ناترازی برق همچنان پابرجاست

جلسه شورای تلفیق آب و برق هرمزگان با حضور معاون حقوقی، پشتیبانی و امور وزیر نیرو و مدیران عامل آب و برق صنعت آب و برق هرمزگان در جزیره قشم برگزار شد. آب و صنعت برق هرمزگان در جزیره قشم و مباحث مطرح شده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه هر یک از مدیران عامل صنعت آب و برق استان هرمزگان به بیان مسائل مربوط به حوزه تحت مدیریت خود پرداختند.

احمد حیدری معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو گفت: در بحث برق اختلاف نظر داریم که هزینه های دریافتی جوابگوی هزینه های تولید در سال های 85 و 86 که هدفمندی یارانه ها یک کیلووات بوده است. برق 40 هزار تومان و 1 هزار دلار بوده است که در حال حاضر میزان درآمد این بخش نسبت به رشد سایر قیمت ها بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به تلاش مستمر وزارت نیرو برای تامین آب و برق کشور گفت: با وجود همه کمبودها و مشکلات، با دستان ماهر همکاران و کارشناسان وزارت نیرو اجازه کار را ندادیم. مردم راکد بمانند اما تلاش کرده ایم مدیریت صحیح داشته باشیم تولید و مصرف همزمان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: علاوه بر این در دو سال اخیر قوانین حوزه آب و برق تغییر کرده و بسیاری از مطالعات موردی در بحث ایجاد موانع در صنعت برق تغییر کرده است. مثلاً در این دوره برق صنعتی از برق خانگی جدا شد. قبلا برق مصرفی خانوارها برابر با صنعت بود و با کمک مجلس این مشکل اصلاح شد.

معاون حقوقی، فرعی و مجلس وزیر نیرو تاکید کرد: بر اساس سیاست وزارت نیرو هر مشترکی که بیش از نمونه آب یا برق مصرف کند باید قیمت واقعی را بپردازد. قیمت پیروی از مدل می تواند رایگان باشد اما خارج از مصرف مدل باید قیمت واقعی پرداخت شود. هر کس آب و برق زیادی خرج می کند باید هزینه آن را بپردازد.

حیدری درباره واگذاری اراضی دولتی برای اجرا جنبش ملی مسکن وی تصریح کرد: هدف نهضت ملی مسکن تامین مسکن برای اصیل ترین و نیازمندترین اقشار این جامعه است که مسکن یکی از هزینه های اصلی در سبد این خانواده های عزیز است و موجب تکریم و تکریم آنها می شود و ما خواهیم کرد. قطعا به پیاده سازی این کمک می کند.

وی در این رابطه افزود: این سوال دو شرط دارد. اول اینکه زمین باید در جایی باشد که منابع تامین آب وجود داشته باشد و دوم اینکه وزارت مسکن، استانداری ها و وزارت نیرو در انجام این تکلیف قانونی کمک کنند.