ناتو قادر به مقابله با سلاح های هسته ای روسیه نیست


ساعت: 05:30
تاریخ انتشار: 30.05.1401
کد خبر: 1891337

سایت تحلیلی 1945 در مورد قدرت زرادخانه هسته ای روسیه می نویسد، مسکو سلاح های هسته ای تاکتیکی زیادی دارد که ناتو نمی تواند در جنگ احتمالی با آنها مقابله کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پایگاه تحلیلی 1945 به نقل از یک کارشناس ارشد تسلیحات هسته ای افزود: روسیه بزرگترین زرادخانه تسلیحات هسته ای راهبردی و تاکتیکی جهان را در اختیار دارد، از این رو بحث احتمال استفاده این کشور از تسلیحات هسته ای نگرانی های پنهان اما قابل درک را در کشورهای غربی ایجاد کرده است. در همین حال، روسیه قصد خود را برای استفاده از این سلاح ها در میدان های نبرد اوکراین نشان نداده است.

در این تحلیل، اصطلاح «سلاح هسته‌ای تاکتیکی» یا «سلاح هسته‌ای غیر استراتژیک» به سلاحی با برد کمتر از 500 کیلومتر برای تسلیحات زمینی و 600 کیلومتر برای سلاح‌های هوایی و دریایی اطلاق می‌شود.

زرادخانه تسلیحات هسته ای تاکتیکی روسیه بین نیروی هوایی، نیروی دریایی و نیروی زمینی تقسیم شده است. بر اساس بولتن 2022 گزارش هسته ای دانشمند اتمی، روسیه تا مارس 2022 دارای 1912 سلاح هسته ای غیر استراتژیک و دفاعی (شامل کلاهک های مورد استفاده در دفاع هوایی، موشکی و ساحلی) است که همه آنها در یک مرکز تعیین شده ذخیره می شوند. بر اساس این گزارش.

به گفته این وب سایت، نیروی دریایی روسیه با بیش از 900 کلاهک اژدر و موشک کروز بیشترین سهم را در سلاح های هسته ای تاکتیکی دارد. در حالی که نیروی هوایی روسیه با حدود 500 سلاح جنگی قابل حمل برای شلیک در جایگاه دوم قرار دارد. بمب افکن ها و هواپیماهای تهاجمی روسی مانند Tu-22M3، Su-24، Su-34 و همچنین رهگیر Su-31K نیز قادر به حمل کلاهک هسته ای هستند.

در مجموع، اعتقاد بر این است که نیروهای زمینی روسیه حدود 90 سلاح هسته ای تاکتیکی دارند که می توانند با موشک های پرتاب شده توسط سیستم هایی مانند موشک بالستیک اسکندر و پرتابگرهای موشک کروز 9M729 استفاده شوند.

این سایت تحلیلی می افزاید: با چنین زرادخانه قابل توجهی که در اختیار دارد، درک دکترین هسته ای تاکتیکی روسیه مهم است. بر اساس گزارش بررسی وضعیت هسته‌ای 2018، بسیاری از سیاست‌گذاران و کارشناسان آمریکایی استدلال می‌کنند که روسیه از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی خود در استراتژی به اصطلاح «تشدید تا کاهش تنش» در میدان جنگ برای دستیابی به یک راه‌حل مطلوب استفاده خواهد کرد.

به گفته آمریکایی ها، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این دکترین رسمی تعریف شده در نیروهای مسلح روسیه است.

این پایگاه تحلیلی می نویسد: با توجه به این واقعیت که روسیه احتمالاً زرادخانه هسته ای تاکتیکی خود را ابزاری برای درگیری های منطقه ای یا جهانی با دشمنان قدرتمندتر مانند نیروهای ترکیبی ناتو می داند، بعید است که این کشور به دنبال استفاده از سلاح های هسته ای تاکتیکی باشد. میدان جنگ

اگر روسیه این کار را انجام دهد، احتمالاً شواهد روشنی ارائه خواهد داد و هشدار می دهد که زرادخانه هسته ای تاکتیکی قبل از یک حمله برنامه ریزی شده از انبار خارج شده است. به نظر می رسد تا امروز چنین حرکتی وجود نداشته است.

با این حال، تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه، چه استفاده شود و چه استفاده نشود، احتمالا منبع احساس امنیت مسکو باقی خواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید