نیمی از آمبولانس های کشور نوسازی می شود/ کمبود اورژانس 1400 در کشور


ساعت: 23:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۸
کد خبر: 1890873

دکتر میادفر گفت: در حال حاضر 3100 پایگاه اورژانس شهری و جاده ای در کشور فعال است و با کمک شورای اسلامی و اعتبار برآورد شده تا یک سال آینده حدود 1500 دستگاه آمبولانس و به طور متوسط ​​نیمی از ناوگان آمبولانس وارد ناوگان اورژانس می شود. در کشور به روز خواهد شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; دکتر محمد میادفر رئیس اورژانس کشور صبح امروز در حاشیه بازدید از اورژانس های دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه اظهار داشت: در حال حاضر 3100 مرکز اورژانس فعال داریم که 50 مرکز اورژانس هوایی، 1300 اورژانس شهری است. مراکز و 1700 مرکز اورژانس کنار جاده ای.

وی بیان کرد: در قالب برنامه پوشش جامع در حال حاضر 1400 سایت اورژانس نیازمند تجهیزات و نیروی انسانی کمبود داریم.

میادفر تصریح کرد: در حال حاضر 20 پایگاه شهری و جاده ای در تربت حیدریه وجود دارد که بر اساس طرح پوشش کلی باید به 26 پایگاه برسد که از این تعداد سه پایگاه در دست احداث است و برای سه پایگاه دیگر نیز اعتبار و اعتبارات لازم تامین شود. .

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: آمبولانس یکی از مشکلات جدی ماست و اگر فشار و توقع نمایندگان درست باشد، مطمئنا همان یک درصد تجهیزات خریداری شده به تمام حوزه های تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی خواهد رسید.

میادفر افزود: سعی کردیم آمبولانس ها را بخریم تا تجهیزات در آن گنجانده شود زیرا آمبولانس هایی که بین 3 تا 4 میلیارد خریداری می شود با خرید 400 میلیون تجهیزات کامل به مراکز اورژانس تحویل داده می شود.


پایگاه های هوایی اضطراری گران هستند

وی هزینه بالای پایگاه های آمبولانس هوایی را برشمرد و گفت: این پایگاه ها سالیانه 15 میلیارد تومان هزینه دارد و سال گذشته هر ماموریت آمبولانس هوایی 100 میلیون تومان هزینه داشت که این هزینه ها از کل اعتبارات دانشگاه های علوم پزشکی منطقه کسر می شود.

میادفر تصریح کرد: اورژانس هوایی مشکلات زیادی دارد و به دنبال گسترش آن نیستیم. شما می توانید بررسی کنید که چند میدان در مشهد و نیشابور وجود دارد، بنابراین هزینه هایی که پرداخت می شود، اگر صرف توسعه ناوگان اضطراری زمینی شود، بسیار منطقی تر است. بهتر کمک خواهد کرد.

وی گفت: زیرساخت های بلایای هوایی در کشور کم است و برای راه اندازی آن از نیروهای مسلح کمک می گیریم. انتظار داریم مجلس بودجه و اعتبارات خود را در برنامه پیش بینی کند.

معاون وزیر بهداشت تصریح کرد: در صورت وجود اعتبار می توانیم بخشی از پروازهای شبانه را به صورت شبانه داشته باشیم و خدمات بیشتری ارائه دهیم و همه این اقدامات به تزریق و بودجه بستگی دارد.


اختصاص 5 هزار میلیارد ریال برای ناوگان اورژانس کشور

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه گفت: امسال شورای اسلامی 5 هزار میلیارد ریال اعتبار به اورژانس برای خرید یک دستگاه آمبولانس اختصاص داد که با کمک دستگاه آمبولانس به خرید آمبولانس اختصاص یافت. سازمان برنامه و بودجه از محل ارزش افزوده و تایید راهبران امیدواریم 1500 آمبولانس ورودی به ناوگان به عنوان بخشی از ناوگان اورژانس کشور به روز شود.


ایجاد مرکز مدیریت بحران و اورژانس در منطقه تربت حیدریه ضروری است

دکتر رنگانه نماینده مردم تربت حیدریه نیز اظهار داشت: تقریبا 70 درصد ناوگان آمبولانس تربت حیدریه بالای 15 سال سن دارند و با توجه به اینکه در کریدور شمال به جنوب کشور قرار داریم و به زائران خدمات رسانی می کنیم. امام رضا علیه السلام در فصول مختلف سال به روز رسانی آمبولانس ها الزامی است.

وی تصریح کرد: ما اصراری نداریم که مشکلی به منطقه خودمان وارد کنیم و در این باره شعار بدهیم، بنابراین با توجه به عمق جاده ها و ترافیک فعلی و قرار گرفتن در کریدور شمال – جنوب در حال بررسی هستیم. نیاز به راه اندازی اورژانس هوایی با متخصصان این حوزه.

زنگنه افزود: برای این منطقه حداقل به 15 دستگاه آمبولانس نیاز داریم که با ارتقای ناوگان آمبولانسی در این منطقه خدمات رسانی به زائران امام رضا (علیه السلام) بهتر و مناسبتر می شود.

یکی از اعضای کمیته برنامه و بودجه شورای اسلامی گفت: امسال با رایزنی و تخصیص اعتبارات لازم 1500 دستگاه آمبولانس در کشور خریداری می شود و 15 دستگاه آمبولانس حداقل سهم این منطقه خواهد بود.

وی گفت: باید برای این منطقه مرکز مدیریت بحران و فوریت های پزشکی ایجاد شود و در صورت تصویب، خیرین پای کار خواهند آمد.


70 درصد ناوگان اورژانس تربت حیدریه بالای 15 سال سن دارند

دکتر امیری رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه مشکل اصلی ناوگان آمبولانس در منطقه تربت حیدریه را مشکلات لجستیکی آمبولانس ها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 30 دستگاه آمبولانس داریم. در منطقه تربت حیدریه که 20 مورد فعال و 10 وسیله نقلیه زاپاس است و تقریباً 70 درصد ناوگان ما بیش از 15 سال عمر دارد، بنابراین باید بودجه و اعتباری را برای نگهداری و تعمیر آمبولانس ها صرف کنیم.

وی گفت: در حال حاضر 30 مرکز اورژانس عملیاتی در سه شهرستان داریم که تا پایان سال به 23 مرکز می رسد. پیدا می کنم

امیری تصریح کرد: همچنین 150 نفر پرسنل داریم که تعدادی از آنها شرکتی هستند و در حال حاضر 18 پایگاه اورژانس و یک ساختمان اجاره ای دارند.

امیری دومین مشکل در حوزه اورژانس این منطقه را فضای اداری فیزیکی و مدیریت بحران عنوان کرد و افزود: هر چقدر هم که از بحران و پدافند غیرکارآمد صحبت می کنیم تا زمانی که ستاد کامل تشکیل شود. عدم پیگیری و نظارت بی فایده است، لذا خواستار ساختمان ستاد پیگیری مدیریت بحران در تربت حیدریه هستیم.

وی گفت: در دانشگاه علوم پزشکی امکانات مدیریت بحران وجود ندارد و طبق دستورالعمل ملی الزامی است.


بیمارستان امام حسین (علیه السلام) به مرکز درمانی در جنوب خراسان رضوی تبدیل شد.

دکتر تدین رئیس بیمارستان امام حسین (علیه السلام) تربت حیدریه گفت: این بیمارستان از آبان ماه سال گذشته آغاز به کار کرده و از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است و شهرستان های جنوبی خراسان رضوی را تحت پوشش قرار می دهد به طوری که در حال حاضر نیمی از بیماران بستری در بیمارستان ها. از شهرهای جنوبی منطقه هستند.

دکتر تدین با بیان اینکه بیمارستان امام حسین (علیه السلام) به برند و مرکز درمانی در خراسان جنوبی تبدیل شده است، افزود: با راه اندازی این بیمارستان تعداد مراجعات به مشهد به هفت تا هشت نفر در ماه کاهش یافته است.

وی گفت: زمین های اطراف خریداری شده یا در حال تملک است، برنامه توسعه پنج ساله تدوین شده و حتی امکان ساخت یک بیمارستان تخصصی دیگر در مجاورت این مرکز درمانی وجود دارد.

دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با پوشش سه شهرستان تربت حیدریه، زاوه و مه ولات به حدود 400 هزار نفر در جنوب خراسان رضوی خدمات آموزشی بهداشتی و درمانی ارائه می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید