مهدوی کیا نسل جدیدی در فوتبال ایران می سازد!

مهدوی کیا نسل جدیدی در فوتبال ایران می سازد!

تیم ملی امید ایران در اولین دیدار خود از مسابقات انتخابی آسیایی امید با چهره ای جدید به میدان آمد و با پیروزی 4 بر صفر گامی محکم برای موفقیت در این گروه و صعود به مرحله بعد برداشت.

تیم ملی امید ایران پیش از این با مربیگری حمید استیلی به المپیک 1998 راه یافته بود و نتوانست به دوره 44 ساله ناکامی خود در راهیابی به المپیک پایان دهد. اما این نسل از فوتبالیست های ایرانی در حال حاضر در بهترین تیم های لیگ برتر بازی می کنند و برخی به عنوان لژیونر در منطقه و اروپا فعالیت می کنند.

تیم ملی در دی ماه 98 با بازیکنانی چون مهدی قائدی، محمد محبی، اللهیار صیادمنش، امید نورافکن، امیرحسین حسین زاده، عارف آغاسی، علی شجاعی، جعفر سلمانی، رضا شکاری، رضا دهقانی و متین کریم. حضور کره جنوبی، ازبکستان و چین در رتبه سوم قرار گرفت و از این مرحله فراتر نرفت.

مهدی مهدوی کیا با توجه به حضور محدود در این رده، نسل جدیدی از فوتبالیست های جوان ایرانی را انتخاب کرده تا جادوی المپیک را بشکند و نیم قرن ایران را از رسیدن به میله ناکامی باز دارد.

تیم او دوشنبه سوم آبان اولین بازی خود را در مرحله مقدماتی انجام داد و تیم ملی 15 بازیکن کلیدی و ذخیره داشت. برخی از این افراد به دلیل سنی که دارند در صورت صعود به المپیک نمی توانند در مسابقات شرکت کنند، اما به دلیل اهمیت نتایج تیم ملی، مهدوی کیا بازیکنان 21 ساله ای را نیز به تیم ملی دعوت کرد تا نتایج قابل قبولی به دست آورد. حضور این بازیکنان

سرمربی جوان تیم ملی امید معتقد است حتی ناکامی تیمش در مرحله مقدماتی هم فاجعه نخواهد بود زیرا هدف آنها حضور در المپیک و 2024 است.

نکته جالب اینکه مهدوی کیا با وجود حضور بازیکنان 22 ساله در این تیم، بازوبند کاپیتانی را به یاسین سلمانی (تنها بازیکن حال حاضر تیم ملی بزرگسالان) سپرد که در 19 سالگی می تواند در المپیک فرانسه نیز شرکت کند. . به نظر می رسد مهدوی کیا به دلیل کیفیت بالای تیغ در این سن و سال، انتخاب خود را برای رهبری آینده تیمش انجام داده است.

در ادامه با بازیکنان تیم ملی امید به عنوان استعدادهای آینده فوتبال ایران آشنا می شوید:

علیرضا رضایی در 21 سالگی – استقلال

احمدرضا جلالی 20 سال – فولاد

سامان فلا – 20 سال – پیکان

محمد سلطانی مهر – 22 ساله – ذوب آهن

مهدی هاشم نژاد – 19 سال – ملوان

یاسین سلمانی – 19 ساله – سپاهان

میلاد کر – 18 ساله – ذوب آهن

محمد امین حزباوی – 18 سال – فولاد

مهدی لموچی – 21 ساله – فجرسپاسی

علیرضا باویر – 19 سال – فولاد

آریا برزگر – 19 ساله – فجرسپاسی

محمدمهدی محبی – 21 ساله – پیکان

سبحان کاگانی – 21 سال – استقلال

امید حامدی فر – 21 – صنعت نفت آبادان

فرزان دانا – 22 – فجرسپاسی

حسین نهادکار – 19 ساله – گل گهر سیرجان

اسامی دیگر ملی پوشانی که در دیدار مقابل نپال فرصت بازی نداشتند به شرح زیر است:

امیرعلی صادقی – 20 سال – استقلال

امیرحسین نیکپور – 19 سال – گهر برهنه

محمدحسین زواری – 20 سال – صنعت نفت آبادان

یونس اکبرپور – 19 ساله – پزشکی رفسنجان

رضا کهز – 22 ساله – عسل از شهر بابک

محمد هدابندلو – 22 ساله – ذوب آهن

پسر عبدالهی – 20 سال – مهندسی مکانیک در تبریز

دیروز (سه شنبه) در تاجیکستان دور مقدماتی مسابقات فوتبال زیر 23 سال آسیا در گروه B با شکست تیم ملی ایران با 4 گل آغاز شد. گل های این دیدار را مهدی لموچی در دقیقه 46، حسین نهادکار در دقایق 76 و 77 و یاسین سلمانی در دقیقه 92 به ثمر رساندند. سلمانی نیز در نیمه اول پنالتی تیم ملی را از دست داد.

در دیگر دیدار این گروه میزبان تاجیکستان با یک گل لبنان را شکست داد. تیم ملی ایران با این برد با سه امتیاز و تفاضل گل بیشتر از تاجیکستان پیشتاز است.

دومین دیدار تیم ملی فوتبال امید ایران روز پنجشنبه 6 آبان ماه به مصاف لبنان می رود و تاجیکستان در دومین دیدار به مصاف نپال می رود.

این مسابقات در 11 گروه برگزار می شود که 11 تیم برتر به همراه “4 تیم برتر” و ازبکستان (میزبان) در ژوئن 1401 در فینال رقابت خواهند کرد.

برنامه دیگر دیدارهای تیم ملی امید به شرح زیر است:

۶نجشنبه ۶ آبان

لبنان – ایران / ساعت 16:00 به وقت محلی (14:30 به وقت تهران) – ورزشگاه دوشنبه

یکشنبه 30 نوامبر

ایران – تاجیکستان / ساعت 19:00 به وقت محلی (17:30 به وقت تهران) – ورزشگاه دوشنبه

دیدگاهتان را بنویسید