موزه هنرهای معاصر تهران در دهه فجر بازگشایی می شود

ساعت: 15:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۲۸
کد خبر: 1923201

موزه هنرهای معاصر تهران که مدتی به دلیل مرمت و تعویض طبقات تعطیل بود، به گفته سرپرست این مکان فرهنگی هنری، همزمان با دهه فجر تا سه روز دیگر بازگشایی می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «مینیمالیسم و ​​هنر مفهومی» عنوان جدیدترین نمایشگاهی بود که در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد. با پایان یافتن این نمایشگاه، موزه هنرهای معاصر تهران برای تعویض کفپوش و برخی بازسازی های دیگر برای مدت نسبتاً طولانی تعطیل شد.

عبادرضا اسلامی کلائی مدیر این مکان فرهنگی هنری در گفت وگویی اعلام کرد که نمایشگاه کافه ای که قرار بود موزه با آن فعالیت خود را از سر بگیرد، به دلیل اینکه برخی مجموعه داران آثار را پس گرفته اند تا سال 1402 به تعویق می افتد.

او همچنین جزئیاتی درباره آخرین روند بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران ارائه می‌کند: «آخرین گالری از امروز بازسازی می‌شود و فکر می‌کنم کف‌سازی گالری‌ها تا پس فردا تکمیل شود.» موزه قبلاً بازسازی شده بود. بازسازی شد و ما فقط کفپوش، تعمیرات و برخی مسائل جزئی را مورد بحث قرار دادیم. از این رو موزه هنرهای معاصر تهران تا پس فردا بازگشایی می شود و این موضوع را کتبا به وزارت فرهنگ و رهبری و معاونت امور هنری اعلام کرده ایم. همکاران ما در اداره کل هنرهای تجسمی در نامه ای از ما خواستند که برای برگزاری نمایشگاه به مناسبت دهه فجر آماده باشیم.

کولایی درباره نمایشگاه جدید موزه هنرهای معاصر تهران خبر داد: کتاب آیینه در آینه امسال در موزه هنرهای معاصر منتشر می شود و نمایشگاهی نیز با موضوع دهه فجر خواهیم داشت. سپس برنامه های گنجینه را دنبال می کنیم و به تدریج شروع می شود.


مدیر موزه هنرهای معاصر تهران می افزاید: نمایشگاهی که ستاد دهه فجر و معاونت هنری دهه فجر در نظر گرفته اند برگزار می شود و تحقیقات آن در حال انجام است تا بتوانیم ظرف 10 روز نمایشگاه خوبی داشته باشیم. موضوع نمایشگاه بیشتر عکس است و بعد با مسافتی که داریم و بقیه‌ای که موزه برای نصب آثار بعدی باید طی کند، می‌خواهیم کار ویژه‌ای برای نوروز انجام دهیم.»

دیدگاهتان را بنویسید