ناتوانی صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد در کنترل قیمت شن و ماسه/ آقای استاندار از مدیران ضعیف دریغ نکنید + اسناد و مدارک


ساعت: 12:15
تاریخ انتشار: 1401/01/17
کد خبر: 1820001

آنچه از شواهد برمی آید این است که اداره صمت کهگیلویه و بویراحمد حق برخورد با گرانفروشان را ندارد و کارخانه داران با علم به قصور وزارت صنعت و معدن و نادیده گرفتن قانون کار خود را انجام می دهند.

به گزارش خبرگزاری راه دانا به نقل از زاگرس صبح امروز، قیمت شن و ماسه در استان کهگیلویه و بویراحمد به یکی از موضوعات چالش برانگیز و مهم این روزها به ویژه در ایام نوروز تبدیل شده است. این مشکل که با افزایش قیمت کارخانه های شن و ماسه به وجود آمد، اعتراضات گسترده ای را در میان ساکنان استان برانگیخت.

این در حالی است که مسئولان مختلف استان از جمله صنعت و معدن این افزایش را خودسرانه خود واحدهای تولیدی عنوان کرده و از برگزاری جلسه ای به زودی و اعلام نرخ جدید شن و ماسه خبر دادند.

روز گذشته وزارت صنعت، معدن و تجارت استان قیمت شن و ماسه در استان کهگیلویه و بویراحمد را از واحدهای تولیدی شن و ماسه اعلام کرد که قیمت انواع شن و ماسه را اعلام کرد، اما اخبار از بازار این مصالح ساختمانی حکایت از آن دارد. یک داستان متفاوت


9e7049c1 bac9 409c b5e4 4c581cbbf000 خبر خاکستری

عکس های ارسالی شهروندان در این پایگاه خبری نشان می دهد تعیین نرخ جدید ارز نمی تواند مانع از افزایش خودسرانه شن و ماسه در استان شود و همچنان از نرخ مصوب خرید و فروش بیشتر است.

همانطور که در عکس بالا و اطلاعیه صنعت و معدن استان مشاهده می کنید قیمت شن و ماسه خرد شده 44 هزار تن می باشد در حالی که در همان روز اعلام این لیست قیمت شن و ماسه خرد شده به قیمت فروخته شد. 63 هزار تن


f8b58acb 0841 4498 9c82 ad22dd635734 خبر خاکستری

حتی اگر نرخ جدید به گوش تولیدکنندگان نمی رسید، نباید این اختلاف فاحش در قیمت نوزده هزار تن وجود داشته باشد. تفاوت قیمت ها نشان دهنده ضعف مفرط صنعت استان و اداره معدن در نظارت و کنترل قیمت شن و ماسه در بازار است که البته این مشکل تنها مربوط به شن و ماسه نیست و در سایر اقلام و کالاهای اساسی موجود در بازار نیز به وضوح قابل مشاهده است. بازار.

کاملاً واضح است که در این صورت صنعت و معدن قدرت برخورد با گرانفروشان را ندارد و فقط قیمت تعیین می کند، اما تجار و کارخانه داران کار خود را انجام می دهند و هیچ توجهی به پیام ها ندارند.

مشخص نیست این ضعف در ادارات مهمی مانند صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تا زمانی که مدیر برنامه ای برای تغییر سازمان داشته باشد ادامه خواهد داشت یا این روند در همین مدت ادامه خواهد داشت. مسیر.

به نظر می رسد تداوم حضور بوروکرات ها در راس سرویس سکوت کهگیلویه و بویراحمد همین روند شکست خورده را در استان ادامه دهد و انگیزه ای برای فعالیت های جهادی و عملی وجود نداشته باشد، بنابراین استاندار به عنوان یک دولت ارشد بهتر است. مقامی.استان فرصت زیادی به مدیران کم درآمد ندهید و تصمیم گیری را بیش از این استان معطل نکنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید