میزان بارندگی امسال نسبت به سال گذشته 33 درصد بیشتر است

ساعت: 18:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802809

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از امروز تا چهارشنبه هفته جاری در شمال غرب و غرب کشور هوای سرد و در سایر نقاط کشور به تدریج از 3 به 5 افزایش می یابد. درجه.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد عسگری درباره آخرین وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس آخرین نقشه های هواشناسی از امروز تا اواسط چهارشنبه 5 بهمن ماه در بیشتر نقاط کشور آسمان صاف و هوای آرام، افزایش تمرکز در صنعت و شهرهای پرجمعیت داریم. مانند کرج تهران، اراک و اصفهان آلودگی هوا و کاهش کیفیت هوا.

وی ادامه داد: روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری در ارتفاعات آذربایجان غربی بارش های کوتاه مدت پیش بینی می شود و چهارشنبه 5 بهمن ماه با افزایش ابر در حاشیه سواحل خزر بارش های متناوب خواهیم داشت.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: از اواسط چهارشنبه هفته جاری با ورود سامانه بارشی غرب به غرب و ارتفاعات البرز و همچنین زاگرس مرکزی بارش ها به تدریج آغاز می شود.

عسگری گفت: روز پنجشنبه هفتم بهمن با تقویت و گسترش این سامانه در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، شمال فارس، جنوب لرستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و کردستان و ارتفاعات، البرز مرکزی، بارش برف و وزش باد شدید موقت خواهیم داشت. همچنین در سایر نقاط شمال غرب و غرب کشور، دامنه های جنوبی البرز، سواحل خزر و شمال شرق کشور بارش های کوتاه مدت و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود.

وی افزود: از امروز تا چهارشنبه هفته جاری هوای سرد را در غرب و شمال غرب کشور خواهیم داشت و در سایر نقاط کشور به تدریج بین 3 تا 5 درجه افزایش دما پیش بینی می شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی در خصوص وضعیت هواشناسی پایتخت گفت: فردا آسمان تهران صاف و غبارآلود پیش بینی می شود که روز سه شنبه نیز آسمان تهران صاف و غبارآلود است. بیشینه و کمینه دمای هوای تهران فردا ۱۱ و صفر درجه خواهد بود.

عسگری گفت: روز آینده اهواز و بندرعباس با حداکثر دمای 20 درجه بالای صفر گرم ترین مرکز استان و سنندج با کمینه دمای 16 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

وی ادامه داد: روز آینده در 25 مرکز استان کمینه دما صفر و زیر صفر خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت بارندگی گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای برداشت (مهر 1400) تا 3 بهمن امسال 99 میلی متر است، در سال گذشته میزان بارندگی 74.7 بوده است. میلی متر بنابراین میزان بارندگی در سال جاری 32.5 درصد بیشتر از سال گذشته است.

عسگری گفت: بیشترین بارندگی در هفته هفدهم برداشت متعلق به نورآباد ممسنی در استان فارس با میزان 97.4 میلی متر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید