تعداد واحدهای معوق در استان سمنان رو به کاهش است

حبیب الله خجسته پور یکشنبه شب در جلسه کمیسیون کار استان که به همت تالار غدیر در استان سمنان برگزار شد ، ضمن گفتن اینکه 17 مورد از 33 بلوک مشکل دار استان در سال گذشته حل و به چرخه تولید بازگشت ، وی گفت: حدود 50 درصد واحدهای مشکل دار استان حل شده است.

وی بابیان اینکه کاهش مشکلات نیروی کار و واحدهای تولیدی و صنعتی نشان دهنده تلاش همه دستان است مهاجمان استان سمنان ، وی افزود: در شش ماهه نخست امسال هشت واحد صنعتی و تولیدی استان مشکلاتی دارند که برای رفع مشکلات این واحدها باید برطرف شود.

سمنان بابیان ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: تعداد واحدهای استانی که بدهکار معوقه کارگران خود هستند از 29 واحد به 21 واحد کاهش یافته است.

خجسته پور با بیان اینکه حل برخی از این مشکلات فرا استانی است و خارج از اراده و توان مسئولان استانی است که ریشه در تحریم ها ، رکود بازار مصرف و … دارد ، تصریح کرد: قسمت دیگر این مشکلات مانند مسائل مالیاتی ، بیمه ، و غیره. در داخل استان ممکن است تصمیم گرفته شود که اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان باید به احصاء راهکارهای لازم را برای عمل ارائه می دهد.

وی بابیان اینکه تلاش همه مسئولان برای رفع مشکلات و کمبود اعتبار و نقدینگی موسسات و مجتمع های صنعتی و تولیدی استان است ، افزود: اگرچه تاکنون این جلسات نتایج مثبت و قابل توجهی به همراه داشته است ، اما مشکل این است که گیاه ، برای حل رنج ها و مشکلات خود

در این نشست درباره بروز مشکلات در یکی از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان دامگان و حوادث معدنی و اقدامات لازم برای پیشگیری از حوادث و حفظ سلامت کارگران بحث و تبادل نظر شد.

دیدگاهتان را بنویسید