در بحران احتمالی چند روز آینده نباید از عشایر غافل شد/ حضور بالگرد امداد و نجات در کهگیلویه و بویراحمد ضروری است.


ساعت: 14:03
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885614

این موضوع در جلسه ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد.

جلسه ستاد بحران استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، لذا پاپی زاده بر لزوم حمایت از عشایر در بحران احتمالی بارندگی در چند روز آینده تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه مدیریت بحران استان که با حضور پاپی زاده معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس کل کشور برگزار شد. امور عشایری گفت: ستاد بحران پس از شورای بحران دومین ستاد مهم است و استانی است زیرا با جان و مال مردم سروکار دارد.

حاجی زاده با اشاره به هشدارهای نارنجی استان برای چند روز آینده حضور مدیران بحران را ضروری ارزیابی کرد و گفت: رتبه ایران در حوادث و بلایای طبیعی به دلیل شرایط خاص جوی 7 است.

وی بر آمادگی نهادها و سازمان ها برای پیشگیری و مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: بهای پیشگیری از بحران سرمایه گذاری است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به زلزله سیشات گفت: پیشگیری و پیش بینی از مهم ترین مواردی است که در بحران ها باید به آن توجه شود.

حاجی زاده از لغو مرخصی همه مدیران در بحران پیش رو خبر داد و گفت: بهانه تراشی هیچ مدیری در زمان وقوع حوادث قابل قبول نیست و باید آمادگی کامل برای مقابله با آن ها را داشته باشیم و همه هشدارها قبل از چند روز داده شده است. “

وی گفت: 3 منطقه خطر آبشار یاسوج، ساحل بشار، تنگ مهریان باید رصد شود و سیل سال 2018 را فراموش نکنیم.

وی اطلاع رسانی و تذکر به مردم را ضروری می داند و می گوید: باید از طریق رسانه ها، صدا و سیما به همه اقشار به ویژه عشایر تذکر داده شود.

پاپی زاده رئیس سازمان امور عشایر کشور که مهمان ویژه نشست ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد بود، گفت: عشایر جزو جمعیت در معرض بحران هستند و نباید فراموش شوند.

وی با اشاره به وقوع سیلاب سال های 1395 و 1397 در استان خوزستان گفت: به یکباره در عرض چند ساعت جریان آب ورودی به سدها افزایش یافت، اگرچه هوا وضعیت را به خوبی پیش بینی نمی کرد، اما بحران سیل در خوزستان کنترل شد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه مردم خوزستان در مدیریت سیلاب سال ۹۸ حاجی زاده را فراموش نخواهند کرد گفت: مدیران دولت سیزدهم در کنار اعتبار برای عشایر پیگیری های خوبی دارند.

وی گفت: 160 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به بخش عشایری استان اختصاص یافته است.

پاپی زاده زمان را اولویت مهم در مدیریت بحران ارزیابی کرد و اذعان داشت: جوامع عشایری بیشترین آسیب را از تغییرات اقلیمی متحمل می شوند و مدیران باید اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

وی از مسئولان خواست اسکان موقت، جابجایی مادران باردار را قبل از وقوع حادثه در دستور کار قرار دهند و امروز و فردا اقدامات لازم را انجام دهند و منتظر وقوع حادثه نباشند.

رئیس سازمان امور عشایری کشور از واکسیناسیون دام های عشایری در استان خبر داد و گفت: احتمال دارد به دلیل بارندگی ها این موضوع به تاخیر بیفتد.


تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

c450b486 2f4e 44ad 95b2 f5e22c30c329 خبر خاکستری

0bbc926b f834 493b 9673 6452516338a8 خبر خاکستری

4ce510b0 b187 4d04 aef0 dc50f8e5d263 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید