نبود اورژانس در کشیکور بلای جان مردم است/ کمبود نیروی انسانی و آمبولانس بسیار زیاد است.


ساعت: 15:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۶
کد خبر: 1904198

وقتی مسافت طولانی ایستگاه اورژانس باعث افزایش تلفات در جاده می شود.

با توجه به دوری و گستردگی شهرک سرباز و وقوع تصادفات جاده ای، نبود پایگاه امداد اورژانس 115 در منطقه کاشیکور به معضلی برای اهالی روستا تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، منطقه سرباز هر ساله شاهد تصادفات جاده ای است در حالی که منطقه کشیکور این شهرستان فاقد خدمات اورژانسی در جاده ها است و کمبود اورژانس در این روستا بیشتر احساس می شود. نزدیکترین پایگاه به این منطقه 40 کیلومتر فاصله دارد.

یکی از اهالی روستای کشیکور نبود پایگاه اورژانس جاده ای را از مشکلات این منطقه عنوان کرد و گفت: این تنها بخشی از محرومیت مردم این روستا و این منطقه است.

وی افزود: نبود امداد اورژانس جاده ای با وجود فراهم بودن امکانات لازم، قرار گرفتن نزدیکترین پایگاه اورژانس در فاصله 40 کیلومتری، نبود خطوط ارتباطی مناسب موجب محرومیت مردم این منطقه از خدمات اورژانسی، محرومیتی که با زندگی انسان عجین شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه روستای کشیکور یکی از مناطق پرتردد شهرستان سرباز است، هر ماه تصادفات زیادی به دلیل تردد تریلرها رخ می دهد و به دلیل مسافت طولانی و تاخیر در رسیدن آمبولانس زمان طلایی برای بهبودی بیمار و در دسترس بودن اورژانس را از دست می دهیم. پایگاه امداد 115. بسیار ضروری است و از مسئولین مربوطه تقاضا داریم در این راستا اقدامات لازم را انجام دهند.

هفت پایگاه خیریه در جنوب سیستان و بلوچستان ایجاد شده است

علیرضا ایردگانی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به وجود 91 مرکز اورژانس در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: 38 مرکز مصوب و هفت مرکز خیریه در دست اقدام است. این اقدام و پرتابی است که در دهه فجر کشف خواهد شد.

وی افزود: پایگاه ها بر اساس مصوبات سازمان اورژانس کشور ایجاد و تجهیز می شود و پایگاه اورژانس نیز در دهه فجر در روستای کوزور شهرستان سرباز افتتاح می شود.

جذب و تامین آمبولانس یکی از اساسی ترین مشکلات راه اندازی پایگاه در روستاها است

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی با بیان اینکه مشکل دانشگاه پزشکی راه اندازی و راه اندازی پایگاه نیست، تصریح کرد: جذب و تامین آمبولانس یکی از اساسی ترین مشکلات ما برای ایجاد پایگاه محسوب می شود. در روستاها به عنوان اولویت اصلی ما ارتقای کیفیت پایگاه های اورژانس است.

وی با اشاره به اولویت اول اعزام اورژانسی بیمار گفت: به عنوان اورژانس پیش بیمارستانی وظیفه انتقال و اعزام بیماران تصادفی و اورژانسی به مراکز درمانی را داریم و بیمارستان ها و درمانگاه ها باید آمبولانس داشته باشند تا بیماران حاد را به مراکز درمانی اعزام کنند. مراکز شهرستان ها و استان ها در صورت عدم پیگیری آمبولانس ها توسط مدیر مرکز بهداشت و مدیر شبکه شهرستان و عدم استفاده از آمبولانس اورژانس 115 یا آمبولانس پیش بیمارستانی.

ایراندگانی ادامه داد: ارجاعات فراوان و بی رویه مواردی که نیاز به مراقبت ندارند و حتی با یک روز تاخیر می توانند با خودرو شخصی به مراکز درمانی منتقل شوند. نحوه فرستادن بیمار به اورژانس را بدانید

وی اذعان داشت: این اقدام تعداد زیادی از آمبولانس ها را خسته می کند و تا ایمن سازی آمبولانس ها به وظیفه اصلی نخواهیم رسید و باید در خدمت مردم باشیم.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: مراکز اورژانس در مناطق سرباز کافه بلوچی، هیت، پل سرباز، کلات، علی آباد، اسپچی مستقر هستند و به مردم این مناطق خدمات رسانی می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید