نخستین منطقه گردشگری روستایی در استان قزوین افتتاح می شود

وی افزود: 12 سایت بوم گردی در استان قزوین وجود دارد و 26 مجوز دیگر نیز صادر کرده ایم که امیدواریم تا پایان امسال یا سال آینده افتتاح شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان قزوین درباره تعطیلی مجموعه تفریحی و گردشگری بامسان در باغ فدک قزوین گفت: به دلیل اختلاف بین شرکای این مجموعه گردشگری در حال حاضر تعطیل است و منتظر رفع اختلاف هستیم. از آنها.

این مسئول اذعان داشت: طراحی سفر ارزان یکی از سیاست های ما است تا در قالب قیمت های پایین بتوانیم همه هموطنان را برای بهره مندی از مناطق گردشگری کشورمان بهره مند کنیم و افزایش قیمت اقامتی که باید در فروردین ماه اعمال می شد را به تعویق انداختیم. به شهرویر.

خزائلی گفت: طبق آمار امسال 5 درصد افزایش فضای اسکان در مراکز رسمی پذیرش مسافر داشتیم.

تنها 20 جاذبه گردشگری در استان برای بازدید عموم باز است

وی یادآور شد: موضوع واگذاری هتل بزرگ یکی از مطالبات اصلی مردم قزوین است که در هفته جاری با فراخوان سرمایه گذاران منتشر می شود و ساماندهی بقعه چهار انبیا نیز بخشی از این طرح مشترک است. برنامه دو اداره کل میراث فرهنگی و اوقاف.

این مسئول گفت: استان قزوین حدود 12 هزار اثر تاریخی دارد اما متأسفانه تعداد بناهایی که درهای آنها برای بازدید باز است 20 اثر هم نیست چرا که اعتبارات ما کمکی به ساماندهی این همه کار نمی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: هر سال بودجه ای برای استخدام راهنما داشتیم اما در ایام کرونا پرداخت این مبلغ از سوی وزارتخانه لغو شد.

وی افزود: اعطای امتیازات و اعتبارات در راستای زیرساخت های گردشگری فرصت خوبی را برای ورود علاقه مندان به حوزه گردشگری ایجاد کرده است.

این مسئول یادآور شد: گردشگری کشاورزی در طارم سفلی به خوبی رصد می شود بنابراین در هفته جاری نخستین منطقه گردشگری کشاورزی استان را در طارم افتتاح خواهیم کرد.

خانه دولت صفوی پروژه ای تحول آفرین در حوزه گردشگری است


خزائلی با اشاره به آزادسازی ساختمان دولت صفوی افزود: عملیات ساخت مدرسه پاسداران و ورزشگاه تختی در محل جدید آغاز شده و امیدواریم این پروژه در زمان مقرر به اتمام برسد.

بیایید در مورد آزادسازی فضای ساختمان دولت صحبت کنیم.

این مسئول افزود: خانه دولت صفویه پروژه ای تحول آفرین برای استان خواهد بود و علاوه بر داخلی، موجب رونق گردشگری استان در سطح بین المللی نیز خواهد شد.

وی ابراز کرد: ضوابط ساماندهی بافت تاریخی قزوین کامل شده و در مرحله ویرایش نهایی هستیم. عدم برگزاری نشست سالانه یونسکو در روسیه منجر به به تعویق افتادن ثبت جهانی سعدالسلطان شد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان قزوین یادآور شد: عملیات مرمت امامزاده حسین (ع) در حال انجام است و هم اکنون در مرحله تعویض کاشی های گنبد هستیم که تا پایان سال تکمیل می شود.
مرمت فضای اطراف را نیز در دستور کار قرار دادیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید