نباید توقع بیاوریم مورینیو/با یک بیست و پنجم هزینه کیرو به جام جهانی رفتیم!


ساعت: 11:17
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884574

آنها اسکوچیچ را اخراج کردند اما جایگزینی نداشتند.

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: در دوران اسکوچیچ با بیست و پنجم هزینه دوران کی روش راهی جام جهانی شدیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی کریمی درباره ماندن دراگان اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: فقط دو نفر واقعا دوست داشتند تغییرات اساسی رخ دهد. همانطور که در سال های گذشته اتفاق افتاد، در حال حاضر شاهد حضور افرادی برای انتخابات فدراسیون فوتبال هستیم که قدم هایشان در دوره های قبل دیده می شود و رفقای ما هم هستند، اما الان خیلی راحت ثبت نام می کنند و به امید خدا ثبت نام کرده اند. موفق باشی انشاالله

وی در خصوص اینکه ظاهرا کمیسیون پیش از انتخابات اعلام کرده بود که این افراد رد صلاحیت نمی شوند، گفت: و من الله التوفیق.

* اسکوچیچ را اخراج کردند اما جانشین او را نداشتند

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره ماندن اسکوچیچ در تیم ملی توضیح داد: اشتباه بزرگ کمیته فنی فدراسیون فوتبال این بود که قبل از اخراج او جایگزین او را انتخاب نکردند. آنها در شرایطی اسکوچیچ را اخراج کردند که اصلا جایگزینی نداشتند. افرادی که گزینه بودند نیز از این پیشنهاد رد شدند. البته نمی دانم این پیشنهاد رسمی بوده یا نه. من هم در رسانه ها شنیدم که چیزی پیشنهاد شده، این یکی از بزرگترین اشتباهات فدراسیون فوتبال است.

* اسکوچیچ اشتباهات زیادی داشت

کریمی افزود: پس از محرومیت اسکوچیچ از سوی کمیته فنی، هیچ یک از گزینه ها پیشنهاد سرمربی را نپذیرفتند و در نهایت اعضای هیات مدیره به سراغ اسکوچیچ آمدند، البته فکر می کنم او اشتباهات زیادی هم کرد. حداقل نمی توانست جذابیت و اقتدار خود را نشان دهد. من نمی گویم او باید این کار را می کرد تا بازیکنان از اسکوچیچ بترسند، اما به هر حال باید به او احترام می گذاشتند.

* قیمت راهیابی به جام جهانی زیر نظر اسکوچیچ یک بیست و پنجم قیمت کی روش بود.

وی گفت: اگر از نظر مالی محاسبه کنیم، ارزان ترین دوره ای که به جام جهانی راه یافتیم، دوره اسکوچیچ بوده است. او تنها مربی خارجی است که تومانی با فدراسیون قرارداد بسته است. می خواهم به زمان کارلوس کی روش برگردم. در دوران او ما به جام جهانی نیز راه یافتیم، اما وقتی حساب کردم به این نتیجه رسیدیم که صعود با اسکوچیچ بیست و پنجمین دوره کی روش برای ما هزینه داشت. قرارداد کی روش برای ما 2.5 میلیون دلار هزینه داشت، اما اسکوچیچ که راحت ترین و ارزان ترین صعود را در جام جهانی داشتیم، 100 هزار دلار هزینه داشت.

* درخواست تجدید نظر مورینیو زمان بر است

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان ادامه داد: قبول دارم اسکوچیچ اشتباه کرد اما اگر مورینیو را در این مقطع وارد کنیم کاری از دستش بر نمی آید. تا اولین بازی مان با انگلیس، فقط می توانیم 16-17 جلسه تمرین کنیم. اگر بهترین مربی دنیا به ایران بیاید نیاز به زمان دارد. فدراسیون فوتبال ما ورشکسته است و بدهی های زیادی دارد. بسیاری از پاداش های تیم های مختلف بانوان، پایگاه ها، فوتبال ساحلی، فوتسال و … پرداخت نشده است.

* انتظار نداریم تیم ملی به فینال جام جهانی برود

کریمی افزود: کشورهای عربی یک مربی را اخراج کنند و فوراً به او پول بدهند اشکالی ندارد. اگر شما هم می توانید این کار را انجام دهید، یک مربی خوب بگیرید. اما اگر چنین مربی ای را بیاورید، باید به او زمان بدهید. نباید انتظار داشته باشید که او در جام جهانی کار خاصی انجام دهد. در یک نگاه دوستانه، هیچ یک از ما ایرانی ها انتظار نداریم تیممان به فینال جام جهانی صعود کند. نظر شخصی من این است که اگر بتوانیم مثل فصول گذشته با انجام یک بازی خوب مردم را خوشحال کنیم، عالی است.

* باید از جام جهانی به عنوان یک دیدار تدارکاتی خوب برای جام ملت ها استفاده کنیم

وی افزود: قبلا هم گفته بودم که جام جهانی می تواند بازی تدارکاتی بسیار خوبی برای تیم ملی کشورمان باشد. چون 7-10 ماه بعد از این مسابقات جام ملت های آسیا را داریم. از نظر مالی توان مالی نداریم و نمی توانیم از روابط برای داشتن یک آمادگی خوب استفاده کنیم. همین الان می بینید که قبل از بزرگ ترین رویداد فوتبال دنیا نتوانستیم یک بازی گرم کننده خوب انجام دهیم. در این دیدارها شرایط فیزیکی، فنی و تاکتیکی تیم محک زده می شود اما در جام جهانی می توانیم به خوبی برای جام ملت ها آماده شویم تا بعد از سال ها به فینال مسابقات صعود کنیم.

* امیدوارم بازیکنان جدید پرسپولیس در فضای این تیم موفق باشند

کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال کشورمان درباره آخرین وضعیت تیم پرسپولیس گفت: بازیکنان خوبی به پرسپولیس آمدند. امیدوارم همه آنها در دسترس کادر فنی باشند. برخی از بازیکنان سرشناسی که به پرسپولیس آمدند مثل علیرضا بیرانوند و مرتضی پورعلیگنجی در تیم ملی و فوتبال قطر نتایج خوبی کسب کردند، سروش رفیعی هم همین طور است. البته امیدوارم بازیکنانی که به تازگی اضافه شده اند بتوانند در فضای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال عملکرد خوبی داشته باشند و موفقیت هایی را برای تیم خود رقم بزنند.

*بازیکنان جدید سرخابی ها فصل رویایی را پشت سر گذاشتند اما جو این دو تیم کاملا متفاوت است

کاپیتان سابق پرسپولیس تصریح کرد: شرایط استقلال و پرسپولیس برای بازیکنان متفاوت است. قصدم توهین به تیم های دیگر مثل سپاهان، تراکتور، گل گهر و … نیست. اما شرایط پرسپولیس و استقلال زمین تا آسمان فرق می کند. امیدوارم نفرات جدیدی که به استقلال و پرسپولیس آمدند خوب باشند. آنها فصلی رویایی را در تیم های قبلی خود پشت سر گذاشتند و بیشترشان جزو پربازده ترین بازیکنان لیگ بودند. امیدوارم این دو تیم مثمر ثمر باشند.

* واکنش کریمی به انتخابات در فدراسیون فوتبال

کریمی درباره اینکه در دوره قبلی انتخابات فدراسیون ثبت نام کرده تا به اهالی فوتبال ثابت کند که حتی یک فوتبالیست هم نمی تواند در مجمع فدراسیون رای بدهد، گفت: ما از روز اول این موضوع را می دانستیم. زمانی که با انتخابات فدراسیون تاریخ ساز شدیم با چند چهره سرشناس در فدراسیون مثل محمد دادکان کار کرده بودم اما بعد از برکناری عزیزی خادم تا امروز اتفاقاتی افتاد و غیر فوتبالیست هایی که در فوتبال هستند دوباره ثبت نام کردند. شاید خیلی ها می گفتند چرا وقتی انتخابات برای فوتبالیست ها باز بود هیچ کدام شرکت نکردیم، هیچکس از این فرصت استفاده نکرد. گفته ام و باز هم می گویم، اگر فوتبالیستی به این انتخابات می آمد، شرکت نمی کردم، اما برخی از غیر فوتبالی ها سال ها در این فدراسیون کار می کنند و از این موضوع دست بر نمی دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید