نامه وزیر اقتصاد برای بانک ها/ حق ندارید به بهانه بدهی واحد تولیدی را تعطیل کنید.


ساعت: 10:40
تاریخ انتشار: 06/05/1401
کد خبر: 1892887

خاندوزی گفت: تعطیلی واحدها و شرکت های تولیدی به دلیل بدهی بانکی تخلف است و باید طبق مقررات با این تخلف برخورد شود. بانک ها به دلیل بدهی مجاز به تعطیلی واحد تولیدی نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از اروم نیوز ، احسان خاندوزی عصر جمعه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی که با حضور مدیران دستگاه های قضایی و اجرایی برگزار شد. فعالان بخش خصوصی و تعدادی از مقامات ارشد استانی در اتاق بازرگانی ارومیه. ، تصریح کرد: حمایت از حوزه تولید و اشتغال در کشور افزایش یافته و این جز با همکاری و حمایت قوای سه گانه امکان پذیر نیست.

وی افزود: برای افزایش تعامل و بهبود ارتباطات دولت و بخش خصوصی باید بار اقتصادی را از دوش دولت به بخش خصوصی منتقل کنیم تا فعالان این بخش بتوانند نقش خود را در جامعه به درستی ایفا کنند.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: برای عبور از وضعیت فعلی اقتصاد نیازمند مشارکت و حمایت بخش خصوصی هستیم و از این رو همه حمایت های لازم را انجام می دهیم.

وی ادامه داد: تقویت بخش خصوصی مستلزم ایجاد و وضع مقررات مناسب، نظارت مناسب و تامین زیرساخت های لازم است. ما تمام حمایت های خود را در این زمینه انجام می دهیم و انتظار داریم بخش خصوصی در اقتصاد حضور پررنگی داشته باشد.»

خاندوزی تعطیلی واحدهای تولیدی به دلیل بدهی بانکی را غیرقانونی دانست و تاکید کرد: تعطیلی واحدها و شرکت های تولیدی به دلیل بدهی بانکی تخلف است و باید طبق مقررات با آن برخورد شود. بانک ها به دلیل بدهی مجاز به تعطیلی واحد تولیدی نیستند.

وی گفت: مشکلات حوزه مالیاتی خارج از حدود اختیارات دولت است و در این زمینه فقط می توانیم جرایم مالیاتی را عفو کنیم و طبق قانون اساسی حق ورود به حوزه اخذ مالیات را نداریم و این مالیات باید دریافت شود.»

وزیر امور اقتصاد و دارایی در پایان بر لزوم تکریم فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان توسط مدیران کشوری تاکید کرد و گفت: باید از سیاست گذاری به سمت حمایت جدی برای تغییر نقش حرکت کنیم و بر این اساس حمایت و تکریم از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در رأس قرار گیرد. از چیزها

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید