موزه منطقه جنوب شرق پذیرای گردشگران نوروزی/ تماشای زندگی آرام اقوام زاهدانی


ساعت: 13:44
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817801

سفر نوروزی به ناشناخته های سیستان و بلوچستان; که در

سیستان و بلوچستان، سرزمین بکر بلاتکلیفی با وسعت و تنوع جغرافیایی، محلی، قومی و قبیله ای یکی از مناسب ترین گزینه ها برای سفر به نوروز در جنوب کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، نام سیستان و بلوچستان نشان می دهد که دو قوم سیستان و بلوچستان سال ها در کنار سایر اقوام مانند کرمانی، یزدی، بیرجندی، خراسانی، سیک، هندی در صلح و صفا زندگی کرده اند. و غیره. همچنین زندگی کنید و خوب و شاد زندگی کنید.

تنوع قومیتی از یک سو و استواری وحدت، برادری و اتحاد در میان دل مردم این خطه پهناور از سوی دیگر، زاهدان را به پایتختی سیستان و بلوچستان تبدیل کرده است که به پایتخت قومی و مذهبی شهرت یافته است. وحدت.

بنابراین در این استان بسیاری از پیروان مذاهب و افراد از اقوام مختلف با یکدیگر ازدواج می کنند و در مراسم مذهبی و جشن های مشترک شرکت می کنند که در کمتر جای دنیا می توان سبک زندگی و وحدتی به این زیبایی را مشاهده کرد.



خانه ابوی (کارگاه هنرهای سنتی زاهدان)
بنای قدیمی ابوی در بافت تاریخی شهر زاهدان و خیابان شریعتی قرار دارد، فردی به نام ابوی بوده است، این بنا در حال حاضر متعلق به میراث فرهنگی است.

دادگاه قدیمی

دادسرای قدیم زاهدان یکی از اولین ساختمان های زاهدان است که در دو طبقه ساخته شده است. این بنا زمانی به عنوان مرکز تجمیع غلات در استان و سپس به عنوان دادگستری مورد استفاده قرار می گرفت. آیت الله کفعمی در آغاز دوره پهلوی اول است.

کتابخانه کامبوج
در اوایل دوره پهلوی با تبعید فردی به نام امیر توکل از کامبوج به دزداب قدیم، به دلیل اینکه فردی تحصیلکرده و فرهیخته بود در محلی که امروزه کلاتچ نامیده می شود ساکن شد و بلافاصله شروع به ساخت مجموعه ای از سازه ها کرد. آثاری مانند خانه ها، کتابخانه های شخصی، حمام ها، دام ها و غیره.


5593ea0a f52c 4a45 871f e650cb16d5d7 خبر خاکستری


ساختمان قدیمی پست زاهدان

این اثر یکی از ساختمان‌های اداری است که توسط دولت در اوایل سلطنت پهلوی برای انجام مکاتبات پستی در سال 1311 هجری قمری ساخته شد.



بازار کپ
این مجموعه معماری در زاهدان، بین خیابان طالقانی و امام خمینی (ره) قرار دارد و قدمت ساخت آن به زمان شکل گیری زاهدان می رسد.



بازار رسولی زاهدان
بازار رسولی معروف به چهارراه رسولی در مرکز شهر زاهدان قرار دارد و همواره از آن به عنوان یکی از پر رفت و آمدترین مکان های دیدنی یاد می شود. در کوچه پس کوچه های بازار رسولی انواع سوغات محلی و معروف این استان وجود دارد. از ادویه، چای، اجناس هندی و پاکستانی گرفته تا انواع میوه های گرمسیری در بازار رسولی یافت می شود.


78d159b3 2bb7 4892 ac10 aded0bfba0d7 خبر خاکستری

خانه آفتابی

خانه آفتابی قدیمی یکی از نمونه‌های معماری سبک راید در بافت اصلی زاهدان است که دارای فضاهای معماری سنتی مانند ایوان، حمام، آشپزخانه، طاق‌های هلالی شکل و اتاق‌ها و انبارها با مصالح اولیه خشت و گل در اسکله و آجر در نما یا طاق.تکثیر می کند.

صدها نفر هر روز از اولین موزه منطقه ای کشور بازدید می کنند


موزه بزرگ منطقه ای جنوب شرق کشور یکی از آثار فرهنگی این منطقه است. این موزه 11000 متر مربع مساحت دارد و شامل آثاری در زمینه باستان شناسی، مردم شناسی و هنرهای سنتی جنوب شرق کشور است. کشور. روی نمایشگر.

محمدرضا سعادتیان، مدیر موزه منطقه جنوب شرق با اشاره به بازدید روزانه صدها نفر از اولین موزه منطقه ای کشور، گفت: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، سوغات و موسیقی محلی در استان به برکت گردشگران رشد کرده است. توجه به این موزه.”


6582213d 75ad 4123 aaec 3f29081ab1e5 خبر خاکستری

وی با اشاره به بازدید مسافران نوروزی از موزه در داخل و خارج، افزود: بخش های مختلفی در این مکان فرهنگی ایجاد شده است که از جمله آن می توان به طراحی جدید آکواریوم موزه اشاره کرد که با وجود صدها ماهی از گونه های مختلف برای بخش بوم شناسی موزه بسیار جذاب است. به تاکسی‌ها می‌گوید: «برخی از گونه‌های جانوری استان را داد.

این مقام مسئول بیان کرد: بخش باستان شناسی که شامل هزاران شی از محوطه های باستانی جنوب شرق ایران است از دیگر بخش های مورد علاقه بازدیدکنندگان به شمار می رود.

وی ادامه داد: در این فضا، نشانه های شهر سوخته به طور ویژه در معرض دید عموم قرار می گیرد. مجسمه ها و صحنه های مردم شناسی نیز پربازدیدترین قسمت موزه هستند.

به گفته وی؛ در این طبقه مجسمه مشاهیر روستا و مجسمه جاکوب لایت و دیگر مشاهیر سیستان و بلوچستان دیده می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید