مهار آتش سوزی در تالاب بین المللی انزلی


ساعت: 19:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۱۱
کد خبر: 1894550

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان بندرانزلی با اشاره به مهار بسیاری از حریق در تالاب بین المللی انزلی گفت: با حضور تیم های امداد و نجات و اطفای حریق و بازگشایی مسیرها، خط آتش نشانی در انزلی انجام شد. تالاب بین المللی محدود است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد پورخوشسعادت دقایقی پیش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به دلیل وزش باد شدید احتمال افزایش و گسترش آتش وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به شدت آتش سوزی تمامی دستگاه ها از جمله آتش نشانی، هلال احمر ، سپاه و بسیج در محل کار بودند که با تاکید استاندار برای اطفای سریع آتش، بالگردهای آتش نشانی از تهران به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به علت تاخیر چند ساعته در ورود بالگردهای آتش نشانی به تالاب بین المللی انزلی، اظهار داشت: روز گذشته نیز با حجم گسترده آتش سوزی در شهرک لاهیجان مواجه شدیم و بالگردها برای اطفای حریق در محل بودند و به تهران بازگشتند. اوایل دیروز اما بلافاصله و پس از گفتگوی استاندار گیلان با وزیر کشور، این دو بالگرد وارد گیلان شدند و در حال آبگیری هستند که البته آتش تا حد زیادی خاموش شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان بندرانزلی از بررسی و احتمال عمدی آتش سوزی در تالاب بین المللی انزلی خبر داد و افزود: در سال های اخیر بیشتر آتش سوزی ها عمدی و برای تصرف اراضی اطراف تالاب بوده است. تیم های کارشناسی قوه قضائیه و یگان محیط زیست با حضور در منتفه در حال بررسی هستند که البته افرادی در این زمینه شناسایی شده اند.

پورخوش سعادت با تاکید بر لزوم ایجاد پایگاه پشتیبانی هوایی در استان گیلان گفت: با تاکید نماینده عالی دولت در گیلان مقرر شد در آینده نزدیک پایگاه پشتیبانی هوایی در استان گیلان ایجاد شود تا به این ترتیب پایگاه پشتیبانی هوایی در استان گیلان ایجاد شود. ما در این شرایط با مشکلات برخورد نمی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید