شورش ها گوهر و چهره واقعی مردم را مشخص می کنند/ هدف دشمن از قیام اخیر سرنگونی یا محدود کردن انقلاب است.


ساعت: 15:26
تاریخ انتشار: 09/03/1401
کد خبر: 1913368

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه استکبار با وجود انقلاب اسلامی جان خود را در خطر می بیند، گفت: قیام ها گوهر و چهره واقعی مردم را مشخص می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از فردا پدرخوانده، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی پیش از ظهر امروز در همایش آموزشی حوزه های علمیه بصیر که در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی از سال 50 تاکنون با فتنه های مختلفی روبرو بوده است، اظهار داشت: قیام ایجاد شده است. البته از سوی دشمن، قیام به معنای فساد است، نه امتحان. امیرالمومنین می فرماید فتنه یعنی تاریکی.
وی ادامه داد: قیام به این معنا همیشه بوده و خواهد بود و ما انتظار نداریم که دشمن قیام نکند حتی دشمنی که وجود خود را با انقلاب نابود می کند.

استکبار با وجود انقلاب جان خود را در خطر می بیند
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه استکبار با وجود انقلاب اسلامی موجودیت و جان خود را در خطر کامل می بیند، گفت: جنگ حق و باطل تمام نمی شود و این چیزی است که قرآن دارد. گفت.
وی افزود: آشوب ها دستاوردها و فوایدی دارد و در این باره پیامبر(ص) می فرماید: از شورش های آخرالزمان ناراحت نباشید، جریان نفاق را از بین می برند. یکی از برکات فتنه کشف حجاب توسط افراد است.
حجت الاسلام حاجی صادقی افزود: علاوه بر اینکه این روزها بسیاری از خادمان غرب کشف حجاب کرده اند، بسیاری از شخصیت ها و مدعیان نیز کشف حجاب کرده اند و این کشف حجاب و این ریخت و پاش ها برای ما خوب است زیرا ما این ریخت و پاش ها را می شناسیم. به عنوان ترشح غدد سرطانی البته امیدوارم مثل اغتشاش 88 با این اغتشاشگران برخورد نکنید و فراموش نکنیم که امروز چه کسی چه گفته است.

دسیسه ها ماهیت و چهره واقعی افراد را مشخص می کنند
وی تصریح کرد: امید روزی نداشته باشیم که دشمن طغیان نکند و خداوند جلوی هر طغیانگری را بگیرد. با برخی از این شورش ها، خداوند به دنبال عملیاتی برای جداسازی برخی از اعضا است. خدا می خواهد که با این شورش ها و جنگ ها قوی باشیم. خداوند می خواهد از طریق وسوسه ها جوهر افراد و چهره واقعی آنها را آشکار کند.
نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اینکه کاری که ما در مقابل فتنه انجام می دهیم مهم است، گفت: اولین چیزی که در مقابل فتنه به ما گفته شد این است که درک درست و به موقع از نوع حمله و محور حمله داشته باشیم. دشمن
وی تاکید کرد: در قیام باید زیرک باشیم و نقشه دشمن را ببینیم. ما باید به برخی از لحظات ناآرامی ها، به ویژه شورش های اخیر توجه کنیم.»
حاجی صادقی با اشاره به این محورها گفت: هدف و انگیزه اصلی این قیام دشمن چه بود؟ نقشه و راهبرد دشمن چیست؟ چه ترکیبی تهیه کرد؟ که اشاره کرد که جنگ حزبی بر سر قیام اخیر رهبر معظم انقلاب بوده است. دلایل و عوامل شکل گیری این اغتشاشات چیست؟، نتیجه و پیامدها، ارزیابی اینکه این آشوب تا کجا رسیده است؟، راه مقابله با این شورش چیست؟ مبارزه با اغتشاشات مانند عملیات دفاع مقدس ممکن نیست.
وی ادامه داد: به فرموده امیرالمومنین علی (ع)، قیام دارای دو مرحله اقبال و ادبار است که مرحله ادبار، عصر تعلیم و روشنگری است. بنابراین ما این شورش را مانند سایر شورش ها به فرصت تبدیل خواهیم کرد.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضمن ارزیابی قیام اخیر گفت: در قیام ها و جنگ ها هرکس به هدفش برسد پیروز است. اگر نگذاریم جبهه باطل به هدفش برسد، پیروز هستیم.» اولین کسی که شورشیان را از قربانیان قیام جدا کرد و رهبر ما امروز هم از آنها درس گرفت، حضرت زهرا بود.

هدف از قیام اخیر سرنگونی و نابودی انقلاب توسط خود مردم بود
فرمود: اگر دشمن به هدف خود رسیده باشد پیروز است. هدف دشمن از قیام اخیر دو چیز بود. آمریکا می گوید هدف اول سرنگونی و نابودی انقلاب اسلامی از دست مردم ایران است. حدود دو دهه است که آمریکایی ها در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که هیچکس جز مردم ایران نمی تواند انقلاب اسلامی ایران را نابود کند.

دشمن به دنبال مهار انقلاب است
حاجی صادقی گفت: در مرحله دوم دشمن نقشه ای داشت که اگر نتواند انقلاب را از بین ببرد، آن را محدود کند، یعنی نگذارد انقلاب پیش برود و نگذارد این الگو در دنیا جا بیفتد. این مدل حکومت داری که نه شرقی است و نه غربی، آرام آرام نه تنها در میان مردم بلکه در دولت ها نیز رخنه می کند. دشمن می داند که این انقلاب در حال پیشرفت است و باید کاری کند که جلوی این موفقیت گرفته شود.
گفت: حالا باید ببینم دشمن موفق شده یا نه؟ دشمن اعتراف کرده است که نه آنچه می اندیشید و برنامه ریزی می کرد به سرانجام رسید، نه انقلاب نابود شد و نه انقلاب دستگیر شد. دشمن می خواست مردم و مسئولین را در صورت نرسیدن به اهداف خود به قیام مشغول کند تا از فعالیت هایی که رهبری در سخنان خود ذکر و اعلام کردند دست بردارند، از خدمت و فعالیت شما غافل نشوند.

دشمن در قیام اخیر به هدف خود نرسید
نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: دشمن اصولاً فتنه را شکست داد اما برای تداوم این فضای نابسامانی در کشور اقداماتی از جمله کشتارهای کور برای ایجاد رعب و بلاتکلیفی، حمله به عمامه ها و خیمه ها و حوزه های علمیه انجام شد. برادران و خواهران انجام می دهند. واقعیت این است که آنها به هدف خود نرسیدند و سعی دارند فضای کشور را آرام کنند.

امروزه نوع دشمنی، عصیان است
وی تصریح کرد: آنچه امروز مهم است نوع دشمنی، قیام است و در مقابل قیام، حوزه و خواهران که بیشترین هجمه را دارند باید نقش مبارزاتی و جهادی خود را نشان دهند.

امروز میدان جنگ یک توضیح است
حاجی صادقی افزود: امروز میدان نبرد نظامی نیست، امروز میدان تبیین است که باید در آن حاضر شوید و تنها بجنگید. جهاد تبیین مانند جهاد امید آفرینی، جهاد غلبه بر دشمن، جهاد معرفت دینی، جهاد نابسامانی و… را باید امروز گفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید