اصلاح طلب: محدود کردن فضای مجازی منجر به از دست دادن شغل می شود

اصلاح طلب: محدود کردن فضای مجازی منجر به از دست دادن شغل می شود

روز جدید داریوش قنبری گفت: در صورت تصویب طرح حفاظتی به جای ایجاد اشتغال، همان مشاغلی که ایجاد شده از بین می رود. در واقع مشاغل موجود با محدودیت های جدی مواجه است که حتی با شعارهای نمایندگان هم جواب نمی دهد.

آریوس قنبری، فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره کند شدن عمدی اینترنت، طرح دفاعی آن و تاثیر آن بر نارضایتی عمومی می گوید: عصر کنونی، عصر اطلاعات و توسعه اطلاعات است. عصر کنونی را عصر انفجار اطلاعات می نامند. بستن وسایل و ابزارهای تبادل این اطلاعات و ارتباطات قطعاً می تواند مانع رشد و توسعه جوامع شود و به عقب ماندگی آنها منجر شود. به طور کلی اقتصادهای امروزی مبتنی بر ارتباطات است و ارتباطات نقش بسیار مهمی در اقتصادهای توسعه یافته دارد. مشاغل زیادی در بستر فضای مجازی ایجاد می شود و فضای مجازی نه تنها یک نقش ارتباطی است، بلکه جایگاه و نقش اقتصادی نیز دارد. بنابراین محدود کردن این فضا به ویژه در کشوری مانند ایران که به طور جدی با معضل بیکاری مواجه است، می تواند منجر به از دست دادن شغل شود. در نهایت، این می تواند بحران بیکاری را گسترش دهد و وضعیت فعلی را بدتر کند.»

وی ادامه داد: به همین دلایل، نمایندگان مجلس نیز باید به دغدغه های حامیان کشور رسیدگی کنند و از بررسی طرح ها و مسائلی که موجب بحران، افزایش بیکاری و کندی توسعه کشور می شود، خودداری کنند. اما در شعارهای نمایندگان این دوره از مجلس یعنی توسعه اشتغال و مبارزه با بیکاری و در نهایت گشایش وضعیت اقتصادی کشور قطعا طرح هایی مانند طرح حمایت در تضاد با شعارهای مطرح شده است. معاونان در صورت تصویب چنین طرحی به جای ایجاد اشتغال، همان مشاغلی که ایجاد شده از بین می رود. در واقع مشاغل موجود با محدودیت های جدی مواجه است که حتی با شعارهای نمایندگان مجلس هم جواب نمی دهد».

این فعال سیاسی افزود: به نظر می رسد جامعه و کشور نیازی به چنین طرح هایی ندارد. نمایندگان باید برنامه هایی برای باز کردن شرایط اقتصادی و معیشتی ارائه دهند. به دنبال طرح هایی نباشیم که ضروری نیستند. چنین طرح هایی نه تنها باعث ایجاد دهانه نمی شود، بلکه آب لوله کشی موجود را نیز محدود می کند. وی افزود: امیدوارم طرح دفاعی به طور کامل از دستور کار مجلس خارج شود و صرفاً به دلیل بودجه به سال آینده موکول نشود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طرح دفاع به این سبک و سیاق با توجه به ترکیب سیاسی نمایندگان امکان پذیر است، توضیح داد: آینده به تصویب نمایندگان خواهد رسید. اما در مجلس هم مخالفانی وجود دارد و در مجموع نمی توان گفت که کل مجلس با این طرح موافق هستند. نمایندگان مجلس هم هستند که دغدغه تصویب این طرح را دارند. حتی در مقطعی بحث کنار گذاشتن طرح حفاظت مطرح شد. البته این را هم باید در نظر داشته باشیم که این طرح از نظر افکار عمومی به قدری مهم است که ممکن است نمایندگان پارلمان اروپا مطابق با افکار عمومی اظهاراتی داشته باشند اما در عمل به گونه دیگری عمل می کنند. در واقع با اظهار نظر نمایندگان مجلس نمی توان نتیجه قطعی از این طرح گرفت. اگر به نظرات نگاه کنیم، نظرات مخالف زیادی را می بینیم، اما باید دید نمایندگان مجلس در عمل چه می کنند. موفقیت یا عدم موفقیت طرح دفاعی نیز به تأثیر نمایندگان بر افکار عمومی غالب بستگی دارد. از صحبت های نمایندگان که بگذریم و عمل را ملاک قرار دهیم، به نظر می رسد همچنان باید دغدغه تصویب طرح را داشت. »

دیدگاهتان را بنویسید