نباید از ضعف های مدیریتی و کاستی های داخلی غافل شد

وی با بیان اینکه حسینه اعظم زنجان به مظهر حکمت، ابراز محبت و عشق به اهل بیت عصمت و طهارت تبدیل شده است، گفت: این مکان به محلی برای اعلام جایگاه حق و جایگاه ظلم تبدیل شده است.

رئیس قوه قضائیه گفت: پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) برای نجات بشر آنقدر زجر کشید که خداوند فرمود لازم نیست شما این همه رنج را متحمل شوید.

و ادامه داد: خوشا به حال شما که به آنچه پروردگار آورده احترام می گذارید و قدر می دانید.

حجت الاسلام محسنی آژه ای با بیان اینکه آنچه در گذشته اتفاق افتاده به همین منوال تکرار می شود، گفت: دروغ باز هم در همان مسیر حرکت می کند و حداکثر تلاش را کرده است زیرا منافقین مختص این زمان و آیات زیادی نبودند. در مورد منافقین نشان می دهد که امروز هم منافق وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ارزش های الهی در گذشته با حجاب مخالف بوده است، اذعان داشت: تلاش های چشمگیری از سوی همین نفوذی ها برای انحراف حق انجام شده است. در آن روزها حجاب از سر زنان برداشته شد و به ارزش‌های دینی توهین شد و این وضعیت تا امروز ادامه دارد.

حجت الاسلام محسنی آژه ای با اذعان به اینکه وضعیت با توجه به موارد ذکر شده تغییری نکرده است، گفت: اما تلاش می کنیم حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) را الگوی خود قرار دهیم.

وی ادامه داد: زهرا مرضیه دختر پیامبر(ص)، همسر حضرت علی و مادر امام حسن و حسین(علیهم السلام) نبود، بلکه خود خیرخواه بزرگی بوده و هست.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: حضرت زهرا (سلام الله علیها) با آن همه فضایل و کرامت هایی که داشت منتظر هیچکس نبود و به تنهایی ایستاد و شروع به تبیین و روشنگری مظلومیت ولایت، نشست ناحق ولایت کرد. مردم و حضور در در . تک تک اصحاب توضیح می دادند و می گفتند جای جلاد و شهید اشتباه نشود.

وی با اشاره به اینکه با حضور در مسجد افشاگری کرده است، ادامه داد: هر کدام از ما باید یک رسانه باشیم. امروز یکی از ابزارهای مهم دشمن، رسانه هاست و رسانه های قوه قضائیه باید بیش از این کار کنند، اما همه جبهه های باطل مخالف کیان و اصول نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام محسنی آژه ای اذعان داشت: اروپا، آمریکا، همه دستگاه های اطلاعاتی از قدرت خود استفاده کرده اند و در مقابل ما ایستاده اند، اما همه ما در جهاد تبیین نقش داریم، هر کدام به نحوی که می توانیم. . بیایید این موضوع را درست در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه شفاف سازی و روشنگری وظیفه قوه قضائیه، صدا و سیما، وزارت آموزش و پرورش و سایر نهادها است، ادامه داد: اما تک تک ما نیز وظیفه داریم شفاف سازی و روشنگری کنیم.

رئیس قوه قضائیه با رد این سوال که این اغتشاشات در کشور تنها به دلیل عدم گزارش اولیه از پرونده مرحوم امینی به وجود آمده است، گفت: نباید اشتباه کنیم. نباید فراموش کرد که شیطان با تمام قدرت خود برای پنهان کردن واقعیت به میدان آمد. اما هر یک از ما می توانیم در تبیین واقعیت به یک رسانه تبدیل شویم.

وی با اشاره به اینکه زن و مرد اگر در کنار هم باشند می توانند پیشرفت کنند، گفت: دشمن دو مشکل بزرگ برای ما ایجاد می کند که ما متوجه آن نیستیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: دشمن مسائل اقتصادی اغراق آمیز را به ما تزریق می کند، چرا ازدواج می کنید؟ چرا بچه به دنیا می آوری؟ این یکی از دشمنی های خزنده و پنهان و بسیار مضر دشمن با سربازان است.

وی افزود: زندگی مجزای زن و مرد نه تنها بر پیری و عدم رشد جمعیت تاثیر منفی می گذارد، بلکه مانع توسعه هر دو می شود چرا که با هم بودن به نفع زن و مرد و زندگی اخروی آنهاست.

حجت الاسلام محسنی اجیعی با بیان اینکه در سیاست تطبیق و عمل از این جایگاه که انسان افضل مخلوقات است غفلت کرده ایم، گفت: از اکثریت بهترین مخلوقات که زن هستند غفلت کرده ایم.

وی با اشاره به اقتدار روزافزون جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف از جمله استقلال سیاسی و فرهنگی و قدرت بازدارندگی، گفت: ضمن توجه به دارایی‌ها و پس‌اندازهای خود، باید به ضعف‌ها و مشکلات حاکمیتی نیز توجه کنیم. کاستی هایی که وجود دارد، آنها را نادیده نگیرید و نقاط ضعف را نادیده نگیرید، زیرا بین دشمنان خصومت وجود دارد. در برخی از رویه ها و فرآیندهای دستگاه قضایی نیز ضعف هایی داریم و تلاش می کنیم این نقاط ضعف را برطرف کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای گفت: امروز وظیفه همه قوا و نهادهاست که مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل کنند. مشکلات اقتصادی و معیشتی زخمی است که دشمن از آن سوء استفاده می کند. مصمم هستیم دولت را در حل مشکلات اقتصادی یاری کنیم و در این راستا از سرمایه گذاری های مناسب در کشور و بهبود اشتغال و رفع موانع تجارت حمایت خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید