سعیدی نماینده مجلس: پیشنهاد ارائه سیم کارت بدون فیلتر به گردشگران خارجی حتی به عنوان یک پیشنهاد شرم آور است.

سعیدی نماینده مجلس: پیشنهاد ارائه سیم کارت بدون فیلتر به گردشگران خارجی حتی به عنوان یک پیشنهاد شرم آور است.

معین الدین سعیدی نماینده مجلس گفت: چگونه می توان برای گردشگرانی که از خارج از کشور می آیند سیم کارت های بدون فیلتر نصب کرد تا بتوانند از بسترهای سایبری استفاده کنند اما میلیون ها نفری که از طریق این بسترهای سایبری امرار معاش می کنند دسترسی ندارند و معیشت آنها زیر سوال می رود.

ایلانا: یک نماینده مجلس گفت: چگونه می توان برای گردشگرانی که از خارج از کشور می آیند سیم کارت بدون فیلتر نصب کرد تا بتوانند از بسترهای سایبری استفاده کنند اما میلیون ها نفری که از طریق این بسترهای سایبری امرار معاش می کنند دسترسی و معیشت ندارند. بودن به چالش کشیده می شوند

معین الدین سعیدی درباره پیشنهاد وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه سیم کارت های ویژه و بدون فیلتر برای گردشگران خارجی در نظر گرفته شود تا بتوانند از بسترهای فیلتر شده در کشور استفاده کنند و واکنش افکار عمومی به این موضوع، گفت: در این راستا باید در نظر گرفته شود. البته وقتی بحث کلاسی در اینترنت مطرح می شود، مردم در حوزه های مختلف نگرانی های خود را بیان کرده اند، مثلاً اخباری که افکار عمومی آن را تسلیم اینترنتی می دانند، متاسفانه این تعبیری نزدیک به واقعیت است.

نماینده مردم چابهار در شورای اسلامی گفت: چگونه می توان برای گردشگرانی که از خارج می آیند سیم کارت بدون فیلتر نصب کرد تا بتوانند در فضای مجازی از بسترها استفاده کنند اما میلیون ها نفر از این طریق امرار معاش می کنند. پلتفرم ها دسترسی ندارند و معیشت آنها زیر سوال می رود از طرفی این را در کنار توییت های مکرر مسئولان کشور قرار دهید، در حالی که مردم به توییتر، اینستاگرام و واتس اپ دسترسی ندارند، مخالف اصول قانون اساسی هستند. قانون اساسی به ویژه اصل سوم و تحدید آزادی های مشروع جامعه به بهانه امنیت نیز با اصل نهم قانون مغایرت دارد و تناقض جدی وجود دارد.

وی تاکید کرد: این حرف ها و اقدامات فقط دامنه نارضایتی مردم را بیشتر می کند و این اتفاق اخیر اگرچه فقط یک پیشنهاد است اما نگاه و رویکردی پر از تبعیض را نشان می دهد که به این معناست که خارجی ها و گردشگران می توانند چنین دسترسی هایی داشته باشند. ، ما این دسترسی ها را محدود کرده ایم و به نوعی می توان گفت حیف است.

ساعدی یادآور شد: البته نزدیکان ما در وزارت ارتباطات خیلی اصرار دارند که بر اساس نظر شورای عالی امنیت ملی این محدودیت ها را اجرا کردیم، اما این اقدامات بر اساس شرایط خاصی بود که تنش و مشکلاتی وجود داشت، اما اکنون صلح حاکم است، کشور اداره می شود، این محدودیت ها و فیلترها هیچ توجیهی ندارد و من این عزیزان را به حرف خودشان در زمان انتخابات ارجاع می دهم و امیدوارم به خود بیایند و اجازه ندهند آزادی های مشروع جامعه باشد. بیشتر محدود شده است.

دیدگاهتان را بنویسید