نخستین رویداد ملی سیاستگذاری تحول فارس برگزار می‌شود

مدیر اتاق فکر فناوری و دانش بنیان استان:

مدیر اندیشکده فناوری و دانش بنیان استان فارس گفت: اولین رویداد ملی سیاسی تحول فارس یکشنبه 28 آذرماه در شیراز برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری موج فارس

سجاد تقوایی مدیر اندیشکده فناوری و دانش بنیان استان فارس ضمن اعلام این خبر گفت: همزمان با آغاز به کار فعالیت های استانی اقتصاد دانش بنیان استان فارس، رویدادی برای ایجاد سیاست ملی برای تحول فرس» با حضور مدیران ارشد استانی، اساتید دانشگاه، روسای جمهور و مدیران صنعت و بخش خصوصی در شیراز (در هتل بزرگ شیراز) برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این رویداد را ارتقای موضوع و جایگاه سیاستگذاری مدیران استانی عنوان کرد و تصریح کرد: با وجود پیشرفت علمی چشمگیر در حوزه های مختلف مدیریتی، اقتصادی و فناوری، هنوز پاسخ روشنی برای بسیاری از واقعیات وجود ندارد. نیازها و چالش های استان بر اساس امکانات، الزامات و محدودیت های موجود پیش بینی نشده است. این چالش ها به دلیل ماهیت سیاسی، پیچیدگی و ماهیت میان رشته ای آنها نمی تواند در انزوای آزمایشگاه ها و دانشگاه ها یا اتاق های بسته سیاستمداران و مدیران اجرایی پاسخ داده شود. به همین منظور در سال 1401 به همت جمعی از صاحب نظران و صاحب نظران حوزه های مختلف سیاسی و حکومتی استان فارس و به تاکید استاندار محترم آن، «تامین فناوری و دانش بنیان مغز استان فارس» به ارزیابی نیازها پرداخت. و در خصوص امور دانش بنیان استان تصمیم گیری می کند.

تقوایی افزود: اکنون پس از گذشت بیش از یک سال از فعالیت اتاق فکر و شناسایی چالش های استان فارس با همت پژوهشگران جوان و نخبه و ارائه راهکارهای سیاستی با نگاه عمیق به ابعاد فنی، اقتصادی، اجرایی و قانونی، رویداد ایجاد سیاست ملی تحول فارس به منظور ارتقای موضوع و جایگاه سیاستگذاری مدیران استانی، گزارش عملکرد اتاق فکر برای مدیران ارشد استانی، اساتید دانشگاه، روسای جمهور و مدیران صنایع و بخش خصوصی ارائه می شود. بخش

وی اعلام کرد: همزمان با رویداد ملی سیاسی تحول فارس، تبیین سیاسی چالش ها در عرصه های مختلف سیاسی استان تهیه شده است که در حاشیه این رویداد برگزار می شود.

به گفته مدیر اندیشکده فناوری و دانش بنیان استان فارس، در این مراسم استاندار فارس، رئیس مرکز توسعه راهبردی فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، مشاور وزیر اقتصاد در طرح‌های راهبردی و تحولی و کارگروه‌های تخصصی استان فارس در حوزه‌های انرژی، کشاورزی، هوش مصنوعی و آب گزارشی از فعالیت‌های خود ارائه می‌کنند.



آیا این خبر مفید بود؟