هشدار به پرسپولیسی ها جدایی این بازیکن عواقب سنگینی دارد

هشدار به پرسپولیسی ها  جدایی این بازیکن عواقب سنگینی دارد

مهدی ترابی یکی از بازیکنانی است که قراردادش با پرسپولیس در پایان فصل به پایان می رسد اما هنوز قراردادش تمدید نشده است.

عباس اعی یکی از ستاره های پرسپولیس در لیگ هفتم در این خصوص هشدار می دهد که جدایی از مهدی ترابی می تواند بسیار تلخ باشد. آخرین گفتگوهای خبری ورزشی با عباس آقایی را در ادامه می خوانید:

یکی از دغدغه های هواداران پرسپولیس در حال حاضر تمدید نشدن قرارداد بهترین پاس این تیم در لیگ یعنی مهدی ترابی است. نظری در این مورد ندارید؟

مهدی ترابی یک بازیکن معمولی برای پرسپولیس نیست. او مدام در پرسپولیس عملکرد خوبی دارد و ستاره این تیم لقب گرفته است. جدایی احتمالی چنین بازیکنی عواقب تلخی در آینده برای این تیم خواهد داشت.

اما ظاهرا مهدی ترابی هم شرایطی را گذاشته که …

چه شرایطی؟

او حدود یک میلیارد و 500 میلیون تن از گذشته می خواهد و دو سوم مبلغ قرارداد فصل جاری خود را نیز خواسته است تا پای میز مذاکره بنشیند؟

به نظر من شرایط سخت نیست. همچنین در دنیای فوتبال و تیم های معروف می بینید که یک ستاره یا یک بازیکن مطرح از باشگاه درخواست هایی دارد. یکی حقوق بیشتری می خواهد یا دیگری می خواهد با شرایط خاص قراردادش را تمدید کند. مهدی ترابی هم خودش یا پول قرارداد این فصل را می خواهد اما من یک سوال دارم.

خوش آمدی؟

در صورت جدایی از مهدی ترابی، پرسپولیس برای یافتن بازیکنی در سطح او چقدر باید هزینه کند؟

زیاد!

شاید آن بازیکن عزیز در پرسپولیس جواب ندهد. بازیکنان بزرگی را می شناسم که نتوانستند در پرسپولیس خوب کار کنند و شکست خوردند. مهدی ترابی در این میان در امتحان خود در پرسپولیس مردود شد. او 9 پاس گل داد و چندین گل مهم به ثمر رساند. او در دو سه فصل اخیر نشان داد که سبک بازی اش برای تیم مفید است.

اگر جای رضا درویش بودید چه می کردید؟

طولی نکشید و روز بعد با مهدی ترابی تمدیدش کردم. تحقق شروط ترابی چندان سخت نیست و باید فکر کنیم که فردا هم مثل احمد نورالهی و محمدحسین کنعانی زادگان از پرسپولیس جدا نمی شود! جدایی احتمالی مهدی ترابی نیز عواقب تلخی برای پرسپولیس در پی خواهد داشت و دوستان باید کاملا در جریان باشند.

به نکته خوبی اشاره کردی پرسپولیس از تقسیم نورالهی ها و کنعانی ها چقدر لطمه خورد؟

آنچه باید گفته شود مشخص است اما من به این دو بازیکن حق می دهم. هر کس حق دارد به آینده خود فکر کند. چند سال بعد که این بازیکنان بازنشسته می شوند و دیگر نمی توانند فوتبال بازی کنند، هیچکس دست به دامان آنها نخواهد شد. فوتبال شغل دائمی نیست…

اما آیا می توانم بعد از بازنشستگی تمرین کنم؟

چند درصد از بازیکنان بازنشسته مربی یا مدیر می شوند؟ درصدش خیلی کمه بنابراین بازیکن حق دارد در طول بازی و هر زمان که بخواهد به فکر آینده خود باشد. من فوتبالیست های زیادی را می شناسم که اسمشان را تریلر نمی گذارید، اما الان کجا هستند؟ باشگاه یا همه فراموش شده اند. کسانی که با فوتبال خود هزاران تماشاگر را به ورزشگاه کشاندند و عناوین بزرگی را یدک می کشند و امروز متأسفانه در مخارج روزانه خود لنگ می زنند.

بیایید ادامه دهیم! تمرینات پرسپولیس از سر گرفته شد. به نظر شما مهمترین اقدام پرسنل در این مرحله چه می تواند باشد؟

یحیی گل محمدی و دستیارانش تجربه کافی دارند و خوب می دانند این تیم چه نیازهایی دارد.

اما می خواستیم نظر شما را بدانیم؟

من به عنوان یک تماشاگر یا هوادار پرسپولیس معتقدم مهمترین مسئله روحی، روانی و انگیزشی است. بازیکنان به خصوص نزدیکان تیم نباید امید خود را از دست بدهند و باید در هر بازی با تمام توان پیروز شوند.

وضعیت استقلال پس از حذف از جام حذفی را چگونه ارزیابی می کنید؟

این فوتبال است. جام حذفی جام معجزه است و دیدید که استقلال و پرسپولیس حذف شدند. تیم های کمتر شناخته شده در سراسر جهان به رقابت برای غول ها و شگفتی ها می آیند. شاید حذف استقلال به نوعی فشار پرسپولیس را کم کرد و این تیم را برای ادامه حضور در لیگ برتر امیدوار کرد. در طول فصل، هر تیمی که کمتر اشتباه کند و دقیق تر باشد، می تواند قهرمان لیگ برتر شود. بچه های پرسپولیس به شرط اینکه در 6 بازی باقی مانده امیدوار باشند، پتانسیل پیروزی را دارند. هر بازی یک حکم نهایی دارد و این تیم باید محکم و با قدرت تمام از دیدار با پیکان حداکثر امتیاز و امتیاز را جمع آوری کند.

دیدگاهتان را بنویسید