نامه مهم سران قوا به دفتر رهبر انقلاب + جزئیات

وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد: متأسفانه در برخی بانک های خصوصی شاهد عدم توجه به انضباط مالی هستیم و در سامانه کدال مشاهده می کنیم که آشکارا از نرخ های مصوب فراتر می روند.

سید احسان خاندوزی در نشست مدیران کل استانی این وزارتخانه در جمع مدیران فعلی گفت: جدا از بحث وصول درآمد مالیاتی که شرایط خاص خود را دارد، باید تا پایان بهمن ماه امسال برنامه عملیاتی خود را در استان تکمیل کنید. سال، و چیزی برای مارس باقی نمانده است.

وی افزود: گزارش عملکرد کل سال و مواردی مانند سرمایه گذاری، تولید مقداری از ظرفیت تبصره 18 بودجه که در سال 1401 در اختیار شما قرار می گیرد و تا آن زمان باید تا اسفند ماه ارائه شود و این امر ایجاب می کند که به همکاران خود اطلاع دهید که ظرف 120 روز فرصت دارید.

وزیر اقتصاد گفت: نقش محوری که همیشه از شما انتظار داشتم در مجموعه اقتصادی استان داشته باشید این است که مواردی را که به آن برخورد می کنید و وزارتخانه فرصت کمک به شما را داشته باشد، منتقل کنید.

خاندوزی ادامه داد: خوشحالم که این مشکل شناسایی شده است که در برخی استان ها مدیرکل امور اقتصادی و دارایی را به عنوان مشاور دائمی استاندار می شناسند و بدون نظر شما در مورد پروژه های مهم تصمیم گیری نمی کنند، اما اینها هستند. آنهایی که باقی مانده اند و باید مورد توجه وزارتخانه قرار گیرند مرکز اسکان کمکی را در شورای استان بالا ببرید و با دستگاه های زیرمجموعه هم افزایی کنید تا از ظرفیت دستگاه ها استفاده شود.

وی با تاکید بر موضوع شایسته سالاری گفت: بحث شایسته سالاری را در سازمان های زیرمجموعه پررنگ کنید، اکنون بدون هیچ فشاری که ممکن است وجود داشته باشد می توانیم بر عنصر شایسته سالاری تمرکز کنیم.

وزیر اقتصاد خطاب به مدیران استانی تاکید کرد: اگر در سازمان های زیرمجموعه وزارت اقتصاد در استان ها مدیر ضعیفی وجود دارد، شما را مسئول می دانم و باید این مشکل را منتقل کنید تا بدنه یکپارچه قوی در مدیریت داشته باشیم. استان ها

خاندوزی تصریح کرد: این پیام را تا حد امکان به زیردستان برسانید، باید به سمتی برویم که از مجموعه ها گزینه های بهینه را شناسایی کرده و بر آن ها تکیه کنیم.

وی بیان کرد: برای افرادی که از بیرون مشاوره و دستور می گیرند، این نکته منفی برای افرادی است که دستور می گیرند و دلیلی برای تقویت مسئول نداریم جز افراد وزارتخانه.

وزیر اقتصاد، مدیران استانی را به حضور بیشتر در استان ها فراخواند و تصریح کرد: در نقش دادستانی بیشتر فعال باشید تا فعالان اقتصادی شما را پناهگاه خود بدانند و هر چه در این زمینه به دست می آورید از این پس عنوان را منتقل کنید. از گزارش های مربوط به مطالعات موردی

خاندوزی با بیان اینکه باید از ظرفیت های خارج از وزارتخانه بهره برد، افزود: به غیر از اتاق های بازرگانی و فعالان بازرگانی، سایر فعالان استان نیز باید اداره امور اقتصاد و دارایی را به روی خود باز کنند. به بهانه های مختلف توجه آنها را جلب کنید و درخواست کمک کنید، چه اساتید دانشگاه و چه از فعالان جهادی و حوزه ها و تشکل های اجتماعی که می توانند از طرف شما به عنوان بازرس و ناظر افتخاری به تخلفاتی که در حوزه های مختلف وجود دارد رسیدگی کنند.

وی بیان کرد: اینها مواردی است که می تواند نفوذ اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان را در بین مجموعه ها و سازمان هایی که تاکنون احساس غریبگی می کردند و فکر نمی کردند وزارت اقتصاد و دارایی از ظرفیت خود استفاده کند و ما را افزایش دهد. هدف این است که بتوانیم با چند برابر نیروی همکار پوشش حداکثری داشته باشیم، مسئولیت کافی وجود دارد که بتوان از ظرفیت این سازمان ها استفاده کرد.

وزیر اقتصاد درباره موضوع تولید دارایی گفت: به دنبال دریافت مجوز ویژه برای موسساتی هستیم که در واگذاری دارایی های مازاد خود همکاری نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تصویب، اختیارات ویژه ای پیدا می کنیم تا در صورت عدم همکاری دستگاه ها ظرف یک ماه در کمیسیونی به ریاست دبیر وزارت اقتصاد برای تغییر هدف، تغییر قیمت تصمیم گیری شود. ، فروش و غیره به بعد.

خاندوزی با تشکر از عملکرد مدیران استانی در خصوص عملکرد تبصره 18 افزود: با توجه به اینکه امسال سازمان برنامه و بودجه اقدام خاصی در خصوص توزیع تبصره 18 انجام نداده است، همان جایگاهی که شما دارید و دستگاه ها نیز می دانند که تمرکز بر روی این تبصره است. وزارت اقتصاد با اقدامات پیگیری و کیفیت کار، بتوانیم این جایگاه را حفظ کنیم.

وزیر اقتصاد درباره نحوه دسترسی به داده های این وزارتخانه گفت: از روسای وزارتخانه تقاضا دارم با مرکز اقتصاد هوشمند وزارتخانه تعامل داشته باشند تا بتوانیم رمز عبور ویژه همه مدیران کل را داشته باشیم. این وزارتخانه به آنها امکان دسترسی به سیستم مالیاتی و گمرکی را بدهد.

وی در خصوص تامین مالی پروژه ها نیز گفت: یکی از درخواست های من از همکارانم استفاده واقعی از ظرفیت های جدید است. از صندوق پروژه تا تامین مالی در استان ها برای پروژه هایی که مقرون به صرفه و جذاب هستند تا با روش های دیگر تامین مالی شوند، با مجوز بانکی و بورس می توانیم کار را انجام دهیم تا برخی از پروژه ها معوق نباشد. تخصیص های جدید این یک مشکل است. این همان چیزی است که عملکرد شما را از پیشینیان متمایز می کند.

خاندوزی با اشاره به عملکرد بانک های خصوصی گفت: به جز دو تا سه استان از 31 استان کشور، در سایر استان ها با چالش مواجه هستیم. این موضوع را با بانک مرکزی در میان گذاشته ایم.

وزیر اقتصاد خطاب به مدیران استانی گفت: به نظر من جایگاه وزارت اقتصاد باید نسبت به استاندار موضع مطالبه گری باشد. بدانید که فعالان اقتصادی، تجار، تولیدکنندگان و عموم مردم با شما همکاری خواهند کرد و از عملکرد بانک های خصوصی در اکثر استان ها ناراضی هستند.

وی ادامه داد: عملکرد بانک های استان در زمینه ایفای تعهدات را به صورت ماهانه و مستمر اعلام کنید، اسامی بانک های بد و خوب را اعلام کنید زمانی که این کار به صورت ماهانه و مستمر انجام شود به تدریج افکار عمومی حساس می شوند و می توانیم انجام دهیم. این شما از بانک های خصوصی تقاضا دارید.
هندوزی تاکید کرد: بی انضباطی هایی را در بانک های خصوصی به صورت رسمی در سامانه کدال می بینیم که آشکارا از نرخ های مصوب فراتر می رود، این یکی از کارهای ویژه جدی و جدید است و خوب است نظارت بر بیمه و بانک ها در استان ها تقویت شود.

دیدگاهتان را بنویسید