میانگین مدت معوق حقوق کارگران در قزوین کاهش یافت


ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: 09/02/1401
کد خبر: 1913146

عین الله کشاورزترک گفت: با برگزاری جلسات مستمر با مدیریت واحدها و پیگیری و تشکیل جلسات کارشناسی توسط معاونت کارفرما در امور روابط کار و طرح مسائل کارگری در کمیسیون امنیت کار در سطح شهرستان و استان جهت پرداخت معوقات کارگران، میانگین دوره معوقه کارگران 12 درصد کاهش یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کشاورز ترکیه ای عین الله کشاورز در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین; وی در خصوص کاهش معوقات کارگری در استان قزوین تصریح کرد: در هفت ماهه امسال هشت کمیته استانی برای کمک به بنگاه های مشکل دار و از 13 بنگاه اقتصادی معوقه با تعداد 1921 کارگر مطابق با حمایت از کار و اشتغال تشکیل شد. توسط این اداره کل

وی افزود: با برگزاری جلسات مستمر با مدیریت واحد و پیگیری و تشکیل جلسات کارشناسی توسط معاونت روابط کار و طرح مسائل کارگری در کمیته تامین نیروی کار در سطح شهرستان و بخشداری جهت پرداخت معوقات کارگران، میانگین مدت معوقات کارگران کارگران 12 درصد کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین تصریح کرد: هفت کمیته هماهنگی استانی بین این اداره کل، اداره کل تامین اجتماعی و آموزش فنی و حرفه ای برای ایجاد وحدت عمل در تامین و حمایت از کارگران بیکار بیکار تشکیل شده است. .

کشاورزتراک اذعان می کند: همچنین دو هزار و 817 مورد بازرسی دوره ای از کارگاه های مشمول قانون کار به ویژه کارگاه های پرخطر اعم از صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، معادن و کارگاه های ساختمانی توسط بازرسان کار استان به منظور حفاظت از نیروی کار انجام شد. نیروی کار که نقش موثری در افزایش امین داشت، از وقوع حوادث جلوگیری کرد و به وظایف و تعهدات کارفرمایان در قبال کارگران عمل کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر وظیفه اصلی این وزارتخانه که حمایت از نیروی کار است، حمایت از کارفرمایان، حفظ اشتغال موجود با ثبات بنگاه های اقتصادی، نظارت و شناسایی واحدهای مشکل دار از مهمترین برنامه های اداره کل تعاون است. کار و مراقبت اجتماعی.

این مسئول در پایان گفت: تربیت نیروهای واجد شرایط با توجه به نیاز واحدهای اقتصادی فعال و نیمه فعال از طریق آموزش فنی و حرفه ای، تسهیل و تسریع در پرداخت اعتبار ارزان به ویژه سرمایه در گردش و رفع مشکلات پیشرفت از این واحدهای مشکل دار در استان می توان جلوی توقیف و مشکلات آنها را گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید