موج ششم تاج آغاز شد/ تا کنون 7000 نفر از هموطنان به بیماری امیکرون مبتلا شده اند.

زمان: 15:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۵
کد خبر: 1803326

تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب به بیش از 7000 نفر رسیده است و برای جلوگیری از افزایش تعداد بیماران بستری به امتیازات بیشتری نسبت به قبل نیاز است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اسکن مردمی ماسک مرکز بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت، تعداد مبتلایان امروز بیش از 7000 نفر است که قبل از فوران این بیماری به 1000 نفر در روز کاهش یافته است.

تعداد بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب بسیار بیشتر است، زیرا بسیاری از بیماران هیچ علامتی ندارند یا برای معاینه مراجعه نمی کنند.

در بسیاری از کشورهای جهان که به شدت واکسینه شده اند، میزان بستری روزانه برای Omicron بسیار بیشتر از سویه های قبلی از جمله دلتا است.

4ec82ff5 3599 4122 9580 5715a7ba3a0c خبر خاکستری

برای جلوگیری از افزایش ناگهانی تعداد بستری ها، اقدامات جدی از جمله تسریع در واکسیناسیون سوم، استفاده اجباری از ماسک در فضای باز، جلوگیری از تجمعات و تشریفات مخصوصاً در فضای بسته، صرف ساعت ها صرف مجازی، پرهیز جدی از سفرهای غیر ضروری به ویژه با حمل و نقل عمومی، ممنوعیت کمپ ها، ممنوعیت غذا خوردن در رستوران ها و سالن ها، کار از راه دور کارکنان ادارات، تهویه مناسب سیستم حمل و نقل عمومی به ویژه مترو، اتوبوس های بین شهری، به حداقل رساندن ازدحام جمعیت در کلینیک ها، درمانگاه ها و داروخانه ها.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید