نحوه برخورد فدراسیون فوتبال با اسکوچیچ درست نیست/ سجادی به کمیته ملی المپیک می رود و یک سیاستمدار جای او را می گیرد!


ساعت: 11:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883095

رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: در آینده نه چندان دور وزیر ورزش از اینجا به کمیته ملی المپیک می رود و سپس دولت از فرد سیاسی که جای او را می گیرد حمایت می کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ محمد دادکان رئیس سابق فدراسیون فوتبال در خصوص حضور وزیر ورزش و جوانان در اردوی تیم ملی در قطر گفت: در جلسات آقای سجادی زمانی که ایشان اعلام کردند به دستور آقای سجادی به قطر رفتم. آقای رئیس جمهور خیلی راحت همه سوال ها را باز می کنند و می گویند؟ آیا خلاف شرع و آداب عامیانه است؟ وقتی ایشان به قطر رفت و آمد کردند، همین رسانه به همراه وزیر محترم ورزش همه این شایعات را پخش کردند. سفر وزیر ورزش به قطر به دستور رئیس جمهور چه نتیجه ای داشت؟ ایجاد درگیری در تیم ملی!

وی همچنین گفت: در ورزش کشور مشکلات زیادی داریم. من نمی خواهم کسی را انکار کنم. در وزنه برداری و کشتی، در کاراته و تکواندو؟ شرح وظایف وزیر 6 امتیاز; اول تعامل با کمیته المپیک، بعد رسیدگی به وضعیت استقلال، پرسپولیس و فدراسیون های فوتبال و کشتی، بقیه فدراسیون ها هم یک فاز است. حالا ببینید کدام یک از این مواردی که گفتم مشکلی ندارد؟

دادکان درباره حل مشکل فدراسیون فوتبال گفت: مشکل را حل کنید، دخالت نکنید. نه هیچ تداخلی وجود ندارد. من به عنوان رئیس یک فدراسیون باید با مدیریت ورزش کشور موافق باشم اما دلیلی برای اجبار وجود ندارد. می توانم مشورت کنم و از من حمایت کنند و بهترین راه حل را برای فوتبال بدهند.

وی در خصوص ورود وزارتخانه به بحث کادرفنی تیم ملی گفت: این موضوع را باید از بازیکنان بپرسید و ببینید آیا این فدراسیون نیاز به حمایت یا مداخله دارد؟ اصلاً دیدید در دوره ای که رئیس فدراسیون رفت و سرپرست آمد، یک نفر در این فدراسیون حرفی زد که دل مردم را به درد آورد. همه چیزهایی که شما گفتید شایعه است.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال تصریح کرد: حالا یک نکته را می گویم; در دوره خود تیم را برای اولین سفر پس از صعود به جام جهانی به باکر شهر بردیم. جمعیتی در آنجا با او ملاقات کردند. سفر دومی که باید به مشهد مقدس می رفتیم در زمان باکرشهر بود، 7-8 روزی از مشهد نگذشته بود، شروع کردند به اینکه سرمربی ایران نیمکت نشین باشد و با این مربی به جام جهانی نرویم. . کی گفته؟ که بخشی از رسانه ها و وزارت ورزش است. الان رسانه ها با ورزش آشنا شده اند، بعد آقایی که خدا شاهدش وزیر موقت ورزش بود نمی دانست ورزش چیست اما مورد حمایت رئیس جمهور قرار گرفت. الان که ورزشکار سر کار است اصلا دوست ندارد حرف بزند!

دادکان درباره آینده سجادی تاکید کرد: این را به شما می گویم و بعداً می گویند که آقای دادکان دوباره نوستراداموس شده و یک چیزی گفته است. به راحتی می بینید که در آینده ای نه چندان دور وزیر ورزش از اینجا به کمیته ملی المپیک می رود. کلماتم را نمره گذاری کن. بعد آن شخص سیاسی که به جای او می آید، دولت از او حمایت می کند و می گوید ببینید ما ورزش را متوقف کردیم، کاری از دستشان برنمی آمد و دعوا بود؟ او (حمید سجادی) هم به کمیته ملی المپیک می رود. پس چرا؟ آیا می خواهیم ورزش کنیم؟

وی همچنین اذعان داشت: آیا آمار و آرزوهای مردم که هر روز صبح با شنیدن خبرهای بی ربط و ناپسند و تلخ از خواب بیدار می شوند؟ پدر چه زمانی باید بارقه شادی به جامعه ما بازگردد؟ مردم ما کی باید خوشحال باشند؟ فوتبالی که خیلی موثر است، ببینید ما چه کردیم. آقای اسکوچیچ سرمربی ایران است پس بابا به او احترام بگذارید.

ملی پوش سابق فوتبال گفت: مردی که سرمربی تیم ملی ایران بوده این را برایت آورده، نمی خواهی به او بگو برو. این رویکرد چیست؟ او در هواپیما است و به ایران می آید، بیاید و او را به کمیته فنی دعوت کند. اگر چیزی دارید به او بگویید. وقتی نمی خواهید، با احترام بگویید ادامه دهید. ایمان، مکتب، دین و ایرانی بودن ما این اجازه را به ما نمی دهد.

رئیس سابق اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: این همان کاری بود که آنها در زمان من با برونکو کردند. برانکو اصلا به ایران نیامد و از آلمان به کشورش رفت. چرا؟ خب بذار از خودش دفاع کنه می گویند صلاحیت ندارد. اصلا معنی صلاحیت را در ادبیات ما می دانند؟ وقتی می گوییم فلانی صلاحیت ندارد، پشت آن چیزهای زیادی هست. جلسه ای که رئیس فدراسیون و تیم ملی در فضای مجازی در آن شرکت کردند چیست؟ پس بنشینید، تصمیم بگیرید و آن را اعلام کنید.

وی در خصوص برکناری سرمربی تیم ملی کرواسی خاطرنشان کرد: من در جایگاه ریاست فدراسیون نیستم که اظهار نظر کنم. حرف من این است که این نوع درمان درست نیست. اگر آقای اسکوچیچ را نمی خواستند، نباید او را اینطور می گرفتند. آیا تضمین می‌کنید که شخص دیگری به مسابقات جهانی راه یابد؟

دادکان درباره این بحث گفت: وقتی چنین تضمینی ندارید چه باید کرد؟ بگذارید ریاست جمهوری بگوید، وزارت ورزش بگوید. آیا مجلسی که در همه چیز دخالت می کند و اثرگذاری مداخله اش صفر است، ضامن تاثیرگذاری دخالتش در فوتبال است؟ چگونه خود را به دنیا معرفی کنیم؟ تمام دنیا ما را مسخره کردند. اینکه سرمربی ما روی هواست و او را نمی خواهیم حرف آنهاست.

وی با این تیتر ادامه داد: علی دایی، جواد نکونام و امیر کلانی را به خوبی می شناسم. همه آنها برای فوتبال زحمت کشیدند و سابقه خوبی دارند اما در این شرایط من آقای اسکوچیچ را ترجیح می دهم. اگر من بودم این مربی را تا جام جهانی حفظ می کردم. اما اگر به من بگویند که می‌خواهد برود، می‌گویم با او خوب رفتار کن و بعد برو.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فدراسیون فوتبال گفت: در این شرایط که خیلی ها ثبت نام کردند و رفتند، عده ای فکر کردند که من می خواهم ثبت نام کنم. خدا را شکر به آنچه برایم اساسی است پایبند هستم و هرگز از آن عدول نکرده ام. کسانی که گناهان ما را شستند و گفتند ثبت نام می کنند، برای ما اتفاق نیفتاد.

وی در پایان گفتگو با خبر گفت: کسانی که ثبت نام کرده اند ابتدا جلوی آینه می ایستند و داستان سلطان محمود را برای خود تعریف می کنند. آیا می توانم این کار را انجام دهم یا نه؟ آیا می توانم پول بیاورم آیا می توانم قدرتی برای گوش دادن به من داشته باشم؟ سالمندان، جوانان و کارکنان باید من را بپذیرند. آیا معیار انتخاب شدن و نشستن پشت میز است؟ چه اتفاقی خواهد افتاد؟ خدمات اجتماعی مهم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید