نحوه ثبت نام در سومین دوره قرعه کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو


ساعت: 11:42
تاریخ انتشار: 1401/06/17
کد خبر: 1895899

سومین دوره قرعه کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از دیروز چهارشنبه آغاز شده و تا فردا جمعه 27 شهریورماه ادامه دارد و متقاضیان می توانند درخواست خود را در قسمت ثبت نام خودرو ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سومین دوره قرعه کشی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از روز چهارشنبه آغاز شده و تا فردا جمعه 18 شهریور ادامه دارد. در این مدت حدود 60 هزار خودرو به فروش می رسد که 50 درصد ظرفیت قرعه کشی به طرح های جوانان و 20 درصد به خودروهای فرسوده اختصاص دارد.

متقاضیان محترم شرکت در طرح های عادی، جوانان و خودروهای کارکرده می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی sale.iranecar.com و قسمت ثبت نام خودرو درخواست خود را ثبت کنند.

بنابراین محدودیت های ارائه شده در دور سوم فروش خودرو به شرح زیر است:

تطبیق همزمان کارت ملی، گواهی، حساب بانکی و سیم کارت به نام متقاضی ثبت نام
کد ملی (یک خودرو برای هر کد ملی)
سن (بیش از 18 سال)

برای تمامی طرح ها (به جز فروش ویژه خودرو ساینا) تا اطلاع ثانوی آخرین مهلت خرید از سایر خودروسازان (48 ماه) می باشد.

برای طرح فروش ویژه خودرو ساینا، مدت آخرین خرید خودرو متقاضی 24 ماه است.

توجه: عدم نیاز به شماره ثبت فعال برای طرح های ویژه، فوری و پیش فروش مشمول قرعه کشی ضوابط عمل خواهد بود.

در صورت وجود مغایرت در شرایط تایید متقاضی (شرایط عمومی و اختصاصی) در هر مرحله تا زمان تحویل خودرو، ثبت نام متقاضی کامل تلقی شده و حداکثر ظرف مدت 20 روز وجه مشتری مسترد خواهد شد. ، و مسئولیتی در قبال تحویل خودرو نخواهد داشت به مدیر پروژه و سازنده خودرو هدایت نمی شود.

  • گواهینامه رانندگی الزامی است
  • در قراردادهای بیع امکان صلح وجود ندارد
  • اعتبارسنجی محتوای سوابق و نامه ها بر اساس سیستم امتا
  • غیرفعال شدن گارانتی خودرو بعد از 5 ماه و 1000 کیلومتر از تاریخ تحویل در صورت عدم مراجعه به سرویس اولیه.

به آدرس درگاه پرداخت آنلاین دقت کنید و مطمئن شوید که آدرس آن بدون هیچ حرف و علامتی با کلمه https شروع و با کلمه shaparak.ir ختم می شود.

زیرا به منظور شفاف سازی زنجیره نقل و انتقال خودرو و جزئیات معاملات آن؛ بر اساس تبصره 4 آیین نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی، کلیه اطلاعات سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در اختیار سامانه کل معاملات قرار دارد. من از کلیه مسئولیت های مربوط به این معامله ثبت کننده طبق مشخصات مندرج در سیستم فروش مطلع هستم. ثبت نام خواهم کرد.

شرکت های خودروسازی داخلی موظفند پس از تولد فرزند دوم به ازای هر تولد جدید برای یک بار خودروی ایرانی را به قیمت کارخانه به انتخاب مادر و به نام مادر عرضه کنند.

تبصره – در هر نوبت ثبت نام 50 درصد خودروها مشمول این ماده هستند و در صورتی که تعداد متقاضیان واجد شرایط بیش از 50 درصد خودروهای هر نوبت ثبت نام باشد، اولویت با مادرانی است که در نوبت قبلی خودرو دریافت کرده اند. دو سال. در هر صورت اگر تعداد متقاضیان اولویت دار یا بدون اولویت بیش از 50 درصد خودروها باشد، تخصیص به قید قرعه خواهد بود و سایرین می توانند در نوبت های بعدی ثبت نام کنند. چنانچه تعداد متقاضیان کمتر از پنجاه درصد خودروها باشد، فروش مابقی خودرو بلامانع است.

بر اساس مصوبه شورای اسلامی، مادران متقاضی طرح جمعیت و خانواده جوانان حداکثر یکبار می توانند از شرایط ثبت نام خودروی طرح مذکور استفاده کنند. بنابراین متقاضیانی که ثبت نام آنها در این گونه طرح های خودروسازی تکمیل نشده و وجه واریز کرده اند، امکان ثبت نام مجدد را ندارند.

شرایط و ضوابط ابلاغی از سوی ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت برای استفاده از طرح تعویض خودروهای فرسوده مطابق اجرای بند (و) تبصره (7) قانون بودجه سال 1401.

در اجرای بند (و) تبصره (7) قانون بودجه سال 1401، دارندگان خودروهای فرسوده واجد شرایط مندرج در آیین نامه از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و همچنین آئین نامه موضوع ماده (( 8) قانون هوای پاک و اصلاحات بعدی آن و تمایل به شرکت در قرعه کشی از سبد فروش خودروهای تولید داخل، می توانند در سامانه یکپارچه فروش ثبت نام کنند. متقاضیان ملزم به ثبت شناسه (VIN)، شماره شاسی و شماره موتور و همچنین اطلاعات شخصی شامل نام، نام خانوادگی و کد کشور در سامانه فروش می باشند.

مالکان موظفند در صورت برنده شدن در قرعه کشی در اسرع وقت به یکی از مراکز ضایعات و بازیافت خودروهای فرسوده در حوزه حمل و نقل و سوخت مرکزی مراجعه و حداکثر ظرف مدت دو ماه نسبت به اسقاط خودرو خود اقدام کنند.

داوطلبان واجد شرایط که در قرعه کشی برنده شده و خودروی خود را اسقاط کرده اند، نسبت به صدور و استفاده از گواهینامه صادر شده در سامانه مرکز «حمل و نقل و سوخت» و ارزش آن ادعایی نخواهند داشت.

متقاضیانی که در هیچ مرحله از مراحل ثبت نام تا زمان تحویل خودروی جدید، شرایط قانونی اعلام شده در بخشنامه را نداشته باشند، در هر مرحله از فرآیند از ادامه فرآیند منع می‌شوند و مدیر پروژه و شرکت سازنده خودرو نخواهند داشت. هر گونه تعهدی در قبال آنها داشته باشد.

بر اساس اجرای بند (و) تبصره (7) قانون بودجه سال 1401، وزارت حراست موظف به اختصاص سهمیه لازم در قانون است که در این دوره از تحویل خودرو 20 درصد ظرفیت را به خود اختصاص داده است. برای تعویض خودروهای فرسوده و استعلامات لازم در خصوص شمول خودروهای فرسوده توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور انجام خواهد شد.

لازم به ذکر است در صورت احراز شرایط متقاضیان این طرح، باید طبق قوانین، الزامات و تشریفات ابلاغی سازمان حمل و نقل و سوخت کشور و بخشنامه های شرکت، مراحل انصراف و ثبت نام را در شرکت های موتوری طی کنند. سازنده خودرو و پیگیری فرآیند توسط این دو مقام. برای اطلاع بیشتر از شرایط و ضوابط استفاده از طرح خرید و فروش خودروهای فرسوده به سایت ستاد شرکت های مدیریت حمل و نقل و سوخت و خودروسازان مراجعه کنید.

این محدودیت ها شامل تمام خودروهایی می شود که ممکن است توسط شرکت های خودروسازی در طرح های قرعه کشی و غیر قرعه کشی ارائه شوند.

لازم به ذکر است رعایت موارد ذکر شده در این قسمت الزامی است و در غیر این صورت درخواست شما در هر مرحله (از پیش ثبت نام تا تحویل خودرو) ناقص تلقی شده و مدیران و ناظران پروژه مسئولیتی بر عهده نخواهند داشت.

مراحل اجرای ثبت نام و استفاده از طرح تعویض خودروهای فرسوده (اعلام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت) مطابق اجرای بند (و) تبصره (7) قانون بودجه سال 1401.

1- ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و تکمیل اطلاعات خودروی مستعمل (شناسه منحصر به فرد (VIN)، شماره شاسی و شماره موتور)

۲- تایید و اصلاح اطلاعات متقاضیان استفاده از طرح تعویض خودروی فرسوده توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و تعیین لیست متقاضیان واجد شرایط.

3- در صورتی که تعداد متقاضیان بیش از ظرفیت تخصیصی باشد، قرعه کشی انجام و متقاضیان واجد شرایط مشخص خواهند شد.

4- اعلام اسامی داوطلبان واجد شرایط از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو انجام می شود.

5- واجدین شرایط اعلام شده در سایت با مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده موجود در سایت ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تماس گرفته و ظرف مدت دو ماه از تاریخ ثبت نام، مراحل اسقاط خودرو را انجام دهند.

6- متقاضیان واجد شرایط می بایست حداکثر ظرف مدت دو ماه از تاریخ ثبت نام به شرکت های خودروسازی مراجعه و مدارک لازم را در رابطه با بند قبل ارائه و ثبت نام نهایی را انجام دهند.

7- تحویل خودرو به واجدین شرایط توسط سازنده خودرو ( واجدین شرایط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت )

نحوه ثبت نام

متقاضیان برای ثبت اطلاعات شخصی خود (ثبت نام آنلاین خودرو) در سامانه تخصیص یکپارچه خودرو، با انتخاب گزینه ثبت نام خودرو (از منوی اصلی سامانه) وارد صفحه ورود و ثبت نام می شوند.


52b02658 ef37 4699 b1f3 95cb3dacd7de خبر خاکستری

در این صفحه کاربر می تواند با مرور لیست خودروها، خودروی مورد نظر خود را انتخاب کند.

8f2fe2e6 8f18 4974 9634 5774bf6c8133 خبر خاکستری

در این مرحله کاربر پس از انتخاب وسیله نقلیه گزینه مورد نظر را انتخاب می کند.

2f41a2f0 d8d3 4aa9 a7fd 6ae1a59749f6 خبر خاکستری

سپس کد ملی و رمز عبور خود را وارد کرده و با انتخاب گزینه I’m not a robot وارد مرحله بعدی شوید. علاوه بر این، این گروه از کاربرانی که قبل از انتخاب وسیله نقلیه مراحل ثبت نام و ورود را طی نکرده اند، قبل از هدایت به مرحله بعدی، صفحه «ورود/ثبت نام» را مشاهده خواهند کرد.

d56611f1 381b 4cca a93e 9da61f37f3d1 خبر خاکستری

سپس کاربر تمامی اطلاعات ثبت شده در مراحل قبلی را بررسی و تایید می کند. این اطلاعات شامل اطلاعات شخصی متقاضی، اطلاعات دایره ای و وسیله نقلیه انتخابی خواهد بود.

در مرحله بعد کاربر کد رهگیری مرتبط با ثبت درخواست خود را دریافت می کند. پس از دریافت کد رهگیری، مرحله شرکت در قرعه کشی به پایان می رسد و نام کاربر در لیست شرکت کنندگان در قرعه کشی درج می شود.

نکته: ورود کاربران به سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با استفاده از پروفایل شخصی و به معنای آگاهی و پذیرفتن شرایط و ضوابط و همچنین نحوه استفاده از خدمات این سامانه است. توجه داشته باشید که ثبت درخواست در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین اعلام شده توسط ارائه دهنده محصول توسط کاربر است.

لازم به ذکر است که شرایط و ضوابط ذکر شده جایگزین هرگونه توافق قبلی تلقی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید