موضع وزیر امور خارجه آلمان در مورد تروریستی بودن سپاه پاسداران از سوی اتحادیه اروپا

موضع وزیر امور خارجه آلمان در مورد تروریستی بودن سپاه پاسداران از سوی اتحادیه اروپا

آنالینا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان امروز گفت: ما در حال حاضر هیچ مبنای قانونی در اتحادیه اروپا نداریم که سپاه پاسداران را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهیم. بربوک این سوال را پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل بیان کرد. در پایان این نشست اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی را برای 32 فرد و دو نهاد جمهوری اسلامی اعلام کرد.

وزیر امور خارجه آلمان گفت: طبق نظر کارشناسان حقوق اتحادیه اروپا، قرار گرفتن سپاه در فهرست سازمان های «تروریستی» اتحادیه اروپا هیچ مبنای قانونی ندارد.

آنالینا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان امروز گفت: ما در حال حاضر هیچ مبنای قانونی در اتحادیه اروپا نداریم که سپاه پاسداران را در فهرست سازمان های تروریستی قرار دهیم.

به گزارش بی بی سی، بربوک این سوال را پس از نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل بیان کرد. در پایان این نشست اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی را برای 32 فرد و دو نهاد جمهوری اسلامی اعلام کرد.

حدود یک ماه پیش، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که برای گنجاندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست نهادهای «تروریستی»، ابتدا دادگاه یکی از کشورهای عضو باید حکمی برای اقدام اتحادیه اروپا صادر کند.

دیدگاهتان را بنویسید