روسیه و حتی اسپانیا داشتم. از مارتیمو برای دو فصل خوبی که در آنجا سپری کردم تشکر می کنم. آنها برای من خانواده بودند. باشگاه دری در فوتبال اروپا حضور داشت، اما حضور در آنجا بسیار سخت بود. من باید فوتبال پرتغال را درک می کردم و فقط در فصل دوم به خوبی سازگار شدم. اکنون احساس می کنم برای چالش های بیشتر آماده هستم و خود را فردی می بینم که می توانم به بالاترین سطح برسم و در تیم های بهتر و مسابقات معتبرتر عملکرد بهتری داشته باشم.

علیپور درباره فوتبال پرتغال گفت: فوتبال پرتغال سطح بسیار بالایی دارد و در دنیا بسیار شناخته شده است. من اهداف بسیار مشخصی دارم، می خواهم آهسته اما مستقیم حرکت کنم. من زیاد به پول فکر نمی کنم. کمی شبیه طارمی. من به دنبال بازی در لیگ قهرمانان یا تجربه در اسپانیا و انگلیس هستم. این هدف و رویای من است. وقتی به ماریتیمو آمدم، ضرر کردم چون پیشنهادهای خیلی خوبی از چین داشتم. اما بازی در لیگ پرتغال به خاطر ویترینش اهمیت داشت.

وی گفت: پرتغال از نظر فرهنگی و اقلیمی به ایران نزدیک است. حتی اینجا هم با مردم احساس راحتی می کنم. هدفم حضور در جمع 6 تیم برتر پرتغال بود. همه گزینه ها را با مدیر برنامه ام در میان گذاشتم و به این نتیجه رسیدم که جیل ویسنته بهترین گزینه است. به خاطر داشته باشید که من از قبل ژیل ویسنته را می شناختم، چون فابیو جانواریو و ادینیو در آنجا بازی می کردند و در ایران بسیار موفق بودند. من تمام بازی های پرتغال را تماشا کردم. مسابقه ای برای باخت وجود نداشت. اگر دو بازی همزمان بود، ترتیبی می دادم که بعداً یکی را ببینم. می‌خواستم بازیکنان و تیم‌ها را بشناسم و بهترین راه را برای سازگاری با هر بازی بدانم.

مهاجم ایرانی تیم پرتغالی خاطرنشان کرد: من همیشه بازی های ژیل ویسنته را تماشا کرده ام و هافبک های او را خیلی دوست داشتم. آنها در حمایت از مهاجمان بسیار باهوش و بسیار تکنیکی بودند. توپ را به زمین حریف نزدیک می کردند و پاس گل می دادند. کار تیمی در ژیل ویسنته بسیار منسجم بود. آنها همیشه بسیار منظم بوده اند. با تماشای جیل، هرگز احساس نکردم که آنها بازی را خواهند باخت. به نظر می رسد آنها همیشه تا انتها می جنگند و در مسابقات پیروز می شوند. مشخص بود که او برای پیروزی برنامه و تاکتیک دارد. مربی و آنالیزور ژیل ویسنته نشان داده اند که بسیار توانا هستند و می توانند برنامه های حریف را به خوبی بخوانند. استادیوم و چمنی که روی آن بازی می کردند را هم دوست داشتم.

علیپور با تاکید بر نقش سرمربی در جذب خود خاطرنشان کرد: برای همه مربیان احترام زیادی قائل هستم. پرتغال تعدادی از بهترین مربیان جهان را دارد. همه بازیکنان خوب به دنبال مربیان خوب هستند زیرا می توانند مکمل یکدیگر باشند. من مسابقات ژیل ویسنته را تماشا کردم و همانطور که گفتم احساس کردم مربی چگونه تیم را به طور مثبت کنترل می کند و با بازیکنان ارتباط برقرار می کند. هر بار که مسابقات را تماشا می کردم، تیم شاداب، پرانرژی و استراتژیک بازی می کرد. این چیزها از مربی می آید. اما ما مستقیم صحبت نکردیم، افتخار می کنم که بخشی از تیم و ایده های این مربی هستم. او مربی بزرگی است.

ستاره فوتبال ایران در خصوص گلزنی هایش در فوتبال پرتغال با انتخاب تیم جدید اذعان کرد: هدف اصلی بازی و قهرمانی در لیگ قهرمانان است. نمی دانم چند سال طول می کشد. اگر بتوانم این شانس را در باشگاهی در پرتغال داشته باشم، در تیمی باشم که در آن رقابت می کند و به تحقق رویایم ایمان داشته باشم، می توانم سال ها اینجا بمانم. اما من نمی دانم! تنها چیزی که می دانم این است که زندگی در پرتغال کاری است که می توانم برای همیشه انجام دهم زیرا این کشور و مردمش را دوست دارم.

او گفت: فوتبال آسان نیست. وقتی به پرتغال آمدم برای اولین بار کشورم را ترک کردم. من بدترین لحظه سال اولم را گذراندم، دور از خانه، تلاش برای سازگاری و مواجهه با سناریویی مانند کووید-19. سخت بود. مادیرا (جزیره ای که تیم مار ت تیمو در آن قرار دارد) زیبا است، اما آن را با همه چیز بسته یافتم. من خانواده بزرگی دارم، ما همیشه با هم بودیم، من از یک شهر بزرگ آمدم، مکان های شلوغ را دوست داشتم. این چیزی بود که به من روحیه داد و انرژی داد. من فقط در هتلی در مادیرا بودم. من زیاد انگلیسی بلد نبودم و همین باعث شد نتوانم ارتباط برقرار کنم. انطباق و همچنین درک ذهنیت مربیان در اینجا زمان می برد. با این حال، در فصل اول به مارتیمو کمک کردم تا در لیگ بماند. من در دو پیروزی ماریتیمو با نتیجه یک بر صفر گل زدم.

مهاجم ایرانی گفت: هر دو در هفته های اخیر بسیار مهم بوده اند. این طبیعی نیست که یک مهاجم فقط دو گل بزند، اما آنها برای من حیاتی بودند. در سال دوم خیلی بهتر عمل کردم، 8 گل زدم، پنالتی زدم و پاس گل دادم. گام به گام انتظار دارم گل های بیشتری بزنم و نتایج را بهتر کنم. این ذهنیت مرا به سمت گیل ویسنته سوق داد. باشگاه در این فصل بیشتر می خواهد، به خصوص که آنها در مسابقات بیشتری حضور دارند. قهرمانی در بازی های اروپایی (لیگ اروپا) و حرکت رو به جلو برای ما مهم است. من به اعداد و آمار فکر نمی کنم، این مرا محدود می کند. زندگی من فقط گلزنی نیست. اگر بازیکنی وضعیت بهتری داشته باشد از او عبور می کنم. پاس گل مانند گل زدن است. من برای تیم بازی می کنم نه برای خودم.

خرید جدید ژول وینتی پرتغالی گفت: مشتاقانه منتظر شانس بازگشت به تیم ملی هستم. رویای هر بازیکنی این است که برای کشورش در جام جهانی بازی کند. تمام تلاشم را در این سال ها انجام دادم. من سخت تلاش کردم تا لیاقتش را داشته باشم. سه سال با طارمی در پرسپولیس بازی کردم. ما در لیگ قهرمانان آسیا بازی کردیم، جام حذفی را بردیم و گل ها و پاس گل های زیادی به ثمر رساندیم. بازی با طارمی راحت است. من حرکات مهدی را پنج ثانیه قبل از حرکت می بینم. او با من است. امیدوارم بتوانم در بازی های دوستانه بازی کنم و سپس در تیم ملی ایران در قطر حضور داشته باشم. خودم و طارمی را می بینم که در جام جهانی گل می زنیم. اما من نمی توانم بازیکنی را انتخاب کنم. بستگی به مربی داره همه ما سرباز تیم خواهیم بود و از مربی پیروی می کنیم.

علیپور ادامه داد: باید هر روز پیشرفت کنم. با بازی ژیل ویسنته، این شانس را دارم که قبل از جام جهانی در لیگ اروپا بازی کنم. این یک چالش بزرگ دیگر است و من را برای شرکت در جدی ترین رقابت روی کره زمین مشتاق تر می کند. تمرینات و بازی های بیشتری خواهیم داشت. این مسیر به من رقابت بیشتری می دهد و من را آماده می کند. امیدوارم موفق بشم

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: من و طارمی یک مدیر برنامه مشترک داریم که آشنایی زیادی با فوتبال پرتغال دارد. او درباره پرتغال با من صحبت کرد، پیشنهادهای خیلی بهتری به من داد، اما ما متوجه شدیم که بهتر است از اینجا شروع کنیم. هدف من موفقیت بین المللی است. این دیدگاه من در دوران کودکی است. دیدم طارمی در تیم ریو آوه چه کرد. دیدم او به پورتو نقل مکان کرد. با او صحبت کردم و راهنمایی خواستم. اینطوری به ماریتیمو رسیدم. طارمی بازیکن بزرگ و سخت کوشی است. او هنوز هم می تواند کارهای بیشتری انجام دهد. دیدن طارمی در شرایط عالی در پرتغال باعث خوشحالی و افتخار من است. او دوست خوبی است که در صدر جدول قرار دارد.

وی با تاکید بر برتری و افتخار پورتو برای ایران خاطرنشان کرد: برای ایران مهم است که بازیکنی گلزن و پاس گل داشته باشد که شبیه هیچکس دیگری در باشگاه نیست و حالا قهرمان پرتغال است. او در تاریخ خواهد ماند و مورد تحسین بسیاری از مربیان قرار خواهد گرفت. ایرانی ها همیشه از تیم های بزرگ پرتغالی از جمله پورتو، بنفیکا، اسپورتینگ و براگا صحبت می کنند. هدف من آوردن ژیل ویسنته به خانه های ایرانی است.

علیپور در پایان درباره اسطوره های دوران کودکی خود گفت: در کشور من علی دایی و علی کریمی. اما من از کودکی حامی بی قید و شرط کریستیانو رونالدو بودم. من همیشه او را دنبال می کردم و از ابتدا پیراهن شماره 7 منچستریونایتد او را در اتاقم می پوشیدم. همچنین عکس های زیادی از او در اتاق من بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید