موکل من حتی یک انسان را خراش نداده است/ فیلم منتسب به «سامان سعیدی» تار و مبهم است.

موکل من حتی یک انسان را خراش نداده است/ فیلم منتسب به «سامان سعیدی» تار و مبهم است.

«سامان سعیدی» در محل تظاهرات دستگیر نشد، گویا فردا یا پس فردای تظاهرات ساعت 4 یا 5 صبح در منزل یکی از دوستانش دستگیر می شود. نکته بسیار مهم دیگر در پرونده که واقعاً نمی تواند جنگ باشد، این است که سامان حتی یک خراش هم به انسان وارد نکرده است. او نه در فیلم، نه در پرونده و نه در حکم، اقدامی علیه جان مردم و ماموران انجام نداد.

وکیل یکی از متهمان حوادث اخیر کشور گفت: سامان حتی یک انسان را هم خراش نداد. او نه در فیلم، نه در پرونده و نه در حکم، اقدامی علیه جان مردم و ماموران انجام نداد.

محمداسماعیل بیگی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین وضعیت موکلش سامان سیدی معروف به «سامان یاسین» و ابهامات موجود در پرونده وی گفت: با وکالت نامه ای که «سامان» وکالت نامه او را به امضا رساندم. سیدی» به مادرش داد. اما با این وکالتنامه تاکنون مقام قضایی از من قبول نکرده است. من با مراجع قضایی صحبت کرده ام و قول مساعد داده اند که تمام تلاششان را می کنند تا پرونده را بررسی کنیم و دفاعیات خود را به دادگاه ارائه کنیم.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: اولین مشکل این است که ما به پرونده دسترسی نداشتیم، تمام اطلاعاتی که داریم فیلم پخش شده از تلویزیون و حکم ارسالی به وکیل (تشیری) در پرونده است که متاسفانه تصویری است که آنها مثلاً «سامان سعیدی» هستند، خیلی مبهم است و نمی تواند ثابت کند که این شخص واقعاً مشتری من است و تطبیق تصویر واقعاً امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: «سامان سعیدی» در صحنه تظاهرات دستگیر نشد، به نظر می رسد فردا یا پس فردا ساعت 4 یا 5 صبح در منزل یکی از دوستانش دستگیر شود. نکته بسیار مهم دیگر در پرونده که واقعاً نمی تواند جنگ باشد، این است که سامان حتی یک خراش هم به انسان وارد نکرده است. او نه در فیلم، نه در پرونده و نه در حکم، اقدامی علیه جان مردم و ماموران انجام نداد.

اسماعیل بیگی تصریح کرد: باید تاکید کنم که علاوه بر اینکه فیلم تار است، برای ما بلاتکلیفی وجود دارد که این شلیک گلوله نظامی است یا خیر و چون در این زمینه کارشناس نیستم نمی توانم دقیق بگویم. خواهشمند است کارشناس فیلم را بررسی کند تا ابتدا مشخص شود که فیلم مورد نظر متعلق به «سامان سعیدی» است و نکته دیگر اینکه خود فیلم اصیل است یا خیر. چون «سامان سیدی» در تلویزیون می گوید من اسلحه را از پنجره پرت کردم، اما فیلمی که نشان دادند مردی بود که از یک کوچه می دوید، ماشینی نیست که بخواهد اسلحه را پرتاب کند.

وی یادآور شد: شعبه 15 متأسفانه به جز وکلای تصریح شده در ماده 48 قانون آیین دادرسی کیفری که خلاف قانون است، وکیل نمی پذیرد، زیرا قانون می گوید وکلا در ماده 48 ق.م. تشریفات باید سر وقت اتهام باشد، اما هنوز ما را نپذیرفته اند.

این وکیل دادگستری خاطرنشان کرد: سامان در زمان دادسرا در زندان اوین و در سلول های امنیتی آن زندان بوده و در سلول های امنیتی می گویند که وکیل باید از دادگاه نامه بگیرد تا زندان اجازه دهد. او وکیل شود حتی در آن زمان که چندین بار به دادگاه و زندان رفتم، موفق نشدم تا اینکه حکم صادر شد و به وکیل تشهری ابلاغ شد. وکیل تشیری نیز دفاعیات خود را انجام داد و خانواده را در جریان قرار داد، خانواده مجددا به من مراجعه کردند و گفتند حکم صادر شده و در مرحله تجدیدنظر است و چون نظر مثبتی به قضات دیوان عالی کشور دارم و آنها را تحصیلکرده می دانم. مردم. می دانم، ای کاش می توانستیم پرونده را در دادگاه کشور بررسی کنیم و سپس دفاعیات خود را ارائه کنیم تا در صورت اثبات بی گناهی حداقل جان یک نفر نجات یابد و خدای ناکرده پای چوبه دار نرود.

سامان سعیدی متولد 1377 فرزند تیمور به اتهام جنگ با اسلحه کشی و شلیک سه تیر هوایی به داخل جامعه و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور محکوم شد.

دیدگاهتان را بنویسید