دلیل فریب برخی دانشجویان در شورش اخیر/ دهه 80 انقلابی تر از نسل قبل بود


ساعت: 23:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901458

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی کشور؛

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور تاکید کرد: دهه 80 انقلابی تر از نسل قبل بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تبریز بیدار ، در نشست خبری در تبریز در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه چه اقداماتی در مدارس می توان انجام داد تا دانش آموزان تحت تاثیر حملات دشمن قرار نگیرند، در پاسخ به سوال خبرنگار ما گفت: آقای جو. امینی مرده همه ما را تحت تأثیر قرار داد. اما اتفاقات بعدی عادی نبود و قبل از اینکه کارشناسان نتایج کار کارشناسی را منتشر کنند، عده ای در فضای غبارآلود رسانه ای به نتیجه گیری شتاب زده و دست به اقدامات باورنکردنی زدند.

وی افزود: فضاسازی و رویارویی دشمنان با این حادثه قطعاً از سر دلسوزی و ترحم نیست، بلکه برای رسیدن به اهداف مورد نظر سوء استفاده می شود.

و پس از آن حرکاتی به وجود آمد که مسیری مانند زنجیره را طی کردند تا اینکه سرانجام به شورش و تخریب اموال عمومی منجر شد و مردم بلافاصله از آشوبگران جدا شدند.

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی کشور ادامه داد: متأسفانه شاهد حضور تعدادی از دانشجویان در این اغتشاشات بودیم که در این فضای غبارآلود و موج رسانه ای برخی از دانشجویان را نیز به وجد آورد.

وی خاطرنشان کرد: در طول 2 سال شیوع ویروس کرونا، دانش‌آموزان بدون محدودیت در فضای مجازی فعالیت می‌کردند و این دلیلی مضاعف شد تا این موج رسانه‌ای به دام این دانش‌آموزان فریب خورده بیفتد.

یک مورخ با بیان اینکه در مورد این نسل کم کاری شده است، گفت: برخی سعی می کنند برچسب نسل انقلابی دهه 80 را بچسبانند. تعمیم بخشی از اتفاقات اخیر به این نسل منصفانه نیست، بچه های دهه هشتادی انقلابی تر از نسل های قبل هستند.

وی ادامه داد: الگوی مواجهه با دهه 80 در فضای مجازی با نسل های دیگر کاملا متفاوت است، این نسل مجهز به فضای مجازی است و طبیعی است که حمله و مانور دشمن بر روی موضوع خانم امینی بیشتر باشد. موثر بر دانش آموزان این نسل..

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی کشور تصریح کرد: مطمئناً پس از آرام شدن فضا و از بین رفتن فضای غبارآلود، این نسل به سرعت مسیر درست و اصیل را طی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: نقش فرهنگیان در تبیین ابعاد تاریخ بسیار مهم است و معلمان پرچمدار رسالت انقلاب هستند و امیدوارم در این تندباد هجمه قشر فرهنگی متعهد به انقلاب باشد. راهنمای دانش آموزان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید