مهاجم سابق پرسپولیس بلای جان یحیی می شود؟!

مهاجم سابق پرسپولیس بلای جان یحیی می شود؟!

گادوین مانچا تنها دو گل به ثمر رساند تا بهترین گلزن خارجی تاریخ پرسپولیس شود. او می توانست در نیم فصل دوم لیگ هجدهم دو گل به ثمر برساند اما برانکو ایوانکوویچ بابت انتقالش به استقلال، دربی معتبر، عذرخواهی کرد. دیداری که منشا می توانست با سر دروازه علیرضا بیرانوند را به زمین بزند و در نهایت جام قهرمانی را به آبی پوشان بدهد اما بدشانس بود.

البته ثروت بزرگ مانچا حضور در بازار فوتبال ایران بود که باعث شد با دریافت میلیون ها دلار در حدود شش سال ثروت خود را افزایش دهد و همچنین با حضور در دو تیم ارغوانی و بازی در مقابل تلویزیون به شهرت خود بیفزاید. . و همچنین کارنامه خود را پربارتر از گذشته برای هموطنان نشان دهد.

مانچا با درخشش در پیکان به فوتبال ایران معرفی شد; زمانی که برای کفش طلا با مهدی طارمی دوئل می کرد و همه منتظر درگیری او با پرسپولیس بودند تا این مهاجم نیجریه ای ترمز شاگردان برانکو را بکشد. همان روزها بود که شایعاتی مبنی بر مذاکره او با پرسپولیس به گوش می رسید و سرخپوشان در پایان فصل به این توافق عمل کردند و این بازیکن را به خدمت گرفتند.

او به عنوان یک ستاره راهی پرسپولیس شد و یکی از چهار بازیکن برانکو در سومین فصل حضورش در قرمزها بود، اما شاید هرگز مهاجمی نبود که برانکو انتظارش را داشت. با این حال او تا آنجا پیش رفت که رکورد آلن ویتل را شکست.

مهم ترین گل مانچا برای پرسپولیس گلی بود که به الدحیل زد تا سرخپوشان برای دومین سال متوالی در دیداری حماسی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند. اما نکته جالب اینجاست که او هرگز نتوانست با پیراهن های پیکان، استقلال و گلگوتا دروازه پرسپولیس را باز کند.

او امروز به مصاف سرخپوشان که با 11 گل زده در لیگ بیست و یکم برترین گلزنان لیگ برتر هستند پس از دو تلاش نافرجام کفش طلای فوتبال ایران را خواهد گرفت. در این میان گلزنی به پرسپولیس می تواند مهره ای بر کیک این جالوت باشد و شاید گادوین با درخشش در همین بازی نام او را در بین نفرات موثر در پاره شدن روبان پرسپولیس قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید