شهید آوینی نمونه لاینفک هنرمندان / قدردان هنرمندان انقلابی هستیم + تصاویر


ساعت: 09:51
تاریخ انتشار: 21.01.1401
کد خبر: 1820805

در دیدار صمیمی اعضای حوزه هنری بسیج با امام جمعه لنده؛

در سالروز شهادت شهید سعید القلم، شهید آوینی و سالروز تاسیس سازمان بسیج هنرمندان و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی، جمعی از نخبگان فرهنگی و هنری در کانون بسیج هنرمندان شهرستان لنده با امام جهم لنده.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس همزمان با سالروز شهادت سید اهل قلم شهید آوینی و سالروز تاسیس سازمان بسیج هنرمندان و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی جمعی از نخبگان فرهنگی و هنری بسیج انجمن هنرمندان با امام جیمز لنده دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار احمدعلی کریمی زاده رئیس کانون بسیج هنرمندان شهرستان لنده گفت: متأسفانه در لنده همه اینها مهم نیست، نه تنها فرهنگسرا وجود ندارد بلکه رهبری اسلامی آن نیز وجود دارد. مکانی که در آن واقع شده است اجاره ای است و بسیج هنرمندان آن در یک اتاق کوچک 4*3 اداره می شود.

مسئول کانون بسیج هنرمندان لنده گفت: هنرمندان باید در خانه های شخصی یا کویر، پارک و … تمرین کنند و تبادل فرهنگ و تفکر و اندیشه بسازند و این هنر زیباسازی نیست.

وی افزود: اعتبار ناچیز و عدم تفکر نو در عرصه فرهنگ و هنر قدردان هنر و هنرمندان و بد سلیقه مدیران فرهنگی و هنری و همچنین کمبود بستر مادی بر خلاف گذشته آموزش و پرورش در ساخت و ساز. استعدادها و ایده های فرهنگی و هنری «آنجا و جشنواره هایش سال هاست راکد مانده است.

کریمی زاده گفت: همه این عوامل باعث می شود که عشق و علاقه به فرهنگ و هنر در نزد مردم این خطه که مهد فرهنگ و هنر بوده و حتی هنر ملی و مذهبی تعزیه لنده که جهانی و جهانی است. نماینده ویژه در استان و گاه کشور نیز مبهم است.

وی افزود: بیم آن است که اگر زودتر اقدامات پیشگیرانه انجام نشود، روزی که فرهنگسرا افتتاح شود و جایگاه رهبری اسلامی و هنرمندان بسیج شود، هنرمندی نباشد که بخواهد کار کند. دعای رهبری آتش را خاموش نمی کند شهرستان لنده باید خاموش شود که روشن شدن آن سالها طول می کشد.

حجت الاسلام محمودی امام جمعه شهرستان لنده با اشاره به مقام شامخ شهدا به ویژه شهید افتخار، شهید آوینی، قبولی طاعات و عبادات همه مسلمانان و هنرمندان انقلابی را تبریک و تهنیت عرض کرد. بسیج هنرمندان و فعالیت آنها در بدترین شرایط فرهنگی. وی از مشارکت آنان در فرهنگ سازی قدردانی کرد.

وی افزود: متأسفانه دردهایی وجود دارد که به آنها اشاره می شود و رسیدگی به آنها عزم را می طلبد و با استعدادهایی که در این شهرستان وجود دارد می توان بسیاری از هنرمندان ارزشمند و انقلابی را پرورش داد و در اختیار جامعه قرار داد و وجود مراکز اداری و فرهنگی مراکز «این حق مسلم مردم این سرزمین است.

امام جمعه شهرستان لند گفت: شما هنرمندان انقلابی که تاکنون جهاد کرده اید انشالله راه را ادامه دهید. یقین بدانید که مدیران دلسوز این نظام به فکر شما هستند و آینده بهتری را برای شما هنرمندان و یقیناً درد دلها متصور هستم و کاستی های مسئولین مربوطه را منتقل خواهم کرد و تمهیدات لازم را اندیشیدم.

عکس های تکمیلی در زیر آمده است:


300dcf50 82ae 47d6 ab3d 89e525b4d740 خبر خاکستری


a374e36d 3b85 444b 8555 c09153c93731 خبر خاکستری


b9448e54 7128 4b03 a3be 0c5f4af07e2d خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید