اغتشاشات اخیر نوعی شورش محدود است، نه انقلابی/آموزشی که به شعار «بی شرم، بی شرم» منجر شد!


ساعت: 15:19
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911100

نماینده رسمی سازمان بسیج دانشجویی گیلان در مصاحبه 17 آذر:

صادق رمضانی رئیس سازمان بسیج دانش آموزی گیلان گفت: آنچه امروز در جامعه می بینیم ربطی به هیچ انقلابی در دنیا ندارد و رسانه ها سعی دارند آن را هرج و مرج محدود به تصویر بکشند. به عنوان یک انقلاب

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش ۸دی، «صادق رمضانی» رئیس سازمان بسیج و کارشناس رسانه گیلان در گفتگو با ۸دی با بیان اینکه انقلابی نگری به تحولات اخیر یک اشتباه محاسباتی است، اظهار داشت: در جبر عدد بدون علامت وجود ندارد. و در عالم همه حوادث نیز برای خود نشانه ای دارند. مثلاً در یک محور ریاضی که یک ضلع آن منهای 1000 و ضلع دیگر آن مثبت 1000 است و ما توافق کرده ایم که علائم مثبت را ذکر نکنیم. اما در هزارم منفی، منفی را بیان کنیم. نکته این است که فاصله بین منهای هزار و به علاوه هزار 2000 واحد است. یعنی هزار واحد در محور منفی و هزار واحد در محور مثبت به جلو حرکت کرده اند. در فضای مجازی اتفاقاتی رخ می دهد که ذاتا خوب یا بد نیستند. به عنوان مثال، بوسیدن دست ذاتا خوب یا بد نیست. یعنی اگر دست بوسه در قسمت مثبت نمودار باشد مثبت و اگر در قسمت منفی نمودار باشد منفی است. به عنوان مثال، بوسیدن دست مادر یک چیز مثبت است، اما بوسیدن دست شیطان یک چیز بد و منفی است.

وی در ادامه افزود: عدالت، مبارزه با تبعیض، مبارزه با استعمار و مبارزه با ظلم ماهیت مثبتی دارد اما نکته اینجاست که رسانه ها با نشان ندادن نشانه های واقعه سعی در قضاوت نادرست مردم از یک موضوع دارند. هنگام حل معادله، اگر به علامتی توجه نکنید، نتیجه معادله را اشتباه خواهید گرفت. امروزه رسانه ها سعی در تغییر یا کتمان نشانه رویداد دارند. اگر جامعه به این صحنه توجه نکند دچار اشتباه محاسباتی می شود. آنچه امروز به وفور دیده می شود، همین اشتباه محاسباتی در فضای رسانه ای کشور است.

این کارشناس رسانه تاکید کرد: آنچه امروز در سطح جامعه می بینیم به هیچ انقلابی در دنیا شباهت ندارد و نوعی هرج و مرج محدود است که رسانه ها تلاش می کنند انقلابی جلوه دهند. البته دامنه اعتراض به این محدود نمی شود و حتی ما به بسیاری از اقدامات دولت های مختلف به شدت اعتراض می کنیم. ما به تبعیض و بی عدالتی و مشکلات معیشتی موجود اعتراض می کنیم. این اعتراض که باید در قالب انتقاد باشد باید توسط نیروهای جبهه انقلاب به دولت منتقل شود و دولت و دولت از این انتقادات سوء استفاده کنند.


فضای هرج و مرج و انتقاد و اعتراض باید شکسته شود

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان گفت: فضای آشوب، انتقاد و اعتراض باید از هم جدا شود. نکته بعدی این است که اشتباه محاسباتی نباید این تصور را به ما بدهد که انتهای این جاده بهشت ​​زیبایی است و تغییرات مثبتی در حال رخ دادن است. اگر این اشتباه محاسباتی برای مردم حل نشود در نهایت به ورطه ای می رسند و همین موضوع فضای ناامیدی شدید را در جامعه ایجاد می کند.


لزوم برقراری ارتباط واقعی در قالب همایش، گردهمایی اجتماعی و گفتگوهای چندشخصی/ نسل جدید حضور پررنگی در فضای مجازی دارد.

وی با تاکید بر اینکه بالاخره اغتشاشات پایان خواهد یافت، گفت: دولت باید از مربیان امور اجتماعی مسلمان برای تعیین راهبردهای اجتماعی و فرهنگی استفاده کند. نکته دوم اینکه رهبر انقلاب حدود 8 سال پیش فرمودند که نیاز به گفت و گو، کنفرانس، دیدار و گفتگوهای چند نفره واقعی است. به نظر می رسد حضور بیش از حد و بدون فکر ما در فضای مجازی نسلی را به وجود آورده است که در فضای مجازی زندگی شدیدی دارند و زندگی مجازی هیچ شباهتی به زندگی واقعی آنها ندارد. این زندگی باعث شده است که همه اجزا توسط فرد کنترل شود. این نسل کاملا توتالیتر است و واقعاً به حرف های کسی گوش نمی دهد و شاید منطق زیادی هم ندارد. افرادی که در اغتشاشات اخیر دستگیر شده اند، افرادی هستند که در فضای مجازی زندگی کرده اند و خودخواهانه تربیت شده اند و فقط حرف های خود را می پذیرند.

این کارشناس رسانه ادامه داد: قطعا سیاست های دولت در خصوص کنترل سایبری و راهکارهای مثبت سایبری باید تغییر کند تا بتوانیم فضای مناسب و توانمندی داشته باشیم.


زندگی مجازی برای ما توتالیتاریسم به ارمغان می آورد

رمضانی با بیان اینکه متاسفانه خانواده ها سازوکار خاصی برای کنترل فرزندان خود در فضای مجازی ندارند، تصریح کرد: بیش از 10 سال است که این ذهنیت ایجاد شده که در فضای مجازی می توان همه چیز را طراحی کرد. نمونه ای از این بازی ها است. در بازی می توانید شخصی را که می خواهید با شما بازی کند طراحی کنید. شما می توانید زمین بازی را طراحی کنید و حتی می توانید طراحی کنید چه برنده شوید و چه ببازید. این نوع زندگی در فضای مجازی، نوجوانان و جوانان را به جایی رسانده است که احساس می کنند همه نیروها و طراحی ها با آنهاست. بیشتر اوقات او در فضای مجازی است و حتی ما دوستانمان را در فضای مجازی هم به همین صورت انتخاب می کنیم و اگر اولین نکته منفی را در این افراد بین دوستانم ببینم بلافاصله آنها را مسدود می کنم. حتما فردی را انتخاب می کنم که شخصیتی داشته باشد که دوستش داشته باشم. در واقع این زندگی مجازی برای ما کمال گرایی می آورد و وقتی وارد زندگی واقعی شدیم به سمت کمال گرایی هم خواهیم رفت. امروز می بینیم که همین کودکان با والدین خود رفتاری خودخواهانه و تمامیت خواهانه دارند.


تربیتی که به شعار «بی شرف، بی شرف» منجر شد!

این کارشناس فضای مجازی و رسانه افزود: وقتی این قالب توتالیتاریسم وارد دنیای واقعی شود، می بینید که حتی نمی توانیم با این افراد صحبت کنیم تا با آنها استدلال کنیم. زیرا آنها آموزش دیده اند که به دنبال صحبت با مخالفان نباشند. بنابراین وقتی می خواهید با آنها صحبت کنید، از شعار “بی شرم، بی شرم!” شما با آنها روبرو خواهید شد و آنها شما را با دیکتاتوری خاصی حذف خواهند کرد. به همین دلیل رهبر انقلاب 10 سال پیش بر ارتباط و ملاقات واقعی تاکید کردند. این جلسات بسیار موثر است. متاسفانه ما به این بخشنامه ها توجه نکرده ایم. این سنت الهی است که اگر به فرمان رهبر و ولی امر خود عمل نکنیم، مجازات می شویم. بخشی از مشکلات ما به دلیل عدم توجه به دستورات الهی است.


علیرغم تاکیدات رهبر انقلاب، برخی از مسئولان دانشگاه اعلام کردند که برگزاری گروه های آزاد اندیشی ممنوع است!

رمضانی خاطرنشان کرد: حجم خرابکاری ها نیز با تصمیمات اشتباه مسئولان فاجعه است. امروز که نیاز به گفت‌وگوی مردم با یکدیگر داریم و رهبر انقلاب همواره بر اشغال کرسی‌های آزاداندیشی تاکید داشته‌اند، برخی از مسئولان دانشگاه اعلام کرده‌اند که تصرف کرسی‌های آزاد اندیشی ممنوع است!

وی تصریح کرد: وقتی فضای سخنرانی را در دانشگاه می بندید، پس کجا می توانند صحبت کنند؟ متاسفانه حجم سوء تفاهم ها بسیار زیاد است. می توانم بگویم که این مسئولان در بسیاری از آشوب ها مقصر هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید