این ضعف بلای جان پرسپولیس است

این ضعف بلای جان پرسپولیس است

حمید درخشان، کاپیتان و سرمربی سابق پرسپولیس درباره آخرین بازی پرسپولیس مقابل نفت مسجد سلیمان و همچنین دربی پیش رو مقابل استقلال اظهار نظر کرد.

پرسپولیس نفت مسجد سلیمان را جلو برد اما قبول داری که در پایان بازی کمی بی ثبات شد؟

درست است. انتظارات از پرسپولیس محقق نشد. در واقع پرسپولیس تازه شروع خوبی داشت. چند هفته است که در نیمه اول خیلی خوب بودیم، اما در نیمه دوم نمی توانیم این بازی خوب را ادامه دهیم. فکر می کنم مسد سلیمانی بعد از چهارصد و پنجاه دقیقه که آن هم مقابل پرسپولیس بود موفق به گلزنی شد. این اصلا خوب نیست و اصلا برای پرسپولیس خوب نیست.

چرا چنین شرایطی برای پرسپولیس پیش آمد؟

این موضوع از چند جهت بحث برانگیز است. یکی از مهمترین آنها این است که شاید تیم در نیمه دوم از نظر بدنی ضعیف باشد، اینقدر پاس های اشتباه داده می شود یا بازیکنان در نیمه اول قدرت ندارند. تأثیرات فیزیکی مستقیم روی کار تیمی وجود دارد.

فکر می کنی این شرایط مقابل استقلالی که موتورش در نیمه دوم روشن می شود مانع کار پرسپولیس نشود؟

هنوز کار سخت است. استقلال و استقلال ندارد. همین ماسد سلیمان به پرسپولیس آمد و در نیمه دوم یک گل زد. آقایان کادر فنی باید فکری به حال این موضوع بکنند.

در چنین شرایطی چگونه می توان در این مدت کوتاه وضعیت بدنی را بهبود بخشید؟

قطعا پرسنل در این مدت نمی توانند کار کمتری انجام دهند.

بنابراین چگونه می توان این را مدیریت کرد؟ مثلا اینکه پرسپولیس نیمه اول بازی را مدیریت کند و در نیمه دوم فشار بیاورد خوب است؟

اولاً صحبت از مشکلات جسمانی یک کار تخصصی است که وارد آن نمی شوم. اما به نظر من کادرفنی و بدنساز تیم باید با هم هماهنگ باشند و نکاتی را به هم بگویند تا به یک موقعیت مشترک خوب برسیم. چیزی که من می بینم برای پرسپولیس خوب نیست و می تواند برای تیم فاجعه باشد.

بازی مقابل استقلال را چگونه پیش بینی می کنی؟ تیمی که خیلی سخت گل می زند یا اصلا گل نمی زند؟

قبول ندارم که استقلال سخت است. اتفاقا اصلا اینطور نیست و خیلی راحت می توان به این تیم گل زد. شاید برخی از تیم هایی که مقابل استقلال به میدان رفتند نتوانستند از موقعیت های خود به درستی استفاده کنند یا در ایجاد موقعیت ضعیف بودند. پرسپولیس برای ایجاد یک موقعیت عالی تلاش می کند. همین استقلال در یک بازی دو بار به توپ ضربه زد. بنابراین استقلال هم خوش شانس بود که چند گل زد. او نه تنها خوب بازی می کند.

با این تفاسیر دربی را چگونه پیش بینی می کنید؟

قطعا مسابقه سختی است. این را دوست ندارم که هر دو تیم برای لاف زدن و دادن پیام و بیانیه به یکدیگر رفتند. دربی یک بازی کاملا روانی است و هر تیمی با تمرکز بالاتر می تواند به آنچه می خواهد برسد. وگرنه با یک اشتباه همه چیز خراب شد. حالا هر دو تیم پیروز شده اند و با پیروزی به دربی آمده اند. هر تیمی که برنامه های تاکتیکی خود را بهتر اجرا کند برنده است.

استقلال در بین اعضای خود بازیکنان زیادی دارد که هنوز دربی دوم یا حتی اول خود را تجربه می کنند در حالی که پرسپولیس مملو از بازیکنانی است که بارها در دربی حضور داشته اند. آیا این موضوع می تواند به پرسپولیس کمک کند تا شانس قهرمانی خود را افزایش دهد؟

به نظر من تجربه نقش موثری در این بازی دارد اما به شرطی که بازیکنان باتجربه پرسپولیس بتوانند به تیمشان کمک کنند. یعنی داشتن این شرایط ایده آل. متاسفانه در این چند بازی چند بازیکن باتجربه پرسپولیس را دیدیم که زمین خوردند. امیدوارم این خبر برای دربی نباشد و همه در اوج آمادگی به دربی بروند. اینها همه راه حل هایی است که کادر فنی باید به آن فکر کنند. تمجید از پرسپولیس در این شرایط فایده ای ندارد.

حضور تماشاگران در دربی چقدر به جذابیت این بازی کمک می کند؟

هنوز چیزی قطعی نشده است! اما مسلم است که اگر تماشاگران بیایند، هیجان بازی چند برابر می شود و این تاثیر زیادی در بازی خواهد داشت. امیدوارم پرسپولیس در نهایت پیروز شود چون این سه امتیاز برایش خیلی مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید