سمینار یک روزه نویسندگی در قزوین برگزار می شود/ در حوزه ادبیات و ماندگاری به تربیت شهید آوینی نیازمندیم.

وی افزود: این دوره آموزشی به سمینار ختم نمی شود و تصمیم داریم سال آینده با مجموعه ها و دستگاه های دیگر انجام دهیم؛ برنامه هایی برای توانمندسازی و تربیت نویسندگان جوان و تاثیرگذار دارید.

رئیس تاریخچه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از حجم تولیدات فرهنگی در فرهنگ ایثار و شهادت ناراضی هستند، گفت: : برای ایجاد تغییر در این زمینه.

نجفی گفت: باید در زمینه نگارش فرهنگ ایثار و شهادت اقدامات زیربنایی انجام دهیم و با ارائه دو رویکرد کیفیت و کمیت، محصولات مردمی را به جامعه عرضه کنیم.

وی افزود: زبان تاریخ قالبی تاریخی است و به این ترتیب ارتباط با جامعه آسانتر می شود و کارایی و بازخورد بیشتری در بین مردم ایجاد می شود.

این نویسنده قزوینی گفت: با گذشت 34 سال از پایان دوران دفاع مقدس همواره شاهد حوادث دیگری همچون شهدای پس از جنگ، شهدای کردستان، شهدای ترور، شهدای مدافع حرم و شهدا بوده ایم. که حافظ سلامت هستند و می توان گفت کشور ما حول محور دفاع پایدار می چرخد، اما تاکنون تعداد محدودی آثار افتخاری در حوزه فرهنگ و اندیشه در این حوزه نداشته ایم.

در عرصه ادبیات و ماندگاری باید شهدای آوینی تربیت کنیم

نجفی افزود: مسئولان مسئول باید پاسخگوی این سوال باشند که چرا تاکنون وارد این حوزه نشده اند و یا به مسائل سطحی که مورد پسند جامعه نیست و کارآمدی لازم را ندارد می پردازند.

وی ادامه داد: هیچ نهاد و ارگانی در استان قزوین نمی تواند ادعا کند که بازخورد و تاثیرگذاری در حوزه ترویج ایثار و شهادت فرهنگی داشته است چرا که هیچ کار فاخر و تاثیرگذاری در این حوزه انجام نشده است.

نویسنده حوزه حراست با اشاره به اینکه سمینار نویسندگی برای آقایان نیز در دستور کار است، گفت: هدف از برگزاری این سمینار تربیت نیروهای با انگیزه و متمرکز در عرصه های مختلف جامعه به ویژه فرهنگ ایثار و شهادت است. و این را بگویم اینها کارهایی است که امیدوارم شهدا کمک کنند تا در این زمینه به آنها افتخار کنیم.

وی افزود: می خواستیم آغاز این هدف والا که تربیت انسان های توانمند دست در دست هم فکر و با انگیزه برنامه ریزی شده در آستانه شهادت سردار سلیمانی باشد. فعلی به تعویق افتاده است.

رئیس ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های حراست استان اذعان داشت: اولین کارگاه این دوره به صورت رایگان روز پنجشنبه 23 دی ماه از ساعت 8 صبح برگزار می شود. تا ساعت 12 ظهر . .

نجفی با بیان اینکه برای شرکت کنندگان در این دوره ها گواهی شرکت صادر می شود، گفت: مدرس این دوره خواهر شهید عسگر پاشاپور از نویسندگان مجرب استان می باشد که آثار وی را می توان به دو اثر تقسیم کرد: که با قلمی بسیار شیوا و جذاب نوشته شده و مخاطب به راحتی می تواند با آن ارتباط برقرار کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید