موج هفتم کرونا جان 6 کردستانی را گرفت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فرزام بیدارپور در گفتگو با خبرنگار کردتودی گفت: از این تعداد 2 مورد در سنندج، سه مورد در بیجار و یک مورد در بانه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه روند مبتلایان به کرونا در کردستان رو به افزایش است، افزود: بیشترین تعداد بیماران شناسایی شده ابتدا در سنندج و سپس در سقز، بیجار و قروه است و این به معنای ضعیف بودن شیوع این بیماری در سایر شهرها نیست. .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در شبانه روز گذشته 71 بیمار جدید کرونا در استان شناسایی شدند که 9 نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت‌های ویژه هستند.

بیدارپور وضعیت کنونی کرونا در شهرهای دهگلان، سقز، سنندج، کامیاران و سروآباد را زرد عنوان کرد و افزود: 24 بیمار در بیمارستان توحید و 9 نفر در بیمارستان بعث سنندج، 12 نفر در سقز، 6 نفر هستند. در بیجار هشت نفر در مریوان، سه نفر در کامیاران و یک نفر در بانه بستری هستند.

وی با بیان اینکه رعایت مقررات بهداشتی و واکسیناسیون بهترین راه مقابله با این بیماری است، افزود: تاکنون 85.5 درصد جمعیت استان دوز اول، 75.8 درصد دوز دوم و 33.8 درصد جمعیت استان دریافت کرده اند. سومین نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، دیروز ۷۳۸ نفر واکسینه شدند که ۵۵ نفر برای اولین بار واکسینه شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: در حال حاضر با وجود اینکه تعداد مراجعات واکسیناسیون نسبت به هفته های گذشته افزایش یافته است، اما همچنان قابل قبول نیست و بسیار کم است، زیرا تنها راه بهبود ایمنی بدن در برابر کرونا است. این واکسن است

بیدارپور تاکید کرد: افراد بالای 18 سال که حداقل 4 تا 6 ماه از تزریق واکسن قبلی خود می گذرد، تزریق واکسن تقویت کننده را انجام دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید