موافقت نتانیاهو با بازگشت مجازات اعدام در فلسطین اشغالی


ساعت: 10:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۰۲
کد خبر: 1919380

نتانیاهو با تصویب قانونی برای اعدام کسانی که عملیات مقاومت انجام می دهند موافقت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو با درخواست «ایتمار بن گویر» وزیر تندرو کابینه خود در خصوص تلاش برای تصویب قانون اعدام افرادی که عملیات مقاومت انجام می دهند، موافقت کرد.

این شبکه عبری اعلام کرد که نتانیاهو در حالی با این درخواست موافقت کرده است که نهادهای امنیتی تل آویو با بیم افزایش اطلاعات فلسطینی و احتمال ربوده شدن سربازان اسرائیلی به شدت با اعدام جلادان مخالف هستند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی اواخر روز چهارشنبه اعلام کرد که موفق به تشکیل کابینه ائتلافی شده است و راه را برای بازگشت به قدرت به عنوان رئیس کابینه راست افراطی در تل آویو هموار می کند.

نتانیاهو این خبر را اندکی پیش از پایان مهلت نیمه شب چهارشنبه برای تشکیل کابینه در تماس تلفنی با اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد. همزمان، حزب لیکود ویدئوی کوتاهی از نتانیاهو در حال گفتگو با احزاب دیگر و لبخند زدن منتشر کرد.

نتانیاهو گفت: «می خواستم به شما اطلاع دهم که به لطف حمایت مردمی شگفت انگیزی که در انتخابات دریافت کردیم، توانستم دولتی تشکیل دهم که به همه شهروندان اهمیت می دهد.

کابینه جدید تل آویو پس از هفته ها مذاکرات دشوار تشکیل شد، زیرا بسیاری از متحدان نتانیاهو در کابینه او خواهان سهم بیشتر از قدرت بودند. تاریخ ادای سوگند نتانیاهو هنوز اعلام نشده است.

نتانیاهو حتی اگر موفق به تشکیل کابینه شود، با کار دشواری روبروست. او رهبری ائتلافی را بر عهده خواهد داشت که تحت سلطه شرکای راست افراطی و ارتدوکس است و شرکای او خواستار تغییرات چشمگیری هستند که می تواند بسیاری از اسرائیلی ها را ناراحت کند. علاوه بر این، کابینه تندرو نتانیاهو خطر درگیری با فلسطینی ها را افزایش خواهد داد.

کابینه نتانیاهو ایتامار بن گویر را که زمانی به اتهام تحریک نژادپرستی و حمایت از یک سازمان تروریستی محکوم شده بود، به عنوان وزیر امنیت منصوب کرد. همچنین، معاون او، بزالل اسموتریچ، یکی از رهبران شهرک نشینان کرانه باختری، معتقد است که کرانه باختری باید به مناطق دیگر ضمیمه شود.

در همین حال، افراطی ارتدوکس به دنبال افزایش یارانه ها و کمک های مالی دولتی برای سیستم آموزشی مستقل خود هستند که به دلیل تمرکز آن بر مطالعات دینی مورد انتقاد قرار گرفته است. منابع عبری نسبت به قدرت گرفتن افراد و شخصیت های راست افراطی مانند “ایتمار بن گویر” (رئیس حزب قدرت یهود) و “بتزلیل اسموتریچ” (رئیس حزب صهیونیستی مذهبی) که گمان می رود از اعضای آن هستند، هشدار دادند. از حزب ائتلاف نتانیاهو و قطعا در کابینه آینده خواهند بود. آنها سیاست های خود را مانعی جدی در برابر اهداف منطقه ای و حتی بین المللی نتانیاهو می دانند.

جریان های راست افراطی رژیم صهیونیستی که اکنون در قدرت هستند، به طور جدی خواهان توسعه شهرک های کرانه باختری بر اساس پروژه های خود هستند. از سوی دیگر، جناح راست افراطی در تلاش برای اجرای پروژه های خطرناک دیگری مانند اخراج کامل فلسطینی ها از مناطق موسوم به C کرانه باختری و تغییر وضعیت مسجدالاقصی (اول قبله) است. مسلمانان). در جهان).

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید