نتایج مثبت از ارزشیابی معلمان در مرحله اجرا

به گفته یکی از نمایندگان مجلس، همه کسانی که در فرآیند آموزشی نقش ایفا می کنند باید در مرحله رتبه بندی یا معادل آن با احتساب افزایش دریافتی قرار گیرند. با این حساب سوال ارزشیابی معلمان به نتیجه می رسد.

نتایج مثبت از ارزشیابی معلمان در مرحله اجرا
وزیر آموزش و پرورش همین دیروز اعلام کرد که تاکنون 13 هزار معلم مورد سنجش قرار گرفته اند و بر اساس گزارش ها، حدود 100 هزار معلم در ماه جاری با سرعت بیشتری در ماه های آینده مورد سنجش قرار می گیرند.

وی افزود: قرار شد تمامی معلمان مشمول پرداخت مزایای کلاس اول رتبه بندی شوند تا بررسی ها در سازمان بودجه برنامه انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص مستمری بگیران این وزارتخانه نیز گفت: با 72 هزار مستمری بگیر حدود 970 هزار نفر وارد رتبه بندی می شوند.

نماینده مردم اهواز در شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حق سنجش بدون آزمون به معلمان داده شده است و از آنجایی که بیشتر معلمانی که حق سنجش را دارند در مناطق محروم هستند، این حق نسبت زیادی را شامل می شود. مناطق عقب مانده و شهرهای کوچک و کوچک.

اخبار جدید در رتبه بندی

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: لازم است تا 29 آبان ماه دستور انتخاب کار برای رشته های طبقه بندی شده صادر شود.

با توجه به مفاد قانون، آیین نامه اجرایی مربوط و موارد مندرج در این دستورالعمل، کمیسیون های حسابرسی استان، شهرستان، منطقه و بخشداری نسبت به تشکیل کارگروه ها و اجرای دقیق رتبه بندی در اسرع وقت اقدام کنند. و صدور دستور گزینش داوطلبان واجد شرایط حداکثر تا 30 آبان ماه سال جاری

برخی از بخش های این دستورالعمل عبارتند از:

اختیار و مسئولیت اصلی بررسی تعیین نتیجه نهایی و تعیین رتبه مشمولان و حسن اجرای مفاد مربوط به کمیته های حسابرسی موضوع ماده 7 قانون نظام ارزشیابی معلمان می باشد که باید انجام شود. با استفاده از حداکثر ظرفیت قوه مجریه و کارگروه های تخصصی.

شوراهای حسابرسی مرکز، استان، شهرستان، ناحیه و ناحیه موظفند محتوای فرم های مربوطه، امتیازات کسب شده و رتبه هر یک از شرکت کنندگان را در قالب صورتجلسه برگرفته از نظام رتبه بندی تهیه، تصویب و امضا کنند. . اصل این پروتکل در پرونده شخصی افراد بایگانی و تصویر آن در سیستم رتبه بندی بارگذاری خواهد شد.

به منظور تسریع در اجرای رتبه بندی، هر کمیته حسابرسی در سطوح مختلف دارای حداقل چهار کارگروه اجرایی (اصلی) شامل «آموزش متوسطه»، «آموزش ابتدایی»، «فرهنگی-تربیتی» و «تربیت بدنی و سلامت» است. “. تحت مسئولیت مستقیم معاونان مربوطه.

کارگروه آموزش متوسطه به منظور ارتقای کیفیت و تنظیم نگرش تخصصی در ارزشیابی از ظرفیت گروه های مطالعاتی برای تشکیل کارگروه های تخصصی به بازرسی استفاده می کند.

کارگروه های تخصصی با توجه به سمت ها و دروس هر دوره و با تایید کمیته حسابرسی تعریف می شود. تعداد اعضای زیرگروه کاری 5 نفر است که میانگین امتیاز گزارش شده هر یک از آنها به عنوان ارزیابی موضوع قانون تعریف و به کمیته های حسابرسی ارائه می شود.

کمیسیون های بازرسی شهرستان/شهرستان/بخش با توجه به تعداد معلمان ابتدایی می توانند به نسبت تعداد معلمان، کارگروه های تخصصی (فرعی) به کارگروه اجرایی (اصلی) آموزش ابتدایی تشکیل دهند. تعداد و اعضای این کارگروه ها به تایید کمیته حسابرسی مربوطه می رسد.

در تشکیل کارگروه های تخصصی و کمکی تا حد امکان از ظرفیت اساتید دانشگاه فرهنگیان، مدیران مجرب و خوشنام مدارس، اعضای گروه های آموزشی و کارشناسان خبره استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید