موزه سینما و موزه هنرهای معاصر میزبان فیلم های مستند شدند

در این نشست ها که سه شنبه هر هفته ساعت 17 در تالار فردوس موزه سینما برگزار می شود، مستندی کمتر نمایش داده می شود و پس از آن نشست نقد و بررسی با سازنده مستند، فعالان سینما و علاقه مندان به سینما برگزار می شود.

برنامه «شب های مستند» توسط موزه سینما و با همکاری انجمن تهیه کنندگان فیلم مستند اجرا می شود و حضور در این نشست ها برای علاقه مندان آزاد و رایگان است.

در اولین جلسه از این سلسله نشست ها، روز سه شنبه 30 آذر، فیلم مستند «جام حسنلو» ساخته محمدرضا اصلانی اکران می شود و پس از نمایش فیلم، نشست نقد و بررسی فیلم با حضور حضور کارگردان فیلم و کارگردان مستند ارد عطارپور.

مستند «جام حسنلو» اولین ساخته محمدرضا اصلانی در سینمای مستند است. او در سال 1346 این مستند را بر اساس ماجرای کشف جام تمام طلای حسنلو ساخت.

اجرای «در» در سینماتک موزه هنرهای معاصر

فیلم سینمایی «در» به کارگردانی و نویسندگی سیدحدادی محقق یکشنبه 28 آذرماه ساعت 15 در تالار سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران اکران می شود.

این فیلم محصول سال 1400 سید رضا محقق داستان کارمند اداره برق را روایت می کند که باید برق را به خانه ای دورافتاده و دورافتاده وصل کند.

سیدهادی محقق و محمد اقبالی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«در» پیش از این در سینماهای گروه هنر و تجربه به نمایش درآمد.

مخاطبان برای دیدن این فیلم می توانند به خیابان کارگرشمالی، جنب پارک لاله، موزه هنرهای معاصر تهران، سالن سینماتک مراجعه کنند.

ورود برای علاقه مندان آزاد است.

“زندگی پنهان” در سینه باشگاه استیج آبی

چهارمین قسمت از برنامه باشگاه استیج آبی شنبه 27 آذر ساعت 18 به نمایش فیلم «زندگی پنهان» ساخته ترنس مالیک کارگردان محصول سال 2011 اختصاص دارد.

پس از نمایش فیلم، بابک کریمی به تحلیل فیلم می پردازد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «زندگی یک اتریشی به نام فرانتس یاگرستر که از پیوستن به ارتش نازی امتناع می کند. هنگامی که با تهدید اعدام به دلیل خیانت روبرو می شود، فقط ایمان قوی و عشق به خانواده اش او را از دلتنگی باز می دارد…

آغاز اکران آنلاین فیلم اینان

فیلم سینمایی «اینان» به کارگردانی رهبر قنبری و تهیه کنندگی علی بررادی آذرماه سال گذشته در سینماهای «هنر و تجربه» اکران شد و پس از حدود یک سال اکران آنلاین آن از ۲۷ آذرماه در سایت هاشور آغاز شد.

فیلم سینمایی «اینان» در مشهد فیلمبرداری شده و داستان عماد مرد 30 ساله ای است که برادرش نیازمند اهدای عضو است. عماد برای یافتن عضوی پیوندی به مشهد می‌رود، اما این سفر طولانی و دور از انتظار به تجربه‌ها و آشنایی با مردم منجر می‌شود که باورهای قبلی‌اش را به چالش می‌کشد و عشقی زمینی او را به درک جدیدی از زندگی می‌کشاند.

علی برادی، الهه جعفری، صبا سهیلی، سپیده آرمان و مرتضی کراقانی به عنوان بازیگران اصلی این فیلم به همراه جمعی از بازیگران سینما و تئاتر خراسان از جمله احمد ریحانه، علیرضا ضیا چمنی، برات ربانی، شاپور ترکمان سرابی، علیرضا سنای. , محمد جعفرزاده .

عنوان و پوستر فیلم آنها توسط رسانه واشقی طراحی شده است.