موافقت هیات تطبیق مصوبات با ارزشیابی معلمان طرح مهر آفرین

موافقت هیات تطبیق مصوبات با ارزشیابی معلمان طرح مهر آفرین

محمد وحیدی با اشاره به پیگیری های کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس برای گنجاندن معلمان طرح مهرآفرین در اجرای قانون ارزشیابی معلمان گفت: پیرو نامه کمیسیون آموزش و پرورش به دکتر کلیباف در این خصوص، رئیس مجلس با ارسال این نامه به شورای اجرایی، مصوبات آن را ارسال و این موضوع در دستور کار شورای اجرایی قرار گرفت.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس پیگیری های انجام شده، شورای اجرایی نیز با نامه کمیته آموزش و پرورش و دستور رئیس مجلس، یعنی اضافه شدن معلمان طرح مهر آفرین به معلمان از جمله ارزیابی مطلوب، افزود: با توجه به مذاکرات انجام شده با اعضای هیات مدیره برای اجرای مصوبه، اعضای هیات مدیره در این خصوص اتفاق نظر دارند.

وی با بیان اینکه رتبه بندی حقوق معلمان طرحی مثبت است، تصریح کرد: با توجه به اینکه مدارک این معلمان نیز کامل است و تنها نیاز به مصوبه ای برای تبدیل وضعیت از قراردادی به رسمی، آموزش و پرورش و سازمان های اداری و استخدامی است. وضعیت نیروهای طرح مهر آفرین این معلمان را مشمول قانون رتبه بندی می کنند.

عضوکمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: اینکه امروز معلمان طرح مهرآفرین در رتبه بندی قرار نگرفتند به دلیل عدم تغییر وضعیت این بستگان توسط دولت قبل است. این تبعیض ناعادلانه در مقایسه با رتبه بندی این معلمان که حدود 80 هزار نفر هستند باید هر چه سریعتر پایان یابد.

واحدی یادآور شد: قرار بود ظرف 5 سال نیروی رسمی آموزش و پرورش شوند، اما امروز شاید تعدادی از شاگردان این معلمان وارد دانشگاه فرهنگیان شده و رسمیت پیدا کنند، اما معلمان طرح مهر آفرین هنوز تغییر وضعیت نداده اند. به طوری که طبقه بندی و تغییر وضعیت حق این معلمان است.

دیدگاهتان را بنویسید