نام ۲ سالن سازمان سینمایی به نام شهید آوینی و ملاقلی پور


ساعت: 17:43
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821864

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و سالروز شهادت سید مرتضی آوینی، دو اکران سازمان سینمایی به یاد رسول ملاقلی پور و شهید سید مرتضی آوینی ثبت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد هزائی رئیس سازمان سینمایی با نصب تابلوهای جدید در سینماهای سازمان سینمایی در سخنانی کوتاه در جمع مدیران و همکاران سینما گفت: شهید آوینی چراغ راه هنر و سینمای جهان است. انقلاب

وی ادامه داد: سه دهه از پرواز آسمانی سعید شهدا از کلام می گذرد و امروز بیش از هر زمان دیگری توجه به نظرات، اندیشه ها، اندیشه ها و تجربیات او ضروری به نظر می رسد.

به گفته وی، شهید آوینی هنرمندی متولد در دامان پاک انقلاب اسلامی، پیشگام و در عین حال وفادار به آرمان ها و امید به رشد و بالندگی نسلی است که انقلاب اسلامی را درک می کند.

رئیس سازمان سینمایی گفت: زمانه ما زمان تبلیغات و حقه‌بازی رسانه‌ای است که با هزاران ترفند تجارت و مصالح به نام منافع، حقیقت را قربانی می‌کند. وی خاطرنشان کرد: در این هیاهوی پر زرق و برق فیلمسازانی چون زنده یاد رسول ملاقلی پور و سید مرتضی آوینی می توانند راه روشنگری و الگوی یک هنرمند متعهد و انقلابی را طی کنند. خدا را شاکریم که گنجینه باشکوهی از عزیزانمان باقی مانده است.

وی با اشاره به روز هنر انقلاب یادآور شد: روز هنر انقلاب اسلامی روز فرخنده و اشاره ای به پیوند دیرینه نظام با فرهنگ و هنر است. انقلاب اسلامی زادگاه بسیاری از هنرمندان است. مردان و زنان بزرگی که در عرصه هنر حماسه می آفرینند و لحظات باشکوه چهل سال تاریخ این سرزمین و مردمان قهرمانش را ثبت می کنند. سینماگران در این امر نقش بسزایی داشتند و چهره هایی چون ملاقلی پور و شهید آوینی نگین درخشان سینمای دفاع مقدس به عنوان ناب ترین دستاورد این چهل سال جهاد هستند.

خزایی گفت: زنده یاد ملاقلی پور و شهید آوینی چراغ راه است و باید در گام دوم انقلاب با اراده ای مضاعف راه سینمای انقلابی، ناب و متعالی را طی کنیم. شناخت شخصیت، افکار و اندیشه های شهید بزرگوار آوینی و سیاست و منش زنده یاد ملاقلی پور در این مسیر همراه ماست.

به گفته وی، این نام گذاری زنده یاد رسول ملاقلی پور و شهید آوینی در واقع ادای احترام به سینماگرانی است که خلاقیت، شجاعت، نوآوری، صفا، ایثار و شور انقلابی از ویژگی های آثارشان است.

اکران سینمایی سازمان سینمایی به یاد هنرمند فقید رسول ملاقلی پور و سالن جلسات تخصصی اکران فیلم به نام شهید سید مرتضی آوینی نامگذاری و مزین شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید