مهسا امینی ماله مرگ روز جدید

مهسا امینی ماله مرگ روز جدید

تعدادی از نیروهای اصولگرا حتی پا را فراتر گذاشتند و در حالی که مسئولان قول رسیدگی به تخلفات را داده بودند، سعی کردند قتل دختر جوان را توجیه کنند. البته این موضع آنها چیز جدیدی نیست. همین چند وقت پیش که اعتراضات مردمی به حضور فرزند همسر معاون رئیس جمهور در کانادا بالا گرفت، اصولگرایان به سرعت موضوع داغ قبلی خود را تغییر دادند و نه تنها از حضور فرزند یکی از مقامات عالی رتبه در شمال انتقاد نکردند. آمریکا، بلکه سعی کرد از آن حمایت کند. حتی برخی از اصولگرایان نیز اشاره کردند که باید به کانادا رفت.
کدیری ابیانه سیاستمدار اصولگرا در واکنش به پرونده مهسا امینی موضع متفاوتی اتخاذ کرد. او در مصاحبه ای گفت: سکته مغزی او تاسف بار است. اما اساتیدی که در حین تدریس مشت می خورند، کشیش هایی که در حین موعظه مشت می شوند، بیمارانی که در آمبولانس و قبل از رسیدن به بیمارستان مشت می خورند، یا سوء استفاده کنندگانی که با کشف سوء استفاده مشت می خورند، متاسفانه همه اینها هستند، اما اگر مقصر باشیم. ضربه آنها به انضباط قدرت یک بی عدالتی است.”
کادری ابیانه معتقد است: «قانون می گوید زنان باید حجاب داشته باشند. وقتی حجابشان به آنها یادآوری می شود، حداقل رعایت کنند و مقاومت نکنند. پلیس کار بسیار خوبی در آموزش کلاس به آنها انجام داده است تا آنها از عواقب منفی اقدامات خود مطلع شوند. کسانی هستند که در زندان مشت می خورند، ما جلادهایی داریم که قبل از اینکه پای چوبه دار بروند مشت می خورند، کسانی هستند که هنگام نماز خواندن مشت می خورند، نمی توانیم پلیس را مقصر بدانیم. به خاطر رهبری او بگوییم [مهسا امینی] او را به آنجا برد، سکته کرد و اصلاً پلیس را جمع کرد. مردم به خاطر جریمه های پلیس سکته می کنند، آیا پلیس را کلاً لغو کنیم؟ یکی از بستگان ما قبل از رسیدن به بیمارستان سکته کرد و در آمبولانس فوت کرد، الان می گوییم آمبولانس نیست؟ نه، این حرف ها منطقی نیست.»
می گوید گشت ارشاد چه کار کرد؟ او به آنها گفت که سوار ماشین شوند، بیایند کلانتری و آنجا هم به آنها وقت گذاشتند تا در کلاس اخلاق شرکت کنند تا از اثرات منفی حجاب مطلع شوند. خیلی خوبه، چه اشکالی داره؟ مگر اینکه یک نفر بخواهد خودش را توجیه کند و بگوید به طور کلی گشت ارشاد وجود ندارد که در این صورت باید بگوییم پلیس، راهنمایی و رانندگی، زندان، ضد اختلاس و دزدی وجود ندارد که منطقی نیست. من معتقدم راه اجتناب از برخورد این است که زنان حجاب داشته باشند و قوانین را رعایت کنند تا تماس نگیرند. در ضمن تا جایی که من دیدم گشت ارشاد سعی می کنه خیلی محترمانه رفتار کنه. اما وقتی به یکی می گوید سوار ماشین گشت شو و آن فرد مقاومت می کند، با او چه کنند؟ یا وقتی به فردی به خاطر داشتن حجاب تذکر می دهند و به پلیس می گویند به شما ربطی ندارد چه باید بکنند؟ شما، رسانه ها، باید به مردم کمک کنید تا بفهمند که باید از قانون پیروی کنند، حتی اگر با آن موافق نباشند. هر کسی که قانون را قبول ندارد مجبور نیست آن را حفظ کند.
حالا یک نفر فوت کرده است
در حالی که برخی از نمایندگان در تلاش هستند تا در مورد این حادثه تلخ که احساسات عمومی را جریحه دار کرده است، مسئولانه صحبت کنند، برخی از نمایندگان با بی توجهی و بی توجهی به این حادثه موضع گیری کرده اند.
حسین جلالی، رئیس سابق دفتر آیت‌الله مصباح یزدی و عضو کمیسیون فرهنگ مجلس نیز در همین زمینه می‌گوید: «خیلی‌ها از منبرهای مختلف صحبت می‌کنند و مردم را رهبری می‌کنند. یک نفر می تواند حوصله داشته باشد و پشت فرمان ماشین سکته کند، یک نفر در کلاس توجیهی سکته کند، یک نفر می تواند در خانه یا در بیمارستان سکته کند، فردی که مثلاً ناراحتی قلبی دارد. برای شرکت به فرماندهی نیروی انتظامی می رود ج. او را به کلاس راهنمایی بردند که در آنجا سکته کرد.
جلالی در گفت و گو با رویداد۲۴ افزود: یا باید بپذیریم که در کشور قانون داریم یا نداریم. پلیس در این خصوص چه باید بکند؟ آیا قانونی که برای حجاب آورده اند را نباید اجرا کند؟ اگر بخواهیم قانون داشته باشیم باید قانون اجرا شود و پلیس هم آن را اجرا کند. هزاران نفر توسط گشت ارشاد به این مکان منتقل شدند، یک نفر بیمار شد و جان باخت. نمی تواند بی قانونی باشد. وقتی قانونی در نظر گرفته می شود باید اجرا شود و پلیس هم اجرا کرده است اما اگر قانون نیاز به تغییر داشته باشد پیشنهاد می کند که تغییر کند. ما این قانون را وضع نکردیم. قانون معروف امر و نهی از منکر، قانون امام حسین (ع) است. آیا هدایت و هدایت جزء شریعت اسلام است یا خیر؟ این جلسات منفی نیست زیرا نه بی احترامی است و نه بی احترامی و افتخار کامل پروردگار است. وقتی ویروسی مثل کرونا ظاهر می‌شود، همه جا قرنطینه می‌شود، پس وقتی پدیده حجاب را ویروسی ناخوشایند در جامعه می‌بینید، برای رهایی از این ویروس چه می‌کنید؟
وی تاکید کرد: یک راه زندان است که ما آن را قبول نداریم، یک راه زندان است که قبول نداریم و راه دیگر هدایت است که فکر می کنم این بار یکی از راه های درست و سالم است و قبول دارند. ارباب راجو با احترام.” در ضمن الان آدم مریضه و میمیره اصل قانون رو نمیشه زیر سوال برد این روش روش درستیه و تا روش جایگزین پیدا نکردی باید این قانون اعمال بشه ما قوانینی داریم در خصوص پدیده فحاشی و این پدیده کاملاً واضح است ما وظیفه داریم در مورد پدیده حجاب قانون را اعمال کنیم و این موضوع به پلیس گزارش شده است و پلیس موظف است آن را اجرا کند در غیر این صورت باید مورد توبیخ قرار گیرند زیرا قانون دنبال می شود و هیچ چیز بدتر از هرج و مرج نیست.”
فضا سازی
حسین رئیسی نماینده میناب نیز تقریباً همین مسیر را طی کرد و سعی کرد مطالبات و نظرات مردم را صرفاً به عنوان یک خلاقیت رسانه ای نشان دهد. حسین رئیسی نماینده مردم میناب در شورای اسلامی در گفت وگو با فارس، با اشاره به ایجاد فضای ضدانقلابی در خصوص درگذشت مهسا امینی، گفت: ضدانقلاب به دنبال حقیقت نیست. . ، اما به دنبال سوء استفاده در موضوعات و موضوعات مختلف است. در مورد خانم مهسا امینی نیز وضعیت به همین منوال است و دشمن و رسانه های مخالف و ضد انقلاب و حامیان آنها با بهانه سازی این موضوع سعی در ایجاد جو علیه نظام دارند.
نماینده مردم میناب در شورای اسلامی گفت: موضوع فوت خانم امینی در سطح عالی در دستگاه قضایی در حال بررسی و رسیدگی است و پلیس به وظیفه قانونی خود در این زمینه عمل کرده و پزشکی قانونی نیز در حال انجام است. بررسی های وی، تا حد امکان در این زمینه روشن شود. هدف رسانه های اپوزیسیون جوسازی علیه نظام است و نباید شایعات آنها را نادیده گرفت. ما باید در همه امور به دنبال حقیقت باشیم، نه ایجاد فضایی که ساخته می شود».
در مقابل رسانه ها
برخی دیگر از نمایندگان پا را فراتر گذاشتند و به رسانه های بومی حمله کردند. جبار کهسی نژاد نماینده مردم رشت در شورای اسلامی در گفت وگو با فارس، با اشاره به ایجاد فضای ضد نظام پس از کشته شدن خانم مهسا امینی، گفت: درگذشت خانم مهسا امینی. همه را غمگین و متاثر کرد و مرگ هر مردی در هر جامعه ای باعث اندوه همه می شود. چه خانم امینی باشد چه شخص دیگری. پس از درگذشت خانم امینی، شاهد ایجاد فضای ضدانقلاب و اصلاح طلبان در داخل، علیه نظام بودیم که در واقع سرکوب نظام جمهوری اسلامی است.
نماینده مردم رشت در شورای اسلامی تصریح کرد: از رسانه های ضد انقلاب نمی توان چنین انتظاری داشت. این رسانه ها معمولاً با دروغ پردازی در مورد حوادث به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند. اما دروغ برخی رسانه های داخلی جای تعجب دارد».
کوسی نژاد خاطرنشان کرد: نهادهای مسئول به ویژه دستگاه قضایی باید نسبت به این اکاذیب حساسیت نشان دهند و اجازه ندهند حقیقت ماجرا پشت دروغ برخی رسانه ها پنهان شود. التماس ما از قوه قضائیه این است که اجازه ندهند برخی رسانه ها با دروغگویی و تحریف آن و سوق دادن افکار عمومی نسبت به اتفاقات رخ داده، مشکلات کشور را مشکل خانم امینی جلوه دهند. دستگاه قضایی باید قاطعانه و جدی با این دروغ برخورد کند. فعالیت اصلاح طلبان هم زیر سوال است. سوال من از اصلاح طلبانی که در مورد فوت خانم امینی بیانیه صادر کردند این است که چرا وقتی شهردار سابق اصلاح طلبان همسرش را با گلوله کشتند واکنشی نشان ندادند و بیانیه ای صادر نکردند؟

دیدگاهتان را بنویسید