بدهی معوق کارگران استان قزوین در واحدهای مشکل دار 54 درصد کاهش یافت.

وی گفت: در این سفر سه هزار نامه و درخواست از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت شد که مهمترین موضوعات آن اشتغال، تورم، درمان و مسکن بود که از اولویت های کارگران و بخش های مختلف است. از مردم.”

این مسئول افزود: با توجه به درخواست ها، موضوع اسکان کارگران یکی از اولویت های این دستگاه در سال 1401 بود و امیدواریم بتوانیم اقدامات لازم را برای رفع این مشکلات انجام دهیم.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در حوزه های کاری از جمله البرز و الوند افزایش چشمگیری داشته است.

این کشاورز ترکیه‌ای با اشاره به افزایش تسهیلات اشتغال‌زایی در سال جاری، افزود: امسال قرار است ۲۶ هزار و ۲۳۰ شغل در استان ایجاد شود که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است و امیدواریم بتوانیم استان را به سمت اشتغال بکشانیم.

241 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان قزوین وجود دارد

وی با اشاره به عملکرد این اداره کل در سال گذشته گفت: در پایان سال 1400 بدهی معوقه کارگران روستایی واحدهای مشکل دار 54 درصد کاهش یافت که رضایت قشر زحمتکش قزوین را جلب کرد.

این مسئول افزود: سال گذشته 20 کمیته استانی برای حمایت از شرکت های مشکل دار تشکیل شد و به 23 شرکت مشکل دار کمک کردیم تا شغل خود را حفظ کنند.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین با بیان اینکه در این مدت 9 هزار و 677 مورد بازرسی از کارگاه های مشمول قانون حمایت از کار انجام شده است، افزود: در این حوزه با کمبود نیروی کار مواجه هستیم. و امیدواریم بتوانیم از سیستم های مجازی و آنلاین در این زمینه استفاده کنیم.

این کشاورز ترکیه ای در پایان گفت: در استان قزوین 241 تشکل کارگری و کارفرمایی وجود دارد که در سطح کشور به خوبی حضور دارند و امسال نیز به دلیل اینکه دستی در تولید هستند سعی در تقویت این نهادها و تشکل ها داریم. “

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید