مهاجرت؛ نقطه شروع مادوان / شهر 30 هزار نفری بدون حتی شهربازی + عکس


ساعت: 13:57
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1818343

مادوان چهارده سال بر اساس سیاست‌های غلط نام این شهر را به خود اختصاص داد، اما لباس شهر بر تن او گشاد بود و اکنون فقط مهاجرت‌های نامنظم و رشد قارچ‌ها به عنوان شهر وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ، کهگیلویه و بویراحمد که همگی به عنوان استان های عشایری با زندگی عشایری شناخته می شوند و بیش از شش دهه از عمرشان نمی گذرد، از این قاعده مستثنی نیست و سیل کوچ روستایی و برخی عشایر. روبروی شهرهایشان قرار بگیرند.

مهاجرت نقطه ای در آغاز مشکلات شهری

بی شک مهاجرت به شهر یاسود از مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد می تواند فرصت ها و حتی تهدیدهایی را در این شهر ایجاد کند چرا که ورود مهاجران به هر منطقه فرصت ایجاد شغل و تامین نیروی کار مورد نظر را فراهم می کند. برای رونق اقتصادی مهم است.این منطقه در حال وقوع است.


b841fbed 5ebb 4d27 813f 6a220201ef52 خبر خاکستری

یاسوج با توجه به موقعیت مکانی خود می تواند شاهد رونق صنعت گردشگری باشد، صنعتی که سال ها دلسوز مسئولان کشوری و استانی بوده اما همچنان از نظر عملکرد در وضعیت نامناسبی قرار دارد. این افزایش مهاجرت و اسکان در حومه یاسود منجر به تراکم جمعیت در مناطق روستایی حومه آن شده است.


1ae2d84f ceba 41ee 8a2f 291199e2df8b خبر خاکستری

یکی از محله های حاشیه شهر یاسوج که در سال های اخیر شاهد رشد عجیب جمعیت در آن بوده ایم، شهر مادوان و بلازار و حتی مهریان است که در ورودی یاسود قرار دارند و در عین حال تراکم جمعیتی بالایی دارند و زیرساخت های لازم را ندارند.

مادوان شهری در محاصره روستاهای همجوار است!

جاده یاسود به اصفهان، مادوان را به دو قسمت بالا و پایین تقسیم می کند و احتمالاً مادوان در این جاده بوده که به دلیل مهاجرت بی رویه دهقانان ناگهان با رشد سرطان مواجه شده و در سال 1365 به شهر تغییر نام داده است. این نام تنش را سنگین کرد.


59cb3cb8 dfed 4d25 947b 142d4e78ad6c خبر خاکستری

حالا بعد از گذشت سال ها همه اهالی این شهر و حتی شهر یاسوج در هفت کیلومتری، چوب اشتباه سیاست را می خورند که مدوان را به شهری بدون تحقیق و بستر تبدیل کرده است.

این شهر به دلیل قابلیت مهاجرت در سال های اخیر با افزایش جمعیت قابل توجهی روبرو بوده و حتی باعث شده است که یک سوم آمار شهرنشینی در مرکز استان در این منطقه توزیع شود.

مادوان که تا چند سال پیش به روستا معروف بود، ناگهان به کشور تغییر نام داد و از روستا به شهر تبدیل شد، اما شهرنشینی مادوان به نظر می رسد محدود به آب، برق، تلفن، قیمت زمین و اجاره بها باشد. .

شهری بدون بودجه و سرپرست؟

سخنگوی شورای شهر مادوان به خبرنگاران گفت که نگران وضعیت فعلی مادوان است و گفت که این شهر آسیب پذیر است و هیچ متولی برای حمایت از آن ندارد.


10ac6dd7 dcc9 4433 9ec5 957261a0b563 خبر خاکستری

اما شکوهی با اشاره به اینکه مردم مادوان برای یک متر فضای سبز این شهر تلاش می کنند در حالی که سرانه فضای سبز در مادوان صفر است، گفت: مادوان در مجموع حدود 25 هزار نفر جمعیت و حدود سه هزار نفر دارد. آنها مردم هستند، آنها جوان هستند.

شکوهی با ابراز نگرانی از نبود زیرساخت های مهم در این شهرستان گفت: سالن ورزشی کوچکی هم برای اوقات فراغت جوانان در این شهرستان وجود ندارد و از یک متر سرانه ورزشی محروم است.

سخنگوی شورای شهر مادوان گفت: مقامات گذشته نسبت به مادوان رفتار دوستانه نداشتند و باید پاسخگوی کاستی های خود باشند.

سایه تنش آبی بر سر مردم مادوان !!

شهردار مادوان به وجود تنش آبی و نبود زیرساخت های آبی در این شهر اشاره کرد و گفت: تنش آبی در مادوان در تابستان و 2 ماه اول پاییز قوی است.


ae3b6718 0d72 4dc4 ac60 b26a752e4509 خبر خاکستری

رحیمی با اشاره به اینکه تبدیل روستای مادوان به شهر از همان ابتدا تصمیم اشتباهی بود که ابتدا باید ایمن سازی می شد سپس به شهر تبدیل می شد.مشکلات منطقه.

آیا طرح مادوان برای پیوستن به یاسود اجرایی می شود؟

غفاری یکی دیگر از اعضای شورای شهر مادوان نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مادوان 13 و 50 سال سن دارد اما از فضای سبز، مذهبی، ورزشی و … محروم است، گفت: مادوان 13 و 50 ساله است.

عضو شورای شهر مادوان با اشاره به اینکه الحاق مادوان به شهر یاسوج مطرح شد اما کاری انجام نشد، تصریح کرد: در بحث الحاق تابع قوانین و مقررات هستیم و این الحاق مزایا و معایبی دارد.

مادوان چهارده سال است که بر اساس سیاست های غلط نام این شهر را برگزیده است، اما لباس شهر گشاد است و اکنون تنها مهاجرت های بی رویه و رشد قارچ ها در آن دیده می شود.

طبق تحقیقات، جمعیت این شهر کوچک اغلب از طبقه متوسط ​​و فقیر است که برای امرار معاش مجبور به مهاجرت به مادوان شده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید