من هرگز وارد جناح بندی های سیاسی نمی شوم/ ترک اقدامات ماموران امنیتی عواقب سنگینی برای آنها دارد

بازرس کل استان قزوین گفت: هر رسانه ای با هر نگاه و سلیقه ای که دارد، اگر سنت امانت داری را رعایت کند، بی شک در جذب و جذب مخاطبش موثر است؛ مردم ذاتاً حقیقت را دوست دارند.

این کارمند در تشریح وضعیت کنونی جامعه تاکید کرد: معتقدم فوری ترین و مبرم ترین مشکل جامعه ما اقتصاد است اما اساسی ترین مشکل نیست چرا که اساسی ترین مسئله کشور ما فرهنگ است.

علیحانی گفت: بسیاری از مسائل جامعه ریشه در فرهنگ دارد و رسانه ها در فرهنگ سازی، آموزش، اصلاح و هدایت افکار عمومی موثر هستند. انتظار داریم رسانه ها در این زمینه به ما کمک کنند.

* جناح من جناح قانون و اخلاق است

وی با بیان اینکه نسبت به رفتارها و اقدامات سیاسی هشدار می دهد، افزود: جناح من جناح قانون و اخلاق است، یعنی حوزه کار را بر اساس قانون و برخورد با دیگران را بر اساس اخلاق تعیین می کنم.

رئیس بازرسی استان قزوین ادامه داد: اگر رسانه ها قانون و اخلاق را رعایت کنند، بی شک این امر می تواند با سلایق مختلف همراه باشد. اگر خواسته ها سلیقه ای و جناح بندی باشد، به جای رسیدن به وحدت، دچار تفرقه می شویم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تفرقه بزرگترین آسیب برای کشور است و رسانه ها می توانند با تکیه بر وحدت و اصولی که در بین عموم مردم مشترک است به وحدت بینجامند و همه اقشار را در کنار هم قرار دهند.

علیهانی بیان کرد: ورود سازمان بازرسی به حوزه نظارت بر خروج مدیران تشدید شده است اما در قوانین خلاء وجود دارد بنابراین ضمانت اجرایی قوی و کافی در این زمینه نداریم و بارها بر این امر تاکید کرده ایم. این موضوع از نمایندگان مجلس


ee78b64a 644c 47a1 90da 54ae719ad4f1 خبر خاکستری


* قوانین ضد مرخصی اقدامات اجرایی را تضمین نمی کند

وی گفت: بسیاری از قوانین ما شرورانه است و قوه قضائیه و سازمان بازرسی را در کار خود ضعیف می کند.

رئیس بازرسی استان قزوین ادامه داد: یک بعد مهجوریت مربوط به مسائل فرهنگی است یعنی برخی از مدیران ما از نظارت و مطالبه گری دوری می کنند و می خواهند به طرق مختلف نظارت را خنثی کنند که این موضوع چندان به جناح سیاسی افراد مربوط نمی شود. “

این مقام مسئول اضافه کرد: متاسفانه در مواردی که سازمان بازرسی برای نظارت بر کار مدیران وارد می شود وانمود می کنند که سازمان بازرسی در کار آنها دخالت می کند و مانع پیشرفت استان می شود و در این میان برخی از مدیران ارشد استان نیز حمایت می کنند. این افراد.”

وی تصریح کرد: انتظار ما این است که رهبران حکومت مردمی و انقلابی از این رصد استقبال کنند. فرقی نمی کند نظارت توسط مردم باشد یا رسانه یا سازمان مسئول، مهم این است که اگر به حساب خود اطمینان داریم چرا باید از نظارت بترسیم.


* مبارزه با فساد را نمی توان جناحی و سیاسی دانست

علیحانی تاکید کرد: در مبارزه با مفاسد جناحی هرگز نباید اقدام کرد، فساد به جناح خاصی پیوند خورده و گاهی در جاهایی لانه می کند که فکرش را هم نمی کنیم. یکی از خیانت های آرمان مبارزه با فساد، جناحی، قبیله ای و سلیقه ای نگریستن به آن است.

رئیس بازرسی کل استان قزوین گفت: یکی از اقداماتی که رسانه ها باید با کمک سازمان بازرسی انجام دهند این است که چرا نظارت در این زمینه مشکل دارد و باید رفع شود.

وی با بیان اینکه مبارزه با فساد یک موضوع تخصصی است، تاکید کرد: مبارزه با فساد فرآیندی است که برای همه یکسان است و همه مدیران باید تابع آن باشند.

این مقام مسئول افزود: نمی توان در فضای پرتنش و چالش برانگیز با فساد مبارزه کرد، اگر دقت نکنیم مدیران سالم نیز در این حوزه متضرر می شوند.

علیحانی اذعان داشت: یکی از حذفیات این است که گاهی خبرنگاران اطلاعات کافی از قانون ندارند و در کنار سایر موضوعات خبری، نیاز دارند که یک خبرنگار حقوقی داشته باشیم که قانون و قانون را به خوبی بشناسد.


* سازمان به سفارش و عمد کار نمی کند

رئیس بازرسی استان قزوین ادامه داد: ما در سازمان به صورت شخصی و بر اساس نیت کار نمی کنیم.

وی افزود: ترک اعمالی که بعضاً اتفاق می افتد در واقع تخلف است نه جرم که در این صورت سعی می شود با ورود بازرسان نواقص رفع شده و در صورت عدم اصلاح به عنوان تخلف ثبت و به مراجع ذیصلاح مراجعه شود. هیئت های اداری».

این مقام مسئول گفت: در بحث انصراف در صورت انحراف از قانون نیز جرم محسوب می شود که در این صورت پرونده به دادگاه ارسال می شود.

علیهانی گفت: برخی مدیران سازمان بازرسی را به بدبینی در انجام وظایف خود متهم می کنند و این تصور غلط است که در دولت انقلابی می خواهیم نظارت را نادیده بگیریم یا تضعیف کنیم اما باید با جدیت بیشتری عمل کنیم.


16fe6dd9 9de8 4a12 be07 1a26b9fce0cf خبر خاکستری




* حراست ادارات در صورت خروج مدیران و کارکنان پیگرد قانونی دارد

وی تصریح کرد: در هر اداره، ادارات حراست و بازرسی وجود دارد اما همچنان شاهد وقوع حوادث و تخلفات در این اداره هستیم. چندی پیش دستور دادیم که اگر جریان فسادی در اداره و سازمان کشف شد، حراست اقدامی انجام ندهند و نسبت به آن واکنش نشان دهند، «اگر نه، باید تحت تعقیب قرار گیرند، این یکی از برنامه های جدی ما برای امسال است.

رئیس بازرسی کل استان قزوین گفت: ادارات و سازمان های امنیتی و بازرسی برای انجام وظایف و مسئولیت های خود از وزارت دارایی حقوق دریافت می کنند و موظف به انجام وظایف خود هستند. بی تفاوتی و سهل انگاری آنان در برخورد با فساد قابل قبول نیست و مصداق مهجوریت است.

این مسئول ادامه داد: این مشکل را به بازرسان اعلام کرده ایم. وقتی وارد سازمان و ادارات می شوند و جریان فساد در حوزه را پیدا می کنند، باید به دستگاه های نظارتی در آن اداره مراجعه کنند و اگر رؤسای این دستگاه ها سهل انگاری و کوته فکری داشتند، به شدت با آنها برخورد می شود. “

علیهانی تاکید کرد: رسانه ها مدیون جریان های سیاسی نباشند. رسانه‌های آزاد و مستقل نباید اجازه دهند برخی مدیران از رسانه‌ها سوء استفاده کنند و به آنها به عنوان سخنگوی خبر نگاه کنند.

* مزایده یک شهرداری در استان قزوین لغو شد

وی با اشاره به یکی از موارد تخلف در استان گفت: پس از دریافت خبری مبنی بر برداشت غیرقانونی از حساب بانکی شخص متوفی از شهرستان تاکستان توسط یکی از مدیران شعبه، این سوال مطرح شد. دستور کار بازرسان در کوتاه ترین زمان با بررسی اسناد و مدارک مشخص شد متهم با سوء استفاده شخصی از حساب متوفی اقدام به معدوم نمودن اسناد بانکی جهت سرپوش گذاشتن بر عواقب جنایت کرده است.

رئیس بازرسی استانداری قزوین یادآور شد: همچنین خاطرنشان شد پس از ورود بازرس مقیم استان، علیرغم شکایت وراث وظایف نظارتی، علیرغم صراحت ماده 12 قانون تشکیل سازمان بازرسی و در تبصره ماده 13 قانون بهداشت اداری قزوین، قرار بازداشت برای متهم ردیف اول از سوی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان صادر و بازرس محل به لحاظ جرایم موضوع ماده تحت تعقیب قرار گرفت. ماده 606 قانون مجازات اسلامی.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به موارد دیگر گفت: با ورود سازمان بازرسی کل استان قزوین، مناقصه یکی از شهرداری های استان به دلیل نقص صوری و دریافت همزمان اسناد مناقصه و پاکت در دو شکل فیزیکی و ارزشی لغو شد. سیستم ها 160 میلیارد ریال.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید