وزیر امور خارجه آلمان مدعی شد: مقامات بیشتری از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست تحریم های اروپا اضافه می شوند

وزیر امور خارجه آلمان مدعی شد: مقامات بیشتری از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست تحریم های اروپا اضافه می شوند

آنالنا بربوک، وزیر امور خارجه آلمان در آستانه نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا گفت که در نشست روز دوشنبه درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران تصمیم می‌گیرند.

به گزارش رویترز، این مقام ارشد آلمانی همچنین مدعی شد که اتحادیه اروپا تعداد بیشتری از نیروهای سپاه را به فهرست تحریم های خود اضافه خواهد کرد.

آنالنا بائربوک که سابقه اظهارات و مواضع ضد ایرانی دارد، خطاب به خبرنگاران با تکرار ادعاهای غرب مبنی بر نقض حقوق بشر در ایران، افزود: ما این موضوع را نمی پذیریم.

ادعای وزیر خارجه آلمان درباره آمادگی اتحادیه اروپا برای تحریم های جدید علیه ایران در حالی مطرح شد که پیشتر رسانه های غربی از فشار کشورهای اروپایی به کاخ سفید برای احیای دیپلماسی با ایران خبر داده بودند.

وال استریت ژورنال گزارش داد که اگرچه ایالات متحده می گوید به دنبال راه حل دیپلماتیک برای چالش هسته ای با ایران است، اما راه حل دیپلماتیک ارائه نکرده است و به همین دلیل اروپا واشنگتن را تحت فشار قرار داده است تا پیشنهاداتی را در مورد برنامه هسته ای ایران ارائه دهد.

بر اساس گزارش این روزنامه آمریکایی، در اروپا این نگرانی وجود دارد که کاخ سفید قصد دارد امور مربوط به برنامه هسته ای ایران را به بعد از انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا موکول کند.

دیدگاهتان را بنویسید